Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
[plugin]Animated Monsters Plugin2002 v0.1 |
Autor |
Wiadomość |
Gamer2002
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 1
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 00:11
|
|
[plugin]Animated Monsters Plugin2002 v0.1
|
Robię plugin animowanych potworów do SBSa 2k3. Obecnie plugin jest bardzo prosty i umożliwia potworowi mieć tylko jedną w kółko powtarzaną animację odczytywaną z pliku monster. Można jednak samemu określić rozmiary i ilość klatek animacji.
Planuję wprowadzić w późniejszych wersjach by potwór miał więcej animacji niż tylko jedną. Półki co zachęcam do dyskusji na temat jak powinienem dalej rozwijać plugin.
Kod źródłowy i plugin znajdują się w pliku dema w folderze DynPlugins.
Plik:
Najnowsza wersja v 0.1
Używanie:
Przed jakąkolwiek walką zaraz po uruchomieniu gry należy poprzez komentarz w uruchomionym evencie użyć komendy inicjalizującej. Schemat komentarza:
Kod: | @initamp2002 X, Y, Z, Ź |
Gdzie
X – numer pierwszej z 8 zmiennej wysokości klatek (o tym później)
Y – pierwsza z 8 zmiennych od szerokości klatek
Z – pierwsza z 8 zmiennych od ilości klatek
Ź – pierwszy z 8 przełączników od animacji.
Kolejne zmienne/przełączniki odpowiadają kolejnym potworom (jest ich podczas walki maksymalnie 8 ). Jeżeli przełącznik animacji potwora jest włączony, plugin odczytuje z zmiennych informacje o wymiarach i ilościach klatek animacji, a następnie pobiera kolejne z pliku graficznego, dlatego przed walkami należy uzupełnić odpowiednio wszystkie zmienne i włączyć przełączniki.
Klatki animacji w pliku graficznym potwora muszą być ułożone kolejno w pasek.
Tematy do dyskusji:
Wygodne rozwiązanie problemu dostosowania odpowiednio zmiennych przed walką: Jeżeli zrobi się to w evencie w turze 0 będzie to zauważone. Można co prawda zrobić event „odkrywający” w turze 0 niewidzialne potwory, ale jeden musi zostać poświęcony na potwora „pustego”, więc chcę tego uniknąć. Myślę o tym, żeby każdy monster miał 2 pliki graficzne, jeden z klatkami animacji, jeden z statyczną grafiką i umożliwić twórcy przełączanie między nimi.
Na razie mam w planach zrobić następujące animacje: od ataku, od użycia skilla, od otrzymania ciosu, od śmierci. Zacząć jednak myśleć o tym by to jakoś rozszerzyć?
Dorzucić debbugujące opcje które np wykryją że coś zrobiliście z pluginem (np źle podaliście zmienne)? Myślę o tym, ale przed czym miałbym was ustrzec?
Nie będę robił czegoś od więcej ilości klatek animacji dla bohaterów, w 2k3 można stworzyć sobie samemu animacje i ją użyć, Database -> Animations 2 -> Animation Type -> Battle Animation. |
|
|
|
zebra
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 2
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 00:19
|
|
|
wspaniały plugin. teraz walki będą wyglądać jeszcze lepiej.
Jakieś super moce itp. Te opcje na pewno pozwolą by walki wyglądały podobnie od strony bohaterów i wrogów. |
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 20:43
|
|
|
Mam takie głupie pytanie: A co z randomowymi walkami?
Nie lepiej dać plik konfiguracyjny gdzie byś dawał kolejne linijki odpowiadające monsterom w formacie:
ID, wysokość klatki, szerokość klatki, ilość klatek
Gdzie:
ID - id potwora w bazie danych
wysokość/szerokość klatek to wiadomo
ilość klatek - też wiadomo.
I tak grafiki potwora dla konkretnego ID nie da się zmienić w grze, chyba że przez inny plugin, więc to jest myślę bardziej logiczne. |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|