Zamknięty przez: Nhadala Czw 19 Lip, 2012 11:09 |
Siema.;] |
Autor |
Wiadomość |
SuddaN
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012 20:08
|
|
Siema.;]
|
Siemasz.
Jestem nowy na forum (jak widać).
Mam chęci do stworzenia swojej gry przeglądarkowej typu www.my-fantasy.net
I jedyną przeszkodą która dzieli mnie od zaczęcia jej tworzenia jest program/kody z których mogę skorzystać przy projektach wstępnych do niej..
Jakieś propozycje od was? |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012 20:56
|
|
|
Nauka programowania C++ i C#. Oprócz tego 125 IQ, PORZĄDNY serwer na gre i kilka lat... |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
SuddaN
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 16:19
|
|
|
Cytat: | Nauka programowania C++ i C#. Oprócz tego 125 IQ, PORZĄDNY serwer na gre i kilka lat... |
czyli przy doświadczeniu początkującym takie jakie mam obecnie, nie ma sensu zaczynać? |
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 20:02
|
|
|
Jest sens. Mimo, że to prawdopodobnie nie będzie zbyt grywalne, pomoże to przy przyszłych projektach, gdyż nauczysz się wiele np. o programowaniu sieciowym.
A co do języków, to z mojej strony polecam Javę - do gry typu my-fantasy, która jest grą 2D wystarczy, a kod możesz obudować w aplet i wsadzić na stronę. Dodatkowym ważnym atutem jest to, że Java ma duże ułatwienia w programowaniu sieciowym a gry/programy w niej zrobione działają na wszystkich systemach wspieranych przez Javę.
Plus, mimo że możesz dać aplet na stronę, możesz też zrobić "normalnego" klienta dla ludzi którzy kojarzą "grę przeglądarkową" z kiepskimi pseudogrami napisanymi w PHP praktycznie bez ajaxa i javascriptu gdzie każde działanie powoduje odświeżenie strony. |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
SuddaN
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 21:44
|
|
|
Czyli ...
mam wrażenie że po twojej odpowiedzi grafika w grze nie będzie powalająca, wszystkie efekty i dodatki z których miałem zamiar skorzystać w grze, nie będą tak efektowne jak miały być?
typu: bossowie?
Tak mam to rozumieć??
-----
Może znajdzie się jakaś osoba/poradnik która wytłumaczy mi jak zacząć programowanie gry w Javie?
Wolałbym spróbować coś zrobić, bo bez próby nic nie osiągniemy, prawda?
@edit
a przykładowo gdybym chciał zrobić grę typu www.mfo3.pl ?
Jest możliwość skorzystania z którychś RPG Maker'ów?
Nie będzie to zbyt szybkie posunięcie?
@edit2
znalazłem coś podobnego do w/w gry (mfo3)
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=7954
rpg maker VX ? |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012 08:23
|
|
|
Co do Javy, jest tam wiele poradników i literatury.
Ja tam gustuję w Visual Basicu - tam nawet można zamówić
książkę dot. programowania gier
Ale jak chcesz Javę-szukaj szukaj i szukaj
poradników. |
|
|
|
SuddaN
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012 14:49
|
|
|
Wszyscy radzicie mi inaczej i nie wiem teraz co dobrać.;p
Nie znam się na żadnym z tych wymienionych programów do tworzenia gier, i nie potrafię kodować(może trochę.;p) ale to nie zmienia faktu, że mieszacie mi w głowach xd |
|
|
|
Finwe
Preferowany:
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 322 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012 15:16
|
|
|
To nie programy, ale języki programowania
Poczytaj sobie. |
|
|
|
SuddaN
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012 16:03
|
|
|
A z którego mogę być w przyszłości bardziej zadowolony, a który jest mniej wymagający(czyt. nie ma przy nim wielu niewyjaśnionych rzeczy dla "początkujących") |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012 16:33
|
|
|
Delphi, Visual Basic i RPG Makerowski język RGSS. |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
SuddaN
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012 17:16
|
|
|
Czyli ...
Może mi ktoś poradzić jak się za to zabrać w ogóle ?
(Pomysł na grę mam, gorzej zacząć, może skorzystać z jakiegoś RPG Maker'a?) |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012 20:11
|
|
|
tracersgta napisał/a: | Nauka programowania C++ i C#. Oprócz tego 125 IQ, PORZĄDNY serwer na gre i kilka lat... | To IQ to chyba z dupy wziąłeś.
Najlepiej będzie jeśli poduczysz się Javy. C++ Ci się raczej nie przyda. Ew Visual Basic/ASP.NET do oprogramowania i wyglądu strony. W miarę dobry serwer i jedziesz. Najpierw proponuję zabrać się za jakiś gotowy silnik i uczyć się z jego budowy. |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
overhill
Preferowany:
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 55
|
Wysłany: Sro 02 Maj, 2012 19:55
|
|
|
W internecie jest od zawalenia poradników języków programowania. Jak masz trochę czasu i używasz mózgu to znajdziesz i poradzisz sobie, bez obaw. |
________________________
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Nie 27 Maj, 2012 01:41
|
|
|
Ja proponuję zacząć od silników tekstówek pokroju Vallheru. Na PHP łatwo opanować zmienne, stałe, tablice asocjacyjne, etc. a to potem pomaga przy poważniejszych projektach. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
|