Przesunięty przez: Ayene Pią 26 Lut, 2010 14:15 |
Okno w Ruby |
Autor |
Wiadomość |
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 01:17
|
|
|
Oj, wskazałem tylko (imo) lepsze rozwiązanie, nie musisz wiedzieć wszystkiego i na pewno nikogo nie rozczarowałaś - dobrze ci idzie . Powodzenia. |
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 01:25
|
|
|
Oto ostateczna wersja próbnego okienka gdzie wszystko działa bez zarzutu. Można okienko ze zmienną wyłączyć przed powrotem do gry i ładnie się samo odświeża :)
Jak na pierwszy dzień to chyba nieźle mi poszło :) |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 14:32
|
|
|
Piszę nowy post, bo inaczej nikt nie zauważy mojego pytania:
Jak w prosty sposób można zrobić tak, by samo zaznaczenie opcji dawało jakiś efekt bez potwierdzania enterem? |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 14:47
|
|
|
Nie napisałaś, czy efekt ma się wykonywać raz (przy zmianie opcji klawiszem kierunku), czy wielokrotnie (tak długo, jak wybrana jest dana opcja). Wielokrotnie jest łatwo, np. wrzuć pod def update to co poniżej:
Kod: |
if @okienko_wyboru.index == 0
# Co ma się dziać, jeśli zaznaczona jest pierwsza opcja.
elsif @okienko_wyboru.index == 1
# Co ma się dziać, jeśli zaznaczona jest druga opcja.
elsif @okienko_wyboru.index == 2
# Co ma się dziać, jeśli zaznaczona jest trzecia opcja.
end
|
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011 12:58
|
|
|
Szukałam sposobu, aby w oknie można było wyświetlić tekst w kolorze wybranym z windowskin, ale nie znalazłam, go nigdzie na forum, ani w necie. Udało mi się jednak samej dojść do tego, jak to zrobić (szukając w podstawowych skryptach maker'a vx).
W klasie naszego okna dodajemy definicję:
Kod: | def text_color(n)
x = 64 + (n % 8) * 8
y = 96 + (n / 8) * 8
return windowskin.get_pixel(x, y)
end |
a w definicji reflesh:
Kod: | self.contents.font.color = text_color(15) |
Zamiast 15 może być dowolna liczba od 0 do 31 (tyle ile jest kolorów w windowskin).
Każda linijka wstawiona po tym kodzie będzie miała wybrany przez nas kolor. Jeśli chcemy mieć z powrotem kolor podstawowy, to po wybranych przez nas linijkach tekstu wklejamy
Kod: | self.contents.font.color = text_color(0) |
Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe i że może się to komuś przyda
Kod wzięty z Window_Base |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 12:13
|
|
|
W jaki sposób zwęzić zaznaczenie w danym Window_Selectable? Mam w tym oknie mniejszą czcionkę i chciałabym zwęzić zaznaczenie. |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 13 Cze, 2012 08:44
|
|
|
W RMVX za szerokość zaznaczenia w Window_Selectable odpowiada definicja 'item_rect(index)'. Wystarczy w niej edytować linijkę:
Kod: | rect.width = (contents.width + @spacing) / @column_max - @spacing |
Można albo wpisać konkretną wartość, albo pobawić się działaniami. |
________________________
|
|
|
|
|