Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sro 26 Wrz, 2012 11:49
Mastaartistowy bloczek felietonów cz.2

Czy złości Cię "ZETkowanie" ?
TAK
50%
 50%  [ 3 ]
NIE
50%
 50%  [ 3 ]
Nie mam zdania
0%
 0%  [ 0 ]
Nie wiem co to (nie przeczytałem posta...)
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
  Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 00:46
Mastaartistowy bloczek felietonów cz.2
Jednego z moich znajomych dostąpił "zaszczyt" bycia pierwszym alfa-testerem (tak, alfa) jednego z projektów, nad którymi obecnie ślęczę. No więc usiadłem sobie nieco z tyłu za nim, by nie robić "sztucznego tłumu" i jako taki cichy sufler obserwowałem poczynania mojego "kuma" :) Już w pierwszych momentach rozgrywki krew zaczęła buzować w moich żyłach... spytacie pewnie "Co było powodem?" odpowiedź moi kochani jest bardzo prosta i nie wymaga zbytniego zastanowienia. Chodzi tu bowiem o sposób interakcji z otoczeniem żywym, czyli mówiąc prościej DIALOGÓW, a raczej ich braku, gdyż każda, choćby najmniejsza cząstka informacji, która wyświetli się na ekranie w formie wiadomości zostawała od razu "wyZETkowana" (RM Ace)...Czy to by was nie zdenerwowało? To, że ślęczy się czasem kilka godzin nad doborem grafik, muzyki i budowaniem klimatu, Ba! Nawet wymyślaniem kwestii w formie "Rozmawiania z samym sobą" tylko po to, by zobaczyć, jak nasz owoc pracy zostaje błyskawicznie "skasowany"...

Podpiszcie się, jeśli podobnie jak ja, nienawidzicie "wyZETkowywania tekstów"

("zaszczyt" - wcale nie zaszczyt, użyłem tego słowa specjalnie moje małe trollki ;) )

Wrogów i fanów pozdrawia Masta_Artista, namiestnik Cytadeli Heleden
________________________
 
 
 
master miller 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 107
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 10:18
Jak fabuła jest nudna to ją zetkuje, ale wtedy zazwyczaj szybko przestaje grać w tą grę :)

Zawsze możesz zrobić w dialogu, żeby nie było możliwości jego pominięcia :]
________________________
<----- Kliknij
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 11:09
Wyzetkowane? -__-'
Ja tam mam problemy z "ą", ale może po prostu nie rozumiem posta.
Tak czy inaczej, jeżeli myślimy o tym samym, to tak, to serio potrafi być wkurzające.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 11:16
Bezwzględnie, złościuje mnie ów wyzetkowanie/wyzetkowywanie. Ale ...zet... uwielbiam :lartarin:
________________________

 
 
 
lolek 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 34
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 12:48
Masta_Artista napisał/a:
To, że ślęczy się czasem kilka godzin nad doborem grafik, muzyki i budowaniem klimatu, Ba! Nawet wymyślaniem kwestii w formie "Rozmawiania z samym sobą" tylko po to, by zobaczyć, jak nasz owoc pracy zostaje błyskawicznie "skasowany"...


Sposób eksploracji świata gry zależy od preferencji gracza. Jeżeli uzna, że przeczytanie jakiś dialogów w grze nie jest mu potrzebne (lub wydaje się mu, że nie jest potrzebne) to je przewinie bez czytania. Nic z tym nie zrobisz. Nie możesz zmuszać gracza do przeczytania wszystkich dialogów, bo się napracowałeś i oczekujesz by gracz się zachwycał każdym okienkiem, Twoich doskonałych dialogów. Gracze dzielą się na takich, dla których czytanie dialogów jest ważne, bo buduje im to klimat a są tacy, dla których dialogi stanowią "zło konieczne" i oczekują przede wszystkim akcji takiej jak np. walka.

To czy czytanie wszystkich dialogów jest potrzebne czy nie ocenia gracz. Naprawdę nie sądzę by powodem do irytacji dla twórcy miałoby być, że część graczy nie skupia się na dialogach. To ich sprawa, w jaki sposób grają i czy w ogóle grają. Tworząc grę przedstawiasz ją w takiej formie, jaka jest a gracz będzie w nią grał w taki sposób, w jaki będzie chciał a nie w sposób, jaki oczekuje od niego twórca.

A więc mnie osobiście nie denerwuje to czy gracze czytają dialogi czy nie, czy zabijają wszystkie potwory czy nie, czy robią wszystkie zadania poboczne poboczne czy nie.

Jeśli jednak chodzi o testerów, oni powinni testować grę pod każdym względem a więc jeśli Twój tester przewija dialogi bez czytania to nie będzie w stanie ocenić całości projektu, ponieważ tester z założenia powinien wypróbować wszystkie możliwości, jakie daje gra by przekazać twórcy swoje uwagi. Jeżeli więc tester nie spełnia Twoich wymagań - zmień testera. A gracze niech grają jak chcą - to ich sprawa.
________________________
ignorowani: master miller; Han Solo; Justin Biber
 
 
Masta_Artista 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Cytadela w Heleden
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 12:58
Nie pisałem tu o końcowych odbiorcach produktu (graczach) a opisałem przypadek znajomego, który był testerem. Dlatego się zdenerwowałem, gdyż tester, który sprawdzając grę nie patrzy na spójność dialogów w niej zawartych, to nie jest dobry tester. Nie piszę oczywiście o dialogach z pierwszym lepszym mieszczuchem, tylko z postaciami istotnymi dla fabuły, lub takimi, od których gracz dostaje poboczne zadanie.
________________________
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 13:22
Fakt. Jeśli tester pomija dialogi, to jest to denerwujące. To świadczy o tej osobie jako testerze, że się nie nadaje. Łatwiej znaleźć tutaj na forum dobrego testera, niż wśród znajomych, bo oni nie interesują się makerem(zazwyczaj) i nie biorą tego na poważnie, więc nie wiedzą, że takie testy są dla Ciebie istotne i bardzo pomocne. Jeśli szukasz dobrego, bądź przeciętnego testera, który wie, na czym polegają testy, to poszukaj na tym forum(Ja sam jako tester myślałem, że testowanie swoich produkcji przyniesie szybki efekt, ale musiałem poszukać kilku dobrych testerów, no i sprawują się dobrze, jestem z nich dumny :mrgreen: )
________________________

 
 
master miller 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 107
Wysłany: Czw 05 Lip, 2012 14:36
A ja wam powiem co do testerów, że w profesjonalnych studiach każdy testuje co innego.

Więc mała rada, 'zatrudnijcie' dwóch testerów:
jeden niech sprawdza mechanikę gry, a drugi dialogi i teksty.
________________________
<----- Kliknij
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene