Pomógł: 20 razy Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 421 Skąd: Reykjavik
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012 13:05
Valdali Uczy - Komendy Menu Tytułowego
Aloha!
~Wstępik~
Ostatnio bawiłem się dużo w ruby, nie powiem, że coś tam umiem robić xd
Dzisiaj postanowiłem pokazać wam jak w prosty sposób dodać własne komendy w menu
tytułowym.
~Potrzebne bajery~
- RPG Maker VX - Ace
- Skrypt na napisy końcowe by Ayene
- Klawiatura
- Zdolności intelektualne +- podchodzące pod moje
~Startujemy~
a) Otwieramy nasz projekt, wchodzimy w edytor skryptów. Tworzymy nowy
skrypt, który nazywamy jak chcemy. Mamy puste miejsce do pisanka -,-
b) W pierwszej linijce naszego skryptu wpisujemy coś takiego:
Kod:
class Window_TitleCommand < Window_Command
... będzie to oznaczało, że odwołujemy się do metod zdefiniowanych w tej klasie.
Pod tym piszemy (lub kopiujemy, patyk wie?) cuś takiego:
Kod:
def make_command_list
add_command(Vocab::new_game, :new_game)
add_command(Vocab::continue, :continue, continue_enabled)
add_command(Vocab::shutdown, :shutdown)
end
end
... jest to liczba komend występujących w menu, gdzie Vocab:new_game odpowiada za wyświetlaną się nazwę, a :new_game za wyświetlanie się komendy, jednak to bd potrzebne później
c) do wyżej wpisanego kody dopisujemy gdzie tylko chcemy takie:
Kod:
add_command(Vocab::SamouczekComand, :samouczek)
oraz takie:
Kod:
add_command(Vocab::CreditsComand, :autorzy)
... jak chyba wiecie pierwsza komenda odpowiada za pojawienie się w menu tytułowym opcji "Samouczek, Tutorial, Poradnik" itp., kolejna zaś za "Napisy końcowe, Autorzy, Kreditsy" itp.
d) Aby przypisać nazwy własne tymże komendą wchodzimy do skryptu, który u mnie powinien zwać się Vocab. Tam pod wyrazem module Vocab wpisujemy coś takiego:
Teoretycznie rzecz biorąc mamy już prawie skończony skrypt. Ale tak: teoretycznie i prawie.
e) Wchodzimy z powrotem do okna naszego skryptu. W kolejnej wolnej linijce wpisujemy kod:
Kod:
class Scene_Title < Scene_Base
będziemy teraz ingerować w "Scene_Title" jak się może domyślacie
Pod tym wpisujemy kolejne kody:
Kod:
def command_samouczek
DataManager.setup_samouczek
close_command_window
fadeout_all
$game_map.autoplay
SceneManager.goto(Scene_Map)
end
def command_autorzy
close_command_window
SceneManager.call(Scene_Credits)
end
end
Pewnie tego nie wiecie, ale wpisując DataManager.setup_samouczek stworzyliśmy odwołanie, którego tak na prawdę nie istnieje, dlatego czym prędzej się wybierajcie do skryptu pt. "DataManager" i po linijce 106 naciśnijcie enter xd
W wolnej, powstałej wolnej lini należy wkleić kod:
to ID mapy w projekcie, w której nasz samouczek się rozpocznie
Kod:
$game_player.moveto(1, 1)
to położenie naszego bohatera na mapie samouczka.
... w sumie mamy już wszystko gotowe, ale mogę dodać jeszcze, że w skrypcie Ayene na napisy końcowe należy podmienić (tylko jej tego nie mówcie) linijki od 43 do 44 na:
Nie wiem czemu coś mi nie działa, owszem pojawia się nowa pozycja w menu ale po kliknięciu
nic się nie dzieje, próbowałem robić tak jak w tutku oraz zupełnie na "okrętke" wklejając te
bloki w window_titlecommand i data_manager i nie działa. Nie wiem co jest nie tak...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum