Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 16 Lip, 2012 23:10
item tylko dla pierwszej osoby
Autor Wiadomość
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Sob 14 Lip, 2012 13:53
item tylko dla pierwszej osoby
siemka!
potrzebuje szybkiej pomocy!
czy da się szybko w skryptach coś pogrzebać, żeby użyty item (miksturka, zwiększenie stale statystyk etc.) było zawsze używane przez pierwszego bohatera?
głównie to chodzi mi o to, aby nie wyswietlało się to okno wyboru postaci.
bardzo proszę o pomoc!
dziekuje :mrgreen:
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012 09:42
W bazie danych ustaw cel tych przedmiotów na "the user", następnie wejdź w skrypt 'Scene_ItemBase' i linijkę:
Kod:
if item.for_friend?

zamień na:
Kod:
if item.for_friend? and not item.for_user?
________________________


 
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012 13:22
dziekuje Ayene, jak zwykle wszystko jest ok. oto mi chodziło :przytul:

a dało by się zrobic tak, żeby w wybieraniu ekwipunku, były wioczne staty:
- zdrowie
- mana
- siła
-obrona
- szybkosc
- inteligencja

bardzo bym prosił o cus takiego :mrgreen:
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012 19:13
Wejdź w skrypt 'Window_EquipStatus' i znajdź:
Kod:
6.times {|i| draw_item(0, line_height * (1 + i), 2 + i) }

zamień na:
Kod:
4.times {|i| draw_item(0, line_height * (1 + i), i) }
    draw_item(0, line_height * 5, 6)
    draw_item(0, line_height * 6, 4)
________________________


 
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012 20:05
Ok, Ayene przysięgam że to już ostatni moja prośba do cb w tym... tygodniu :faja:
dało by się do rozdawania pkt z tego tematu zedytować możliwość rozdawania pkt tylko do:
-siły
-inteligenci
-szybkości

błagam cię to moja ostatnia prośba aj słer!
:mrgreen:
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012 23:04
Sprawdź to:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# Rozdawanie punktów co poziom [VXAce]   
#==============================================================================
# Autor: Ayene
# www.ultimateam.pl
#==============================================================================
# Skrypt umożliwia rozwój postaci poprzez zwiększanie jej statystyk dzięki
# dodatkowym punktom, które otrzymuje po uzyskaniu poziomu.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================
# By wywołać okno rozdawania punktów użyj polecenia 'Script' i wpisz:
#     SceneManager.call(Scene_Upgrade)
#==============================================================================

module Ayene
  POINTS_PER_LEVEL = 5          # liczba punktów co poziom
  IN_MENU = true                # widoczne w menu
  COMMAND_UPGRADE = 'Rozdaj'    # nazwa komendy w menu
end

#==============================================================================
# ** Window_Points
#==============================================================================

class Window_Points < Window_Selectable
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #     actor : actor
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(actor)
    super(97, 83, 350, 224)
    @actor = actor
    refresh
    activate
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Actor
  #--------------------------------------------------------------------------
  def actor=(actor)
    return if @actor == actor
    @actor = actor
    refresh
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Refresh
  #--------------------------------------------------------------------------
  def refresh
    contents.clear
    draw_block1   (line_height * 0)   
    draw_horz_line(line_height * 4)
    draw_block2   (line_height * 5)   
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Draw Block 1
  #--------------------------------------------------------------------------
  def draw_block1(y)   
    draw_actor_face(@actor, 8, y)     
    draw_actor_name(@actor, 150, y + line_height * 0 + 12)   
    draw_actor_level(@actor, 150, y + line_height * 1 + 12)
    draw_actor_points(@actor, 150, y + line_height * 2 + 12)
    draw_actor_graphic(@actor, 270, y + line_height * 3)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Draw Block 2
  #--------------------------------------------------------------------------
  def draw_block2(y)
    draw_parameters(32, y)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Draw Horizontal Line
  #--------------------------------------------------------------------------
  def draw_horz_line(y)
    line_y = y + line_height / 2 - 1
    contents.fill_rect(0, line_y, contents_width, 2, line_color)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Line Color
  #--------------------------------------------------------------------------
  def line_color
    color = normal_color
    color.alpha = 48
    color
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Draw Parameters
  #     x     : draw spot x-coordinate
  #     y     : draw spot y-coordinate
  #--------------------------------------------------------------------------
  def draw_parameters(x, y)
  #  8.times {|i| draw_actor_param(@actor, x, y + line_height * i, i) }
   
    draw_actor_param(@actor, x, y + line_height * 0, 2)
    draw_actor_param(@actor, x, y + line_height * 1, 4)
    draw_actor_param(@actor, x, y + line_height * 2, 6)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Draw Level
  #     actor : actor
  #     x     : draw spot x-coordinate
  #     y     : draw spot y-coordinate
  #--------------------------------------------------------------------------
  def draw_actor_level(actor, x, y)
    change_color(system_color)
    draw_text(x, y, 64, line_height, Vocab::level)
    change_color(normal_color)
    draw_text(x + 64, y, 24, line_height, actor.level, 2)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Draw Points
  #     actor : actor
  #     x     : draw spot x-coordinate
  #     y     : draw spot y-coordinate
  #--------------------------------------------------------------------------
  def draw_actor_points(actor, x, y)
    change_color(system_color)
    draw_text(x, y, 64, line_height, "Punkty")
    change_color(normal_color)
    draw_text(x + 64, y, 24, line_height, actor.points, 2)
  end
end

#==============================================================================
# ** Window_PointsCommand
#==============================================================================

class Window_PointsCommand < Window_Command
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #     x : window X coordinate
  #     y : window Y coordinate
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(x, y)
    super(x, y)
    @actor = nil
    self.opacity = 0
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Actor
  #--------------------------------------------------------------------------
  def actor=(actor)
    return if @actor == actor
    @actor = actor
    refresh
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Make Command List
  #--------------------------------------------------------------------------
  def make_command_list
    3.times {|i| add_command('+', :addpoint, commands_enabled)}
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Commands Enabled
  #--------------------------------------------------------------------------
  def commands_enabled
    return unless @actor
    @actor.points > 0
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Window Width
  #--------------------------------------------------------------------------
  def window_width
    return 48
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Alignment
  #--------------------------------------------------------------------------
  def alignment
    return 1
  end
end

#==============================================================================
# ** Scene_Upgrade
#==============================================================================

class Scene_Upgrade < Scene_MenuBase
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Start processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super
    create_status_window
    create_command_window
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Status Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_status_window
    @status_window = Window_Points.new(@actor)
    @status_window.viewport = @viewport
    @status_window.actor = @actor
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Command Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_command_window
    @command_window = Window_PointsCommand.new(300, 203)
    @command_window.viewport = @viewport
    @command_window.actor = @actor
    @command_window.set_handler(:addpoint, method(:command_add))
    @command_window.set_handler(:cancel,   method(:return_scene))
    @command_window.set_handler(:pagedown, method(:next_actor))
    @command_window.set_handler(:pageup,   method(:prev_actor))
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Command Add Points
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_add
    index = @command_window.index
    case index
    when 0
      @actor.add_param(2, 1)
    when 1
      @actor.add_param(4, 1)
    else
      @actor.add_param(6, 1) 
    end   
    @actor.points -= 1
    @status_window.refresh
    @command_window.refresh
    @command_window.activate
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * On Actor Change
  #--------------------------------------------------------------------------
  def on_actor_change
    @status_window.actor = @actor
    @command_window.actor = @actor
    @command_window.activate
  end
end

#==============================================================================
# ** Game_Actor
#==============================================================================

class Game_Actor < Game_Battler
  include Ayene
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Public Instance Variables
  #--------------------------------------------------------------------------
  attr_accessor :points
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Setup (alias)
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias aye_gamac_setup setup
  def setup(*args)
    @points = 0
    aye_gamac_setup(*args)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Level Up (alias)
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias aye_gamac_level_up level_up
  def level_up
    aye_gamac_level_up
    @points += POINTS_PER_LEVEL
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Level Down (alias)
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias aye_gamac_level_down level_down
  def level_down
    aye_gamac_level_down
    @points -= [POINTS_PER_LEVEL, @points].min
  end
end

if Ayene::IN_MENU
#==============================================================================
# ** Window_MenuCommand
#==============================================================================

class Window_MenuCommand < Window_Command
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Add Main Commands (alias)
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias aye_wincom_addmaincom add_main_commands
  def add_main_commands
    aye_wincom_addmaincom
    add_command(Ayene::COMMAND_UPGRADE, :upgrade, main_commands_enabled)
  end
end

#==============================================================================
# ** Scene_Menu
#==============================================================================

class Scene_Menu < Scene_MenuBase
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Command Window (alias)
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias aye_scmen_crcommwin create_command_window
  def create_command_window
    aye_scmen_crcommwin
    @command_window.set_handler(:upgrade,   method(:command_personal))   
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * On Personal OK (alias)
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias aye_scmen_conperok on_personal_ok
  def on_personal_ok
    aye_scmen_conperok
    case @command_window.current_symbol
    when :upgrade
      SceneManager.call(Scene_Upgrade)
    end
  end
end
end

________________________


 
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012 23:10
Ayene, jestes boska no i jak cię tu nie kochać? :mrgreen:
jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, wszystko działa etc.
temat wreszcie do zamknięcia.
dzięki :przytul:
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene