[RGSS] Programowanie w RGSS/Ruby |
Autor |
Wiadomość |
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Sob 12 Lut, 2011 21:07
|
|
[RGSS] Programowanie w RGSS/Ruby
|
Zapraszam chętnych do nauki podstaw programowania Ruby na pierwszą część kursu mojego autorstwa. Część pierwsza to teoria dotycząca samego programowania, więc osoby, które mają jakieś pojęcie o programowaniu mogą tę część pominąć, jednak dla tych, co dopiero zaczynają może być ona bardzo przydatna.
Niestety niektóre fragmenty tej części kursu wymagają już jakiejś wiedzy programowania w Ruby, dlatego warto czasem do niej wrócić, gdy zdobędziecie już trochę wiedzy.
Kurs będzie ukazywał się w Gońcu RM (link bezpośredni: Kurs część 1), czyli prawdopodobnie raz na miesiąc będzie pojawiać się nowa część.
Zapraszam do czytania, krytykowania, marudzenia, chwalenia, chrząkania i sięślinienia =p |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
FilipsO
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Pon 14 Lut, 2011 11:18
|
|
|
Trudne ;) Wytłumaczcie wszystko prościej i z jakimiś demkami w kolejnym odcinku |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
Moja Gra MMORPG Erathia:
|
|
|
|
Shlizer
Preferowany:
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 138 Skąd: /var/tmp
|
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011 20:36
|
|
|
Na demka, tym bardziej z podstaw nie ma co liczyć.. mam zamiar zmusić trochę czytelników do samodzielnego myślenia, a nie pokazać, żeby skopiowali bezmyślnie i zachwycali się jak jaskiniowiec ogniem.
Mam zamiar w kursie wytłumaczyć zasady pisania skryptów, podstawy ich działania i filozofię myślenia jak programista, a nie jak w przeważającej ilości dotychczasowych 'kursów' (w cudzysłowie, bo bardziej pasuje do nich określenie tutorial).
Pierwsza część jest trudna, co zaznaczyłem. Niestety nie jestem uniwersyteckim wykładowcą, nie mam dużego doświadczenia w przekazywaniu wiedzy (trochę tutoriali różnych programów, czy kurs HTMLa), a dodatkowo nie chcę łopatologicznie klepać o fundamentalnych elementach programowania (czego chyba jednak nie uniknę), więc - niestety - kurs raczej nie jest przeznaczony dla wszystkich.
Innymi słowy - jeśli jesteś człowiekiem, który nie ma odrobiny charakteru programisty (czemu to nie działa? jak to napisać, żeby było lepiej? jest jakiś sposób na obejście tego problemu?), a raczej woli dostać pod nos każde rozwiązanie ('podaj demko', 'daj kod' albo 'nie działa mi, więc szukajcie co jest źle, bo mi się nie chce / nie umiem') to mogę tylko zaproponować, abyś wrócił tu za jakiś czas i spróbował jeszcze raz albo tworzył gry metodą klocków Duplo (zdarzenia), a nie Lego Technic (RGSS). |
________________________ Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p |
|
|
|
Ratti
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 31
|
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011 20:54
|
|
|
Mi pasuje ten poradnik
Dobrze tłumaczysz i ja łatwo rozumiem
Czekam na następną lekcję xD
Pozdrawiam |
________________________
|
|
|
|
FilipsO
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: Czw 24 Lut, 2011 09:31
|
|
|
Yeah. Wszystko mi się udało zrozumieć. Po 5 godzinach analizy Kiedy następna część? |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
Moja Gra MMORPG Erathia:
|
|
|
|
Insinia
Preferowany:
Dołączyła: 09 Lis 2011 Posty: 7
|
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012 19:32
|
|
|
Ja tam nie mam zastrzeżeń
Można by powiedzieć, że tutek jest ogarnięty i łatwo się przyswaja Pozdrawiam |
|
|
|
|