ABS |
Autor |
Wiadomość |
525Jojo
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 64
|
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:17
|
|
ABS
|
W tym tutorialu zajmiemy się tworzeniem potwora na mapie w systemie Blizzarda co da
nam możliwość walki z nim na mapie bez konieczności wchodzenia w żadne okno walki.
Dobra przejdźmy do konkretów.
Klikamy na ikonę Edytora Skryptów, albo klawisz F11
Otworzy nam się tam takie okno jak poniżej. Kliknij na zakładkę Main i wciśnij
3 razy klawisz Insert.
Pojawią nam się 3 dodatkowe okna nad skryptem Main oznaczonym na zielono.
Nazwij je pokolei ABS - Part1, ABS - Part2, ABS - Part3
(Ważne jest to by skrypty znajdowały się nad Main ponieważ wszystko co jest nad
oknem Main zostaje wykorzystane w grze.)
Dobrze jeżeli pobrałeś już Blizz ABS to powinieneś mieć tam kilka plików w tym 3
pliki tekstowe. Przekopiuj ich całą zawartość do tych okienek, które są zaznaczone
odpowiednimi strzałkami. Tam gdzie zaznaczyłem wielkim czarnym wykrzyknikiem masz
wkleić tekst z notatników. Dobrze, teraz masz już w twojej grze zainstalowanego
Blizz ABS'a. Pora abyśmy zrobili naszego pierwszego potwora.
Stwórzmy najpierw dowolną mapkę, dla przykładu już taką zrobiłem na zdjęciu poniżej:
Dobrze, pora przejść do konkretów. A więc robimy zdarzenie np. Ducha, wybieramy mu
ogpowiednią grafikę żeby po mapie chodził nam duch a nie niewidzialne zdarzenie.
Na obrazku poniżej macie to przedstawione:
Tak więc, mamy ABSa w grze i mamy ducha na mapie, ale sam duch nie wystarczy do tego
by zaczął nas atakować i by można było gi bić. Trzeba wpisać specjalną komendę w jego
nazwie, a mianowicie Enemy \e[ID]. Czy widziałeś tutorial Fragina o tym jak
robić w grze potwora? Jezeli tak to widziałeś tam taką listę w której miałeś nazwy
potworów, a na myśli mam dokładnie to, że koło tych nazw były cyfry od 1 do max 999.
Dla każdej cyfry przypisany jest 1 potwór i jego statusy (Czyli: Życie, mana, siła, etc.)
W kwadratowym nawiasie gdzie mamy ID musisz wpisać właśnie numerek potwora z listy
z bazy danych. W tedy nasze świerzo zrobione zdarzenie będzie mieć właściwości potwora,
którego ID zostało wpisane w nawias. I to wszystko. Zdjęcie poniżej przedstawia gdzie
wpisać komendę:
Wygląda to tak:
No to tylko wystarczy odpalić grę i dobrej zabawy.
Oczywiścię są pozmieniane w Blizz ABS'ie
klwaisze, na których atakuje się potwory, gada z NCP i nawet chodzi, ale o zmienianiu
ustawień klawiszy w innym tutorialu. Pozdrawiam.
Zapomniałem dać link
http://downloads.chaos-pr...-ABS%202.82.zip |
________________________ Pozdro dla Billa G.
|
|
|
|
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:30
|
|
|
Ten sam tut z mapą itp był na stronie HellKillera i napisał go tam kovalk4. Było tam wspomniane. Dodatkowo zły dział. Nawet to zerżnąłeś
Cytat: | Oczywiścię są pozmieniane w Blizz ABS'ie
klwaisze, na których atakuje się potwory, gada z NCP i nawet chodzi, ale o zmienianiu
ustawień klawiszy w innym tutorialu. Pozdrawiam.
|
Dodatkowo z błędami -.- |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
525Jojo
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 64
|
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:40
|
|
|
Zgadza się skopiowalem |
________________________ Pozdro dla Billa G.
|
|
|
|
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:41
|
|
|
To się podaje autora. |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
mlynarz
Preferowany:
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 44 Skąd: W RPGMAKER XP :]
|
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 18:07
|
|
|
ej da się zeby zdarzenie ze zdarzeniem się lało? |
________________________ Aktualny projekt: AlkadiA - Gra Online
Wiencej info na PW :)
|
|
|
|
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
|
|
|
|
kAli
Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 7
|
Wysłany: Pon 12 Mar, 2012 19:57
|
|
|
Mam problem :
|
|
|
|
Wachno
Preferowany:
Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 7
|
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012 12:08
|
|
|
Hmm... Kiedy odpalam grę, wyskakuje mi error, że Game.exe przestał działać... zrobiłem wszystko wg instrukcji... ktoś ma jakieś sugestie, o co może chodzić? |
________________________ Obecny projekt: Drużyna: Wyrzutki (na podstawie książki Johna Flanagana) |
|
|
|
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
|
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012 01:57
|
|
|
Z czystego projektu skopiuj wszystkie game i wklej do folderu z absem. |
________________________
|
|
|
|
Tenebris
Preferowany:
Dołączył: 03 Wrz 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012 11:44
|
|
|
A mi wyskakuje takie coś
SyntaxError occurred while running script
na początku tego nie było ale jak pozmieniałem klawisze w pierwszym skrypcie to się zaczęło tak właśnie robić |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu. |
|
|
|
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012 12:28
|
|
|
Najwyraźniej coś źle zmieniłeś lub tego się nie zmienia. Po prostu gra nie potrafi uruchomić prawidłowo skryptu |
________________________
|
|
|
|
Tenebris
Preferowany:
Dołączył: 03 Wrz 2012 Posty: 9
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012 09:49
|
|
|
chyba tak bo jak wkleiłem jeszcze raz part 1 to wszystko zaczęło działać |
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu. |
|
|
|
|