Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
525Jojo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 64
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:17
ABS
W tym tutorialu zajmiemy się tworzeniem potwora na mapie w systemie Blizzarda co da
nam możliwość walki z nim na mapie bez konieczności wchodzenia w żadne okno walki.

Dobra przejdźmy do konkretów.
Klikamy na ikonę Edytora Skryptów, albo klawisz F11



Otworzy nam się tam takie okno jak poniżej. Kliknij na zakładkę Main i wciśnij
3 razy klawisz Insert.



Pojawią nam się 3 dodatkowe okna nad skryptem Main oznaczonym na zielono.
Nazwij je pokolei ABS - Part1, ABS - Part2, ABS - Part3
(Ważne jest to by skrypty znajdowały się nad Main ponieważ wszystko co jest nad
oknem Main zostaje wykorzystane w grze.)

Dobrze jeżeli pobrałeś już Blizz ABS to powinieneś mieć tam kilka plików w tym 3
pliki tekstowe. Przekopiuj ich całą zawartość do tych okienek, które są zaznaczone
odpowiednimi strzałkami. Tam gdzie zaznaczyłem wielkim czarnym wykrzyknikiem masz
wkleić tekst z notatników. Dobrze, teraz masz już w twojej grze zainstalowanego
Blizz ABS'a. Pora abyśmy zrobili naszego pierwszego potwora.
Stwórzmy najpierw dowolną mapkę, dla przykładu już taką zrobiłem na zdjęciu poniżej:



Dobrze, pora przejść do konkretów. A więc robimy zdarzenie np. Ducha, wybieramy mu
ogpowiednią grafikę żeby po mapie chodził nam duch a nie niewidzialne zdarzenie.
Na obrazku poniżej macie to przedstawione:



Tak więc, mamy ABSa w grze i mamy ducha na mapie, ale sam duch nie wystarczy do tego
by zaczął nas atakować i by można było gi bić. Trzeba wpisać specjalną komendę w jego
nazwie, a mianowicie Enemy \e[ID]. Czy widziałeś tutorial Fragina o tym jak
robić w grze potwora? Jezeli tak to widziałeś tam taką listę w której miałeś nazwy
potworów, a na myśli mam dokładnie to, że koło tych nazw były cyfry od 1 do max 999.
Dla każdej cyfry przypisany jest 1 potwór i jego statusy (Czyli: Życie, mana, siła, etc.)
W kwadratowym nawiasie gdzie mamy ID musisz wpisać właśnie numerek potwora z listy
z bazy danych. W tedy nasze świerzo zrobione zdarzenie będzie mieć właściwości potwora,
którego ID zostało wpisane w nawias. I to wszystko. Zdjęcie poniżej przedstawia gdzie
wpisać komendę:



Wygląda to tak:



No to tylko wystarczy odpalić grę i dobrej zabawy.



Oczywiścię są pozmieniane w Blizz ABS'ie
klwaisze, na których atakuje się potwory, gada z NCP i nawet chodzi, ale o zmienianiu
ustawień klawiszy w innym tutorialu. Pozdrawiam.


Zapomniałem dać link

http://downloads.chaos-pr...-ABS%202.82.zip
________________________
Pozdro dla Billa G.
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:30
Ten sam tut z mapą itp był na stronie HellKillera i napisał go tam kovalk4. Było tam wspomniane. Dodatkowo zły dział. Nawet to zerżnąłeś
Cytat:
Oczywiścię są pozmieniane w Blizz ABS'ie
klwaisze, na których atakuje się potwory, gada z NCP i nawet chodzi, ale o zmienianiu
ustawień klawiszy w innym tutorialu. Pozdrawiam.

Dodatkowo z błędami -.-
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
525Jojo 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 64
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:40
Zgadza się skopiowalem
________________________
Pozdro dla Billa G.
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 17:41
To się podaje autora.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
mlynarz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: W RPGMAKER XP :]
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 18:07
ej da się zeby zdarzenie ze zdarzeniem się lało?
________________________
Aktualny projekt: AlkadiA - Gra Online

Wiencej info na PW :)
 
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011 22:31
Da się zrobić tak, że po pokonaniu danej liczby żołnierzy wychodzi boss??
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
kAli 



Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 7
Wysłany: Pon 12 Mar, 2012 19:57
Mam problem :
 
 
Wachno 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 7
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012 12:08
Hmm... Kiedy odpalam grę, wyskakuje mi error, że Game.exe przestał działać... zrobiłem wszystko wg instrukcji... ktoś ma jakieś sugestie, o co może chodzić?
________________________
Obecny projekt: Drużyna: Wyrzutki (na podstawie książki Johna Flanagana)
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012 01:57
Z czystego projektu skopiuj wszystkie game i wklej do folderu z absem.
________________________

 
 
Tenebris 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 9
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012 11:44
A mi wyskakuje takie coś
SyntaxError occurred while running script
na początku tego nie było ale jak pozmieniałem klawisze w pierwszym skrypcie to się zaczęło tak właśnie robić
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012 12:28
Najwyraźniej coś źle zmieniłeś lub tego się nie zmienia. Po prostu gra nie potrafi uruchomić prawidłowo skryptu :roll:
________________________

 
 
Tenebris 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 9
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012 09:49
chyba tak bo jak wkleiłem jeszcze raz part 1 to wszystko zaczęło działać
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene