Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Darkfault's FarmCraft |
Autor |
Wiadomość |
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012 17:04
|
|
Darkfault's FarmCraft
|
Witam.
Ostatnio wpadłem na pomysł całkiem złoty, połączenie gry Harvest Moon (Youtube) oraz kilku cech gier 'minecraftopodobnych' (nie, nie kopanie w glebie. Raczej zasady zmieniania mapy [większość elementów krajobrazu będzie można niszczyć/stawiać] oraz podstawowy crafting - tworzenie sobie narzędzi oraz 'alchemia' w której będzie można z wyhodowanych/zebranych przez siebie ziół różnorodnych uzyskać różnego typu miksturki - czy to przyśpieszające wzrost roślin, 'leczące' rośliny z różnych chorób, wzmacniające odporność, czy też różnego rodzaju trucizny na robaki, krety, mrówki i różne inne tałatajstwo najeżdżające nasze pole)
Projekt jest duży, to znaczy na pewno nie wydam żadnej bety po miesiącu/dwóch, tym bardziej że nie jest tworzony w RM, tylko pisany praktycznie od zera w C# pod frameworkiem XNA (przy czym mam nadzieję, że nie łamię tym postem żadnego punktu w regulaminie - będę tu pokazywał postępy prac nad grafiką, mechanika może przy okazji mleka)
W tej chwili pracuję głównie nad rozplanowaniem wszystkiego, podstawowym szkieletem interface [tzn. menu 'title', zaczynanie nowej gry, kontynuowanie (ładowanie) zapisanej gry, opcje], następnie zacznę prace nad właściwym gameplayem] oraz grafiką - za wszelkie oceny/sugestie co do tej ostatniej będę głęboko społeczności RPG Makera wdzięczny.
Uwaga. Tytuł roboczy został sklejony z dwóch słów [Farm - od farmy, oraz craft - od możliwości craftingu i ogólnych zmian krajobrazu wiejskiego] i w żaden sposób nie nawiązuje do popularnej ostatnio gry "Minecraft", czy jej rozmaitych klonów.
Jeśli już, to rozmaite rzeczy typu nawodnienie gruntu, twardość itp. zainspirowane być mogą symulacją 'Dwarf Fortress' :)
Na początek to co mam - title screen:
Logo z założenia miało być porośniętym lekko mchem drewnem, zwęglonym na brzegach [stąd też ten 'żar'] karzącym płomieniem ogniska - pomysł ognia na razie porzuciłem, ale samo logo tak mi się spodobało że takie już zostało. Tło pod menu ma przypominać skopany piach [na razie przypomina papier, próbowałem przyciemniać ale wtedy opcje menu zaczynają być mało widoczne], natomiast waham się między tym białym tłem, a daniem tam jakiegoś wiejskiego krajobrazu z trawką itp.
Comments welcome
-- STARE -- STARE -- STARE -- STARE --
Screen z gry zrobionej dla testu [nauka wyświetlania grafiki, obsługi klawiatury i wykrywania kolizji] Podobne tło planuję dać pod menu w FC, może mniej rozmazane i bardziej szczegółowe:
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012 00:40
|
|
|
Nowe tło oraz bg pod menu:
Ekran opcji [w tej chwili jest do wyboru tylko włączenie/wyłączenie gry na pełnym ekranie]:
Zaczątek kodu renderującego mapę:
Jak widać na dwóch pierwszych screenach nie mogę się jeszcze zdecydować co do wyglądu elementów menu [tła, literek], podkład na drugim screenie [ekran opcji] chyba wygląda trochę lepiej?
Możliwe, że cała grafika będzie w 'planszowym' stylu tilesów, których użyłem przy testowaniu mapy, zależy jak będą się sprawować kiedy już napiszę już kod odpowiedzialny za poruszanie się gracza/stworzeń
Mappingu chwilowo nie ma - mapa została wygenerowana wrzucając w każde pole losowo jeden z dwóch tilesów [trawka/ziemia] wyłącznie dla testu
PS: Wyluzowany chińczyk został tu użyty jako kukiełka, która pomaga mi sprawdzić czy wszystko będzie się odpowiednio wyświetlało [tzn. czy większe obiekty 'zasłonią' rzeczy znajdujące się za nimi itp.] - właściwy bohater gry może wyglądać zupełnie inaczej, wszelkie podobieństwo będzie zupełnie przypadkowe. |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012 08:25
|
|
|
Nie wiem, czemu Ty nie masz jeszcze tutaj komentarzy odnośnie tej gry...
W każdym razie, teraz, ciężko ocenić całą grę. :) Jednakże życzę dużo siły do tworzenia. Sam, w ten weekend, miałem się zająć uczeniem języka C++ (fakt, inne, niż C#, ale też coś). |
________________________
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012 23:38
|
|
|
Malian napisał/a: | Nie wiem, czemu Ty nie masz jeszcze tutaj komentarzy odnośnie tej gry...
|
Chyba dlatego, że nie jest tworzone w RPG Makerze i nie lubią mnie :P
Malian napisał/a: | W każdym razie, teraz, ciężko ocenić całą grę. :) Jednakże życzę dużo siły do tworzenia. Sam, w ten weekend, miałem się zająć uczeniem języka C++ (fakt, inne, niż C#, ale też coś). |
W tej chwili to raczej zbiór założeń i początek silnika, niż sama gra - na tym etapie staram się ustalić styl grafiki, interface i ogólne założenia [bo mechanizmów jako takich raczej tu do oceny nie dam, a jako features pojawią się (możliwe, że w dosyć zmienionej formie) dopiero jak dobrnę do alfy/bety]
Jeśli chcesz tworzyć gry, nie polecam na początek C++ - to dobry język, ale trzeba w niego włożyć naprawdę wiele wysiłku jeśli chce się robić grę - chyba, że ktoś planuje korzystać z bibliotek / gotowych silników. Wiele osób zaczynało z C#, potem przenosiło projekty na C++ 'bo to lepszy język', a potem wracało z płaczem i z nabytą pokorą i dalej robiło w C#.
Dzięki za komentarz :) |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2012 07:25
|
|
|
Ne no... Nie zakładałem już robienia gry. (takim optymistą to ja nie jestem ) Właściwie to chciałem się nauczyć jakiegokolwiek języka, a z tym,że podobno łatwo przerzucić się na inny, to wybrałem jeden C . Lepiej mi to idzie, niźli przy próbie nauki Javy, być może dlatego, iż teraz opieram się na takim bardziej humorystycznym poradniku. :) |
________________________
|
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012 23:33
|
|
|
Najważniejsze to lubić to robić i mieć jakiś cel w nauce danego języka - bo jak każdy w pewnym momencie staniesz przed pytaniem "po co...?" i jeśli nie będziesz miał wtedy gotowej odpowiedzi to będzie bieda :P |
|
|
|
Darkfault
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 54 Skąd: Strefa Zacności
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012 03:40
|
|
|
Podstawowe controlsy [ruch przy pomocy strzałek + interakcja z otoczeniem przy pomocy spacji (na razie tylko prosta zmiana trawy w glebę ręką)]
Mapa 100x100 kratek, rysowane jest tylko to co widoczne na ekranie + jeden rząd w każdym kierunku poza ekranem - widoczne klatkowanie do wynik działania zbuntowanego programu do nagrywania :|
Link do YouTube |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|