Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dynamiczne Oświetlenie
Autor Wiadomość
DavShero 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 12
Wysłany: Wto 24 Lip, 2012 14:20
Dynamiczne Oświetlenie
~ Dynamic Lighting ~


Krótki opis:
Siema dziś zaprezentuje wam skrypt znaleziony w Internecie.


Autor: Marc of Fall From Eden
Tłumaczenie: isDaViT
Wrzucenie tutaj: DavShero
Skrypt przetłumaczony z Angielskiego


Skrypt pozwala na umieszczenie dynamicznego światła,które emituje od wydarzeń na mapie.Główną różnicą między tym skryptem a skryptem takim jak Thomas Edison VX jest fakt ,że światło może być włączone lub wyłączone podczas gry ta scena jest uruchamiana bez konieczności połączenia skryptu "$ 'scena znaku' = Scene_Map.new"(co powoduje,że ekran można na chwile zatrzymać).Poziom krycia(,odległości) świateł może być również zmieniany, podczas 'sceny' jest uruchomiony, umożliwiając w ten sposób systemy zdarzeń które pozwalają światła ,że światła mogą płynnie migać.

Sposób rodzaju światła są zdefiniowane by zmieniały się "dramatycznie",jak rówież, co pozwala na zdefiniowanie własnych świateł i ich właściwości(świecenia, zasięgu światła itp.)W ten sposób można mieć światłą o rożnych wartościach X i Y zoom(w istocie, tworząc światła o różnych kształtach np. okrągłym(wydzielanym przez lampę w pokoju), prostokątnym(wydzielanym przez np. kwadratowe okno w jakimś kościele) oraz typy światła mogą również korzystać z różnych obrazów(np. latarnie mogą mieć inny obraz wyświetlany niż światło pochodni).

Skrypt umożliwia również lekki efekt dynamicznego światła utworzonego przez postać graczaw grze o takich samych cechach dynamicznych jak każdy inny "event" posiadający efekty świetlne.

Demo skryptu zawiera również moduł,który próbuje odtworzyć efekty świetlne jakie można zaobserwować w skrypcie Thomas Edison VX.

INSTRUKCJA

(nie wszystkie)
-Umożliwia tworzenie światła,które emituje od wydarzeń na mapie.
-Stan widoczności(Mgła[FOG]) i nie przejrzystość światła może być zmieniana z połączenia
np. 2 skryptów.
-Różne rodzaje świetlne, mogą być wykorzystywane z rożnych zdjęć i ich efektów świetlnych.



Spoiler:







Jest [b]wysoce zalecane
, aby pobrać demo skryptu tak aby dowiedzieć się jak go używać.

W każdym razie sam skrypt może być używany jako zamiennik z Thomas'em Edison'em VX.W ten sposób można jednak przegapić niektóre z ciekawszych cech tego skryptu.

Możesz stworzyć światło w ten sam sposób co w TE VX(Thomas Edison VX) czyli tworząc komentarzu.Aby ukryć lekki efekt po załadowaniu mapy, po prostu dopisać słowo "INVISIBLE" do nazwy "napisaną zwykłą czcionką".(np. można napisać komentarz "FIRE Invisible" bez cudzysłowi)

Aby podczas gry zmienić stan widoczności światła na mapie, należy nawiązać połączenie skryptów.Aby ustawić stan widoczności "set_light_visibility".


WIECEJ W DEMO!!!]
Bardzo dużo jest tu czego tłumaczyć, ponieważ skrypt jest Ogromny




DEMO (po angielsku niestety on DEMA nie przetłumaczył ;/)



Zawiera moduł,skrypt i odtwarzacz winieta add-on.


Bardzo dziękuje isDaViT'owi za przetłumaczenie tego skryptu, bez niego i autora tego skryptu nie było by nas tutaj oraz nie było by ,ów tematu :)

Jeżeli link wygasł proszę pisać na PW isDaViT


Wszelakie sugestie proszę śmiało pisać, kierować je do mnie albo do Dawid'a.




Autor:
Marc of Fall From Eden

Tłumaczenie:
isDaViT

Kompatybilność:
RPG Maker VX
Ostatnio zmieniony przez Avara Czw 01 Lis, 2012 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012 18:09
Świetny skrypt, aż sam nie wierzę, że zauważyłem go dopiero teraz :ehe:
________________________



 
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012 09:17
Tu nie ma żadnego linku!Proszę o dodanie,gdyż mi się ten skrypt bardzo podoba i chciałbym go użyć do mojej gry.
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012 15:06
To ciekawe jak ja niby pobrałem ?
Jest źle dodany, ale jest. Wystarczy umieć czytać.

dl.dropbox.com/u/7444326/RGSS2/Demos/Marc%20Dynamic%20Lighting.exe
________________________



 
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Czw 01 Lis, 2012 16:40
Teraz wszystko jest,dzięki!
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
sebaomega 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 94
Skąd: że znowu xD
Wysłany: Sob 10 Lis, 2012 23:50
fajny skrypt ale jest pewno ale

dynamiczne-to znaczy zmieniające prędkość :-?
 
 
DonMateo07 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 11 Lis, 2012 11:12
Demo mi nie działa, a szkoda, bo skrypt ciekawy. Nie ważne, czy uruchamiam projekt, czy plik exe, i tak nie działa, przy otwieraniu projektu pojawia się komunikat
Cytat:
Nie można odnaleźć RGSS202E.dll

przy otwieraniu pliku projektu
Cytat:
Projekt był robiony w starszej wersji makera i może zostać nie odtworzony

Zainstalowanego mam RPG Makera VX z twierdzy jak dobrze pamiętam, już dawno pobierałem, więc średnio pamiętam.
________________________

Mój kanał na YT ~ Moja strona WWW
Spoiler:

Projekt "Mafioso"
Fabuła: 2%
Misje poboczne: 1%
Tekstury: 15%
Skrypty: 0%
Mapa: 5%
Dzwieki: 5%
Dubbing: 0% (brak pewności, że będzie)
Ogółem: 4,6%



 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Nie 11 Lis, 2012 12:07
DonMateo07, http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2583
________________________



 
 
 
DonMateo07 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 11 Lis, 2012 12:40
Ok, wielkie dzieki. Wiem, ze jestem idiota, ale gdzie jest przycisk "pomogl" ?
________________________

Mój kanał na YT ~ Moja strona WWW
Spoiler:

Projekt "Mafioso"
Fabuła: 2%
Misje poboczne: 1%
Tekstury: 15%
Skrypty: 0%
Mapa: 5%
Dzwieki: 5%
Dubbing: 0% (brak pewności, że będzie)
Ogółem: 4,6%



 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Nie 11 Lis, 2012 12:55
DonMateo07, Pkt pomógł mogą rozdawać tylko osoby, które założyły temat.
________________________



 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene