Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
MegaZeux
Autor Wiadomość
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012 15:13
MegaZeux
MegaZeux jest programem do tworzenia gier klimatem przypominającym stare dosowe czy nawet nesowe klasyki, głównie z gatunku rogue-like. Postać nie porusza się tutaj płynnie jak w RPG Makerze, tylko "kratka po kratce", jak np. w grze NetHack czy DwarfFortress.

MZX (skrót od nazwy programu) oryginalnie powstał dla DOS-a, jednak obecnie są porty Linuksowe, Windowsowe czy na MacOS.
Jego zaletą nad innymi tego typu narzędziami, jak np. ZZT jest możliwość zmiany czcionki używanej przez grę co efektywnie pozwala na zmianę wyglądu kwadratów (czy raczej prostokątów - czcionka zastosowana w MZX ma rozdzielczość 8x14 na znak) "budulcowych" naszej gry - nie trzeba używać znaków dosowych (choć można).

Dodatkową fajną opcją są tryby Super MZX (najlepszy jest tryb nr. 3, przynajmniej moim zdaniem). Pozwalają one uzyskać 4 kolory na znak, zamiast standardowych 2, jednak tutaj rozdzielczość pozioma znaków jest przepołowiona wskutek tego jak są zachowywane kolory - zamiast 8x14 mamy 4x14.

W MZX programuje się w dość prostym języku Robotic, który jest nieco podobny do BASIC-a, ale i tak trzeba się nieco poduczyć

Screeny:

Gra w trybie SuperMZX

Gra FPS(!) zrobiona w MegaZeux, tryb standardowy.

Ogólnie program dosyć hipsterski, ale niektórzy userzy forum (patrzy na X-Techa) mogą go uznać za interesujący.

Program do pobrania ze strony http://www.digitalmzx.net
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012 19:14
X-tech x-techem, ale jedno pytanie na język mi się nasuwa: Po co dla takiego szmelcu zaśmiecać głowę językiem, który tylko do tego wykorzystamy? Bądź co bądź grę tego typu (jak i tej jakości), możemy zrobić w każdym języku, z tą różnicą, że znając ten (inny) język, nie musimy się ograniczać do tego.
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene