Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zdarzenia chodzą tylko w obszarze.
Autor Wiadomość
przemusiek25 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Wysłany: Pon 03 Gru, 2012 09:26
Zdarzenia chodzą tylko w obszarze.
~ Zastrzeżona strefa zdarzenia. ~


Krótki opis:
Dzięki temu skryptowi możemy określić aby zdarzenie x nie chodziło dalej niż jemu pozwolimy gdy ma ustawiony ruch losowy. Potrzebowałem skryptu do swojej gry więc sobie go przetłumaczyłem i teraz nic nie stoi na przeszkodzie aby i nasi rodacy skorzystali z tego skryptu.

W demie troche w humorystyczny sposób podałem kilka przykładów jak można wykorzystać ten skrypt.

Autor:
FenixFyreX

Tłumaczenie:
Przemusiek25

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
# -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- #
# Zastrzeżona strefa zdarzenia v1.0
# Autor: FenixFyreX [użytkownik rpgmakervx.net]
# Tłumaczył : Przemusiek25 [użytkownik ultimateam.pl]
# -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- #
# Umieść komentarz na stronie zdarzenia:
#  <area = #>
# gdzie # jest ID obszaru do sprawdzenia. Zdarzenie będą chodzić w określonym
# obszarze.
# -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- #

class Game_Event < Game_Character
 
  def has_area_comment
    return false if self.list.nil?
    result = nil
    for item in self.list
      if item.code == 108 and item.parameters[0].include?("<area =")
        item.parameters[0][/<area = (.*)>/i]
        result = $1.to_i
      end
    end
    return result
  end
 
  def area
    area = has_area_comment
    return nil if area.nil?
    return $data_areas[area]
  end
 
  def in_area?(area,x=@x,y=@y)
    return false if area == nil
    return false if $game_map.map_id != area.map_id
    return false if x < area.rect.x
    return false if y < area.rect.y
    return false if x >= area.rect.x + area.rect.width
    return false if y >= area.rect.y + area.rect.height
    return true
  end
 
  alias collide_the_characters? collide_with_characters? unless $@
  def collide_with_characters?(x, y)
    unless area.nil?
      return true unless in_area?(area, x, y)
    end
  end
end


Demo:
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 03 Gru, 2012 10:05
Skrypt całkiem niezły, ale niedoskonały. Gdyby można było podać nazwę obszaru lub kilka ich numerów, to można by było robić obszary w różnych kształtach. Ale na podstawie tego można już coś wykombinować :aww:
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Nex 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 145
Wysłany: Wto 04 Gru, 2012 20:08
A jak by tak wstawić kilka komentarzy?
 
 
~Nakhitto 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 11
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012 15:41
Skrypcik fajny , nie wiem może użyje go w swojej gierce
________________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene