Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak otworzyć projekt z innej wersji RPG Makera XP?
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
  Wysłany: Pon 18 Sty, 2010 17:48
Jak otworzyć projekt z innej wersji RPG Makera XP?
Zamieszczam krótką instrukcję, jak dopasować wersję projektu do wersji RPG Makera XP.

Jeżeli zdarzyło się, że Twój program informował Cię o tym, że projekt był robiony w starszej wersji programu, to są dwie możliwości (najbardziej prawdopodobne):
a) Twoja angielska wersja jest starsza / młodsza
b) Masz polskiego mejkera.
_______________________
Instrukcja dla wersji angielskiej:
1. Wejdź w RPG Maker'a XP i wybierz :arrow: Help :arrow: About
2. Z nowo otwartego okienka wyczytaj wersję RPGXP. Są cztery możliwe 1.00 / 1.01 / 1.02 / 1.03, przy czym każda może mieć przy sobie literkę (np. a), która w tym przypadku nie jest istotna.
3. Wejdź w folder z projektem, który nie ma zgodności z Twoją wersją RPGXP. Odszukaj w nim plik Game.rxproj.

4. Następnie prawy przycisk myszy i otwórz za pomocą... Notatnika.
5. Wyświetli się wersja mejkera, w której robiony był projekt.
6. Wystarczy zmienić wersję na tę, którą poznaliśmy, stosując się do punktu 2 i zapisać zmiany.
7. Poszczególne wersje mają również inne biblioteki dll. By były zgodne należy otworzyć w notatniku plik Game.ini i zmienić w linijce Library nazwę biblioteki zgodnie z zasadą, że odzwierciedla ona wersję mejkera. Tłumacząc łopatologicznie:
~ wersja RPGXP 1.00 - RGSS100E.dll
~ wersja RPGXP 1.01 - RGSS101E.dll
~ wersja RPGXP 1.02 - RGSS102E.dll
~ wersja RPGXP 1.03 - RGSS103E.dll
I w zależności od tego, jaką posiadasz wersję, to na taką zmieniasz.
Przykładowo:
Gdy Twój RPGXP jest w wersji 1.01 wówczas biblioteka powinna się nazywać RGSS101E.dll.
Zmień nazwę i zapisz zmiany.
_______________________
Instrukcja dla wersji polskiej:
Należy zastosować kolejno 6 pierwszych punktów powyższej instrukcji. W punkcie 7 są niewielkie różnice. Biblioteki dll bowiem nie maja końcówki 'E' tylko 'J'. Zatem ponownie:
~ polska wersja RPGXP 1.00 - RGSS100J.dll
~ polska wersja RPGXP 1.01 - RGSS101J.dll
~ polska wersja RPGXP 1.02 - RGSS102J.dll
Reszta bez zmian.

UWAGA! Jeśli nie chcesz się bawić w zmianę bibliotek, możesz po prostu ściągnąć wszystkie z tego tematu i wkleić je do folderu Windows/system32 (C:/Windows/system32)
________________________


 
 
 
matitus09 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 53
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010 18:24
Mam wersje Polską i mimo wszystko mi nie działa.
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 21:08
Co do końcówek, to obojętne jakie. To czy to jest RGSS102J czy RGSS102E to bez różnicy, bo sumy md5 identyczne. Czyli ten sam plik, inna nazwa. Ale dla porządku można tak przyjąć.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Fajak 



Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 4
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011 20:42
Niestety mi także nie działa. Robię wszystko co tutaj jest i nic. ;0
 
 
Nexis 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 65
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011 20:12
Dla tych co jeszcze nie zrozumieli:

Polska wersja:
Dam tu przykład, że chcemy uruchomić projekt z wersji angielskiej.
1. Wchodzimy do folderu projektu, który chcemy uruchomić.
2. Wchodzimy w Game.ini (ustawienia konfiguracyjne) za pomocą notatnika.
Widzimy tam, np coś takiego:


[Game]
Library=RGSS102E.dll
Scripts=Data\Scripts.rxdata
Title=Project1
RTP1=Standard
RTP2=
RTP3=


Zmieniamy drugą linijkę na taką:

Library=RGSS100J.dll

Zapisujemy i wychodzimy.

3. Teraz (za pomocą notatnika) otwieramy plik Game (ten drugi)
i widzimy coś takiego:

RPGXP 1.02

Zmieniamy na RPGXP 1.00

4. Uruchamiamy plik projektu :jupi:

Pozdrawiam i mam nadzieję, że teraz już to rozumiecie.
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011 21:59
Nexis, ta zmiana "dll", jest niepotrzebna.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Pią 08 Cze, 2012 20:00
POMOCY! Mi nie pisze nic w game.xproj moja wersja makera to 1.0.4.0 a tu dowód na obie rzeczy: http://www.freeimagehosting.net/k7ffj !!! Jak to naprawić??? Mam wersję angielską...

EDIT: Kurde co się dzieje z tym projektem??? Pokazuje mi się coś takiego http://www.freeimagehosting.net/ugkqq a gdy próbuje włączyć grę to się pokazuje coś takiego: http://www.freeimagehosting.net/79wlx POMOCY!!! CO SIĘ DZIEJĘ? ;-( ;-( ;-(
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012 12:44
Dzięki, miałęm akurat pare skryptów na inną wersje i nie mogłem otworzyć dzięki tobie bd mieć wiecej skryptów w grze wielkie thx za twój mały poradniczek :)
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene