Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Co lepsze?
Autor Wiadomość
SzogunPL 



Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012 05:03
Co lepsze?
Pierwszy post,więc Cześć all :).
Od pewnego czasu mam plany stworzyć grę w RPG Maker.Nie planuję tworzyć gierkę na "odwal się",zarys fabuły itd mam,więc przypuszczam stworzenie większego projektu.Anyway. Nie jestem zielony w RPG Makerze,rozumiem wszystkie czynniki tworzenia projektu,ale mam dylemat. Który RM lepszy,XP czy VX...
XP posiada większą swobodę tilesetów (poprawcie mnie jeżeli źle napisałem.),warstwy.Mapping jest zdecydowanie lepszy od tego z VX. Ale VX ma większą możliwość jeśli chodzi o zdarzenia,czy łatwiejszy w obsłudze. (Również jeśli mogę się mylić,poprawcie mnie.)
Niestety minusem VX jest brak warstw,mało slotów na tilesets"y,czyli inaczej mało możliwości kreatywności otoczenia,które jest najważniejszą cechą w grze.
Chciałbym żeby ktoś napisał czy istnieje opcja dodanie twarzy bohatera podczas rozmów w XP.Tak jak to ma miejsce w VX kiedy wybieramy animację Face naszego rozmówcy. Mam ambitne plany,jeżeli wziąłbym się za tworzenie projektu,to chciałbym,aby on był rozbudowany,dopracowany każdy mniejszy czynnik. Przeglądam wasze forum od kilku dni,zobaczyłem,że jest wiele ogarniętych "głów" w tworzeniu projektów w RM.Czekam na wasze rady.Najlepszą poradą będzie uzasadnienie swojej wypowiedzi,czemu RPG Maker XP np. jest lepszy.Jeżeli znacie jakiejś poradniki lepszego mappingu w VX,prosiłbym o przesłanie linka na PW lub w temacie.Pozdrawiam.
 
 
Finwe 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 322
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012 07:03
Wybierając między VX a XP czeka Cię fala kłótni ;-)
Weź VX Ace, najlepszy bo ich połączenie.
 
 
 
SmoKe 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 18
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012 08:51
Moim zdaniem jeśli naprawdę będziesz tworzyć grę nie na "odwal się" to wybór makera jest kwestią drugorzędną. Jeżeli gra będzie dobra, dopracowana to gracze to docenią bez względu na wersję programu. Każdy maker ma swoje wady i zalety i jest to tak naprawdę osobisty wybór, a takie tematy dążą do jednego - flame war ;-)
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012 15:02
Ace :roll:
Nie no, tyle razy już padło to pytanie... Ace jest po prostu lepszy, nie ma tu nic do gadania xD
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
SzogunPL 



Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012 15:08
SmoKe napisał/a:
Moim zdaniem jeśli naprawdę będziesz tworzyć grę nie na "odwal się" to wybór makera jest kwestią drugorzędną. Jeżeli gra będzie dobra, dopracowana to gracze to docenią bez względu na wersję programu. Każdy maker ma swoje wady i zalety i jest to tak naprawdę osobisty wybór, a takie tematy dążą do jednego - flame war ;-)

Problem w VX stanowi jedynie słaby mapping,które jeszcze nie potrafię zrozumieć.Może inaczej.Wiem jak podmienić tilesety,ale jeżeli używałem jednego tileseta na Dom wewnątrz,a następnie podmienię wcześniejszy żeby tworzyć Dom,ale zewnątrz to poprzednie tekstury znikają i pojawiają się te nowsze.Mam nadzieję,że wiecie o co mi chodzi.VX jest przyjemny w obsłudze,ale te sloty...
VXAce jeszcze nie sprawdzałem,muszę zobaczyć.Czekam na kolejne sugestie.Pozdrawiam.
 
 
OmlecikPL 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 1
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012 00:38
Ja tam korzystam z VX i jest ok
________________________

 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012 13:47
Weź zamiast VX-a VX Ace. Praktycznie to samo co w VX, a dodatkowo
- nielimitowane tilesety (ustawiasz w bazie danych tak jak w XP i 2k(3), nie jeden tileset na całą grę)
- odtwarzanie filmów (w formacie ogv)
- więcej formatów muzycznych
- ten sam format zasobów co VX, więc nie trzeba konwertować - jak znajdziesz grafikę do VX, to wejdzie też w Ace. Jedyną niekompatybilną rzeczą są skrypty
- Wydajniejszy język skryptowy - wszystko szybciej działa.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012 11:33
Po prostu weź Ace'a.

Tak,tak,wiem że sam robię na VX ale lubię sobie utrudniać życie ;-)
Ace jest bardziej fajny,i nawet bym się na niego przerzucił,gdyby nie te chińskie znaczki :-)
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene