Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przedmioty uruchamiane z menu.
Autor Wiadomość
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
  Wysłany: Nie 29 Lis, 2009 12:09
Przedmioty uruchamiane z menu.
Teraz ja pochwale się moją wiedzą.
Powiedzmy, że robimy grę z kamieniami taleportacyjnymi jak np: z Gothica.
Jak to zrobić? Oto instrukcja.
Spoiler:


Screen 1:



1. Niebieska ramka oznacza miejsce na które musimy zwrócić uwagę.
Opcja "Nie" oznacza, że przedmiot nie będzie się zużywał
Opcja "Tak" oznacza, że przedmiot zniknie po użyciu.

2. Zielona ramka to cele.
W tym przypadku ustawiamy "brak"

3. Czarna ramka określa kiedy możemy używać przedmiotu.
Wybieramy "Menu" by nie można było użyć przedmiotu podczas walki.

4. Czerwona ramka oznacza ID typowego zdarzenia które ma się uruchomić i które opisałem poniżej.

Screen 2:



1. Mała czerwona ramka oznacza funkcje
W sumie nie wiem dokładnie co to jest, ale gdy ustawiłem "Czekaj" to wszystko działało jak należy.

2. Duża czerwona ramka to polecenie zdarzenia.
Możemy od razu ustawić teleport, albo zrobić tak jak ja na screenie.

PS: Oczywiście możemy także w ten sposób przeczytać księgi, receptury itp...
Jakby coś to piszcie, spróbuje doradzić.


Mam też prośbę: Chciałbym abyście ocenili ten tutorial w skali od 0 do 6pkt.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 10:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009 13:49
Tutorial bardzo dobry :-) Czytelnie napisany i ładnie zilustrowany. Ocena 6/6.

PS Funkcja / Trigger służy do ustawienia, w jaki sposób common event / typowe zdarzenie ma się aktywować - jeśli w menu, to rzeczywiście triggera nie trzeba zmieniać, jeśli zaś ma się aktywować po np. odpowiedniej ilości kroków, wówczas (zważywszy na to, że może nastąpić w dowolnym momencie gry) należy ustawić trigger na parallel, czyli równoległy i aktywować - stworzony specjalnie do tego - nowy przełącznik / switch.
________________________


 
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009 14:15
Dzięki za wyjaśnienie i za ocene, może napisze kolejny tutorial.
 
 
Azsak von Triger 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 48
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 30 Lis, 2009 20:06
Według mnie dobrze zrobiony Tutorial :-) czyli tak jak wyżej 6/6 :-) .
Nie długo też jakiś dodam :-) .
 
 
 
krychapl 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 38
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010 19:19
Teyan, siema masz polskiego rpg marker vx?

[ Komentarz dodany przez: Malian: Pon 08 Lut, 2010 19:23 ]
On zapewne ma, nie podamy Tobie linku ponieważ polski RPG Maker jest nielegalny, a regulamin forum to zabrania.
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Sob 20 Lut, 2010 06:59
6/6 bardzo fajny ;-)
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
cNN 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sob 20 Lut, 2010 10:08
Tutorial dobrze opisany 6/6
Dobrze, że zamieściłeś. Niektórym się przyda.

pzdr.
________________________
"Lepiej być nienawidzonym za to kim się jest, niż być kochanym za to, kim się nie jest." - Kurt Cobain

 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010 08:47
Dla mnie wszystko zrozumiałe i dla innych również. Tutek przejrzysty i łatwy. 10/10
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010 09:24
6/6 bardzo dobry. Wszystko fajnie zapisane.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011 16:20
6/6 fajny tutek, mi się przydał ;p
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Pawelsar1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 27 Mar, 2012 14:20
Fajny poradnik; przydał mi się. 6/6
________________________
ZAGŁOSUJ


Jeśli pomogłem, daj !!!POMÓGŁ!!!
 
 
Insinia 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączyła: 09 Lis 2011
Posty: 7
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012 17:42
pomocny i czytelny 6/6
 
 
Duplikat 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 32
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2012 16:05
Czy tylko ja mam z tym problemy xD ?
Nie mam opcji czekaj ;/
 
 
 
vipperu 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 7
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012 20:35
6/6 za wytłumaczenie
5/6 za poradnik - dosyć łatwe :)
6/6 za przydatność kamieni - przydatne narzędzia do szybkiego poruszania się :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene