Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Caligo
Autor Wiadomość
Kierin 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Głogów
  Wysłany: Wto 11 Gru, 2012 23:14
Caligo
Witam, jestem nowy na tym forum (trochę was tu podglądałem ale tak ciężko było główkę wychylić z za murka, och taki ja nieśmiały). Więc dzień dobry, mam nadzieje wszyscy zdrowi :)

Najważniejsze co chciałbym wspomnieć zanim zaczniemy to tak. Gra jest po angielsku, zakładam że są ludzie którzy nie władają nim biegle za co osobiście przepraszam, nie wiem co mnie wzięło do użycia tego obcego języka.

Fabuła.

Dusza, opuszczona, samotna. W ciemności pozbawionej światła. W ciemności pozbawiona znaczenia. Przywołana przez niewinny głos, obdarowana ciałem i chęcią została przywołana na świat tylko dla jednego powodu. Znaleźć znaczenie swojego istnienia. Rezydencja w środku lasu, opuszczona, pozostawiona sama sobie kryje w sobie sekrety starsze niż ci którzy w niej przebywają. Kryje sekrety ludzkiej duszy.

Screenshoty

Spoiler:



Spoiler:



Spoiler:



Opis Bohaterów

Dusza zagubiona w mroku wszechświata która dostaje cenną szanse odzyskania tego co utraciła. Sensu istnienia. Głos niewinności pozwala przybrać jej jedno z trzech ciał.

1. Ciało starszego mędrca, słabego acz mądrego, szanowanego przez innych.
2. Ciało młodego szlachcica, bogatego zadziornego, przebiegłość pozwala mu dojrzeć więcej niż innym
3. Ciało wędrowca, człowieka który przeżył wiele, istoty która może użyć siły gdy jest taka potrzeba.

Spis używanych grafik oraz innych autorów

Nie używam grafik innych osób, przynajmniej na razie. Grafika to nie problem można ją podmienić w dowolnym momencie tak długo jak ma się szkic.

Informacja o tworzeniu projektu i postępie

Procentowo? 10%
Słownie ? zacząłem tydzień temu, ucze się korzystać dopiero z RPGmakera. Wiem że posiadam słomiany zapał ale mam zamiar zrobić jak najwięcej zanim skonam. Zwłaszcza że to wciąga

Planowany termin skończenia lub link do dema.

Gdy będzie gotowe ;) A tak na serio, jeszcze nie ma wystarczająco dużo rzeczy do robienia aby można było wystawić pełnoprawne demo. Są akcje są skrypty, są zdarzenia, ale jest ich chwilowo stanowczo za mało i sama rozrywka trwa max... 10 minut ?(dla mnie gdy wiem co robić)

P.S
Zakładam że to co przedstawiłem mówi nie wiele, zwłaszcza że dla mnie większe znaczenie ma opowiedzenie historii niż walka. Grę chciałbym nastawiać bardziej na rozmowy z postaciami z dużą ilością szperania po kontach wraz z zagadkami logicznymi. Dobra koniec z wymówkami oczekuje jakiegokolwiek osądu. Żadnej suchej nitki na mnie nie zostawiajcie ;p
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 12 Gru, 2012 02:09
Takich "nowych" lubię :-D Wszystko zgodnie z regulaminem, bez głupich pytań i próśb typu "Jestem tu nowy, pokażcie mi jak działa maker"... Widać również, że przykładasz się do tego co robisz :aww: Witam Cię serdecznie :aww: :-P

Gra zapowiada się ciekawie :-) Nie wiem jak zostanie odebrany język angielski, ale poza tym całkiem nieźle ;-) Tylko na pierwszym screenie wszystkie drzewa są blisko siebie i w równiutkich rządkach o.O Trawa jest też trochę pusta.

Na razie więcej uwag nie mam. Życzę powodzenia i weny twórczej ;-)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
HPfan880 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Wołów
Wysłany: Sro 12 Gru, 2012 09:47
Heja hej :-D gra zapowiada się przednio. Fajnie że masz taki zapał do poradników. Ja byłem w ukopie kąpany :-) Do rzeczy.
Fabuła wydaje się dobra, nie wiem jak się przyjmie język angielski. Najlepiej wydać grę w dwóch językach. Polskim i Angielskim. Trochę więcej pracy, ale więcej osób zagra bo w grach logicznych takich jak ta jest bardzo ważne by język był zrozumiały. Ja znam tylko podstawy angielskiego, więc nie wiem czy przejdę twoją gierkę. Jeśli chodzi o mapki to są całkiem fajne. Ważne by nie były puste. drzewa są w równym rządku, i nie wygląda to najlepiej. Radziłbym też dodać trochę więcej elementów fauny i flory. Np. Koło zamku biega sobie wilk. Wtedy ocena będzie na prawdę wysoka. Pozdrawiam
________________________
Uwielbiam batcha :-)
Więc jak ktoś potrzebuje np. Pilota do gry to śmiało pisać do mnie :)
-----------------------------------------------------------Jak mnie obrazisz to:
$scene_GameOver :-)

Aktualny Projekt: End Adventure
Program: Notatnik :-)
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Sro 12 Gru, 2012 13:10
*soaks, *clothes, *surprised, curious and confused (jeśli już, bo ta konstrukcja której użyłeś nie brzmi za dobrze).
No, atak grammar nazi masz już za sobą. Korekta dialogów by się przydała ^ ^
Cytat:
Rezydencja w środku lasu, opuszczona, pozostawiona sama sobie kryje w sobie sekrety starsze niż ci którzy w niej przebywają.[
kryje sekrety starsze niż nicość! :lala: Albo jest opuszczona albo nie, to jak w końcu?

Nie wygląda źle. Tylko te cienie z nikąd na podłodze są dziwaczne. Cóż, rób dalej, się zobaczy, co z tego będzie.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Kierin 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Głogów
Wysłany: Sro 12 Gru, 2012 17:59
Aaaaaaaaaaaa wstyd i hańba xD Dzięki za korekty, co do forumowego byka czuje się usprawiedliwiony pisałem tego posta 5 minut przed snem :p

Ale faktycznie masz racje, ze składnią słów zawsze miałem problemy zwłaszcza gdy człowiek chce dodać od siebie jak najwięcej w jak najkrótszym czasie :P

No wiem z angielskiego poetom nie jestem (choć wiersze pisałem) :p pomyśle o zrobieniu wersji Polskiej ale ostrzegam że nasz Szlachetny Orzeł na Godle zacznie krwawić :P

Co do flory się zgadzam dodam ją z czasem, ale latające chomiki i wędrujące dookoła ptaki zepsują trochę ten klimat samotności ;p

Co do cieni... właśnie widzisz tutaj chodziło o odwrotne założenie użycia tego cienia, żeby było widać że świece i kominki rozświetlają okolice wokół siebie. Nie miałem zielonego pojęcia jak to inaczej zrobić, gdyby można było zrobić że to 'światło' przesuwa się o piksel w górę o piksel w dół, może wtedy by wiadomo było że to rzucane przez nie światło :P

Jako że chciałem przestrzegać regulaminu co do joty uwzględniłem w pierwszym poście wszystkie informacje które były wymagane.

Pozwolę sobie się rozpisać teraz jakie mam założenia co do mechaniki gry które chce wprowadzić.

1. Konwersacje mają swoje konsekwencje - gdy rozmawiamy z postaciami trzeba wybierać rozważnie gdyż nie można powtórzyć konwersacji i zapytać o coś innego (no chyba że grę wczytać). Co nie zmienia faktu że nie ma złej ścieżki rozmowy, każdy dialog ma szanse na udostępnienie nam ważnej części informacji oraz odblokować opcje rozmowy z innymi osobami na tematy o których wcześniej rozmawiać nie mogliśmy.

2. Ciemność zapada - Dużo z pomieszczeń jest bezpiecznych, można po nich poruszać się bez problemu. Lecz są też pokoje gdzie za każdym razem gdy wejdzie się ponownie, świece zaczynają wygasać. Po paru razach nastanie ciemność, gdy wejdziemy w ciemność koniec gry. Wymaga to od gracza myślenia, kombinowania, planowania swoich akcji, przeszukiwania każdego pokoju doszczętnie oraz odblokowywania skrótów które pozwolą nam obejść częściowo pokoje w których zapada zmrok. Jest też przedmiot który pozwala nam wejść do pomieszczenia pozbawionego światła jeden ostatni raz, w niektórych przypadkach może to odblokować szanse na znalezienie przedmiotów których tam wcześniej nie było.

3. Ciągłość zdarzeń - postacie będą czekać aż gracz popchnie fabułę do przodu po czym działają na własną rękę odblokowując nowe możliwości jak i blokując stare. Mam nadzieje uniknąć jakichkolwiek blokad uniemożliwiających ukończenie gry, kwestią będzie tylko to ile dowiemy się o postaciach które znajdują się w rezydencji co tak naprawdę jest głównym celem przygody.

Więc tak, postawiłem sobie bardzo wysoki próg. Ale tydzień już przy tym siedzę dzień w dzień, i jak na razie jestem tylko trochę znużony ;) Dokończę to co nazywam sobie w głowie 'Pierwszym Aktem' i pośle to jako demko.

Dziękuje za komentarze :)
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 12 Gru, 2012 20:15
Kierin napisał/a:
Co do flory się zgadzam dodam ją z czasem, ale latające chomiki i wędrujące dookoła ptaki zepsują trochę ten klimat samotności ;p

Jeżeli okolica ma być opustoszała, tak że nawet zwierzęta nie chcą się do tego zamku zbliżać, to też będzie ok, ale należy dodać odpowiedni komentarz od bohatera coś w stylu: "Tu jest jakaś mroczna atmosfera, aż ciarki mi po plecach przechodzą. Nawet zwierzęta trzymają się z daleka. Tak tu cicho..." ;-)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Kierin 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Głogów
Wysłany: Sro 12 Gru, 2012 20:40
No masz racje, coś się doda z czasem, dzisiaj czas na dialogi :P

I w sumie jeszcze dwa screeny bo mogę ;p

Spoiler:



Spoiler:

________________________
Spoiler:


 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012 13:15
Brawo!Zapowiadasz się na niezłego makerowca!(i nie mówię tego o sobie).Ale gra nie jest dobra.Ona jest normalnie po prostu...no, POTWORNIE dobra!
Screeny takie,że normalnie przez parę chwil myślałem:"A to szuja,to nie maker".
dopiero po pewnym czasie zrozumiałem,że to jest maker,lecz kompletnie nie
przypomina typowej gry wykonanej w tej dwuwymiarówce.Powiem po prostu:"Boskie".
I to lubię w nowych!Że chcą się wykazać i udaje im się to!
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Czw 13 Gru, 2012 14:21
Cytat:
Co do cieni... właśnie widzisz tutaj chodziło o odwrotne założenie użycia tego cienia, żeby było widać że świece i kominki rozświetlają okolice wokół siebie. Nie miałem zielonego pojęcia jak to inaczej zrobić, gdyby można było zrobić że to 'światło' przesuwa się o piksel w górę o piksel w dół, może wtedy by wiadomo było że to rzucane przez nie światło :P
"Hey now well I'm knocking on your door, this special delivery is yours..."
(kto zgadnie z jakiej to piosenki dostaje ciastko xP) Efekty oświetlenia od Khasa z pewnością lepiej się do tego nadadzą
^ ^
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Kierin 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Głogów
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012 16:21
Jeju jeju Makerowiec tak mi nasłodził że aż się boję co kolwiek tutaj wystawiać bo nie wiadomo jakie oczekiwania co do końcowego/demonstracyjnego projektu. :P
Co do cieni to dziękuje za propozycje, takimi rzeczami chce się zająć pod koniec. Na razie korzystam tylko i wyłącznie z tego co mam zawarte w samym RPGmakerze. Po prostu boje się angażować ludzi w pomoc jeżeli jest szansa że to nie wypali :P
________________________
Spoiler:


 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012 16:40
Jeju jeju po prostu bardzo mi sie podoba ta gra!
...tylko ten angielski taki...
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
Kierin 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Głogów
Wysłany: Sob 15 Gru, 2012 23:36
Dobra więc tak, tu jest demo. Znaczy się tyle ile zdołałem zrobić. Miał bym takie o to prośby dotyczące tego co ujżycie.
1. Powiedzcie mi o każdego rodzaju usterkach (dialog za długi i nie mieści się w oknie, postać źle chodzi, event się knoci)
2. Jeżeli nie podoba wam się jakiś patent to powiedzcie.
3. Jeżeli macie jakieś pytania co do rzeczy które widzicie walcie a ja odpowiem.
4. Co byście chcieli abym zmienił, wezme to pod uwagę
5. Jeżeli znacie się na języku angielskim i widzicie rażące błędy to poinformujcie, wskażcie, screena zróbcie albo coś.
Co wiem i nie trzeba mi powtarzać.
1. Tak wiem, niektóre rozmowy blokują inne, to jest część rozgrywki, trzeba wybrać jakie informacje chcemy się dowiedzieć.
2. Narazie nie ma za dużo zagadek i są blisko siebie, to się zmieni.
3. Tak zastanawiam się nad zmianą języka na Polski ale chce jeszcze pokazać demko znajomym z angli.
4. Wiem że avatary nie pasują do grafik postaci. Trudno, będą zmienione
5. Tak jak i pozostałe rzeczy, tilesety, postacie, avatary, muzyka. To są rzeczy które naprawde można dodać z czasem a ich podmienienie nie zapsuje niczego poważnie.
Więc teraz grzecznie czekam i się denerwóje. Oceny w skali od Jeden do Trzy poprosze.

(1- Dupa 2- Tak sobie 3-Dobrze jest)

Bez RTP
http://www.sendspace.com/file/hdsy7z
https://rapidshare.com/files/2807390254/Project1.exe

Z RTP
https://rapidshare.com/files/1748745312/Project1.exe
http://www.sendspace.com/file/5d9ov8

Dziękuje za pomoc i mam nadzieje że będzie to warte waszego czasu :)
________________________
Spoiler:


 
 
Omnom 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 18
Wysłany: Nie 16 Gru, 2012 01:41
Grałem dopiero chwilę ale póki co oto co sądzę/znalazłem:
- bardzo podoba mi się, że mogę oglądać i "obstukiwać" meble, obrazy, itp.,
- tak jak mówiłem (pisałem) grałem tylko jakiś czas ale jak na razie podoba mi się klimat,
- w scenie z Gajusem i innymi kilka zdań ma niepoprawna interpunkcję (brak kropki, "!."),
-
obrazek1 - chyba nie powinienem być w stanie tam wejść,
obrazek2- w pokoju ze wspomnianą scenką drzwi na dole i po prawej teleportują mnie w to miejsce, gdzie nic nie mogę zrobić (poza wejściem do menu). Czy tak ma być?
- krzaczki w menu sejwowania i statystyk.
- rozumiem, że takiej kolorystyki wymaga przyjęta konwencja gry ale czy mógłbyś mapy wnętrz lekko rozjaśnić lub w jakiś bardziej widoczny sposób zaznaczyć drzwi? Chociaż raczej wina leży po mojej stronie - mój obecny monitor kiepsko sobie radzi z wyświetlaniem ciemnych obrazów.

Ogólnie czekam na więcej - 3.

Edit.
zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy - "do you want to leave this place?" -> "yes" -> game over.
 
 
Viuu 

Project-Ayus




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 106
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Gru, 2012 02:08
Viuu narzeka~
Zagrałem chwilę... ta gra mnie znużyła. Mam pytanie, dlaczego wziąłeś się za robienie gry? To co tu przedstawiasz to praktycznie książka wrzucona do makera... Rozumiem napisanie raz na jakiś czas wydarzenia którego pokazać nie możesz na spritach... ale dawanie ich ciągle, w każdym momencie i co każdą jedną wypowiedź... meh, gra się cholernie przez to dłuży. Ty masz to pokazywać tym co się dzieje w grze, a nie opisywać. Jeśli tak bardzo chcesz opisywać wydarzenia to weź się za książkę, a nie za robienie gry.
Jeśli chodzi o grafikę, to RTP moim zdaniem średnio pasuje, a mapy są naprawdę słabe. Gdzieś ty zgubił sufity... no i przede wszystkim, jak wpadłeś na ten "genialny" pomysł z oświetleniem...
Muzyka to RTP więc bieda i brak klimatu. I do tego projekt zostawiłeś otwarty... i jak tak teraz spojrzałem, to dużo mi do skończenia tego "dema" nie zostało. Bardzo długie muszę przyznać.

Viuu chwali~
Tak, nawet na to miejsce się znalazło. A więc, widać, że się starasz i nie jest to typowy crap. Teksty są napisane całkiem ładnie i dobrze się to czyta :P
Po prostu nie rozumiem po co te opisy wydarzeń... ehh...
Dobre jest też to, że jest całkiem sporo interakcji.

Aa i ocena... 1 (zagrałem dalej i jednak 1).

Wybacz, że tak ostro, ale może w ten sposób sprawię, że naprawisz swoje błędy ^ ^
No bo jak widzę, większość ci tutaj słodziła tylko :P
________________________



Spoiler:



 
 
 
Kierin 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Głogów
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013 20:07
No cóż trochę czasu upłynęło, żeby ludzie nie myśleli że projekt padł, zaprzeczam natychmiastowo, Caligo wciąż żyje i teoretycznie ma się dobrze. Miałem czterodniową przerwę w tworzeniu projektu (nowy mikrofon, nauka gry na gitarze, zabawa tabletem graficznym oraz zajmowanie się domem jako że teoretycznie mieszkam sam ;p)

Dla tych co nie wiedzą, prawda jest taka, ten projekt był i wciąż jest wprowadzeniem mnie w świat jak i możliwości RPG makera, widać to było oczywiście po moich pierwszych spaniałych screenach gry które mogły zniechęcić niektórych (jak Boga kocham ja naprawdę nie wiedziałem jak sufity w budynkach robić ;p)

Moja zuchwałość i duma spowodowały że obiecywałem więcej w grze niż jestem wstanie zrobić co do niektórych pomysłów. Więc niestety będę musiał się wycofać z co niektórych orzeczeń z pierwszego postu.

1. Nie będzie wyboru postaci na początku gry – Wędrowiec,Mędrzec,Szlachcic odpadają zupełnie, każdy miał mieć dostępne własne opcje fabularne, niestety to co robie teraz już osobiście mnie powoli zaczyna przerastać (nie dam się!) ale niestety muszą być pewnego rodzaju ofiary.

2. Tylko dwa przedmioty na początku gry – Ci co grali w demo, wiedzieli że są trzy przedmioty z których jeden można dostać jako startowy. Trzeci czyli Miedziana Klepsydra odpada. Tak jak na pierwsze dwa przedmioty miałem od samego początku pomysł jak użyć, tak ten niestety był wymuszony troszku. A jak to z wymuszonymi rzeczami idzie, gówno z nich wychodzi.

Chwilowo więcej mi zarzucić nie można i nie wierze abym uciął więcej (naprawde 1 punkt ucina dużo roboty nie musicie mi wierzyć) Wraz z tym updatem chyba przydało by się podać parę zdjęć jak chwilowo wygląda gra nieprawdaż ?

Rezydencja
Spoiler:



Korytarz
Spoiler:



Opustoszała jadalnia
Spoiler:



Item menu z paroma ciekawymi przedmiotami.
Spoiler:



Parę dialogów (tak gra wciąż jest robiona w języku angielskim, życie)
Spoiler:


Spoiler:


Spoiler:



Stan gry. No cóż, osobiście uważam że gra jest zrobiona w 15.... no dobra 25% powiedzmy.
Większość lokacji jest już zrobione i przygotowane, jeszcze je pod szlifuje żeby wyglądały na pełniejsze. Fabuła i dialogi, 2/5 już w grze a 4/5 w głowie, jest parę rzeczy które muszę przemyśleć. Zagadki, no cóż szczerze tutaj kwiczę trochę, mam z tym nie lada problem ale nie panikować damy rade.

Ok to teraz parę faktów na temat gry:

-Dużo akcji których gracz dokona będzie miało konsekwencje fabularne w trakcie rozgrywki, co powoduje że za każdym razem gdy gracz będzie chciał grać w grę od nowa, może poznać historię z innej strony.

-Akcje gracza mogą spowodować nie tylko inne zdarzenia ale też i śmierć niektórych bohaterów pobocznych.

-Kilka zakończeń, każde odchylające rąbek tajemnicy.

-Bohaterowie poboczni nie czekają na gracza. Znaczy się czekają i to nawet pewną chwilę, ale gdy gracz postanowi olać konkretnie niektóre wydarzenia, ruszą one same bez niego kontynuując historię. Może się jednak okazać że czasem było warto tego dokonać.

- Gra będzie na czas ok. 1-4 godzin (ci co będą lecieli przed siebie nie myśląc i nie rozglądając się przejdą grę szybko, ale niech nie liczą na happy ending)

Dobra, czas wracać do roboty ;p
________________________
Spoiler:


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene