Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Porady dla twórców gier
Autor Wiadomość
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012 01:43
Porady dla twórców gier
Witajcie!

Jako, że mnie nie było długą ilość czasu (i tak nikt za mną nie tęsknił, ja was znam) wrzucam napisany przeze mnie na podstawie różnych źródeł porady dla twórców gier. Na dodatek na końcu linki do tematów mogących się przydać przy realizowaniu niektórych punktów ( a także, ot tak sobie)

Uwaga: Poradnik został zaprojektowany częściowo pod gry RPG

Źródła:
Spoiler:


http://jordanmechner.com/...game-designers/
http://www.stormthecastle...game-design.htm
„Projektowanie gier: podstawy” Ernest Adams (praktycznie tylko wnioski z książki)
Własne wnioski



Porady:
Spoiler:


1.Zaprojektuj i przetestuj kluczowe elementy gry jak najwcześniej.
2.Kamienie milowe!
3.W czasie tworzenie częściej korzystaj z lepszych stron twojej gry, a staraj się ograniczać jej złe strony.
4.Spodziewaj się niespodziewanego.

5.Pamiętaj, że ciężej jest upowszechnić część pierwszą od sequela.
6.Większe drużyny i pieniądze naciskają na terminy.
7.Bądź pewien, że gracz zawsze ma cel i go zna.
8.Nie marnuj czasu na tworzenie przewspaniałego systemu ekonomii(to tylko utrudnia niepotrzebnie grę)
9.Daj graczowi prosty znak, czy jest bliżej celu czy dalej.
10.Moment pierwszych testów gry to czas prawdy;[b] nie dziw się, gdy rozgrywka nie jest tak fajna jak oczekiwałeś.
11.Czasami prosty trik jest warty więcej niż trudny.
12.Słuchaj graczy – oni (zazwyczaj) mają rację.

13.Nie bój się rozważać wielkich zmian.
14.Gdy odkryjesz co jest najważniejszym punktem gry chroń go do śmierci.
15.Niech Twoje ego nie będzie miało nic do Twej gry.

16.Pierwotna wersja gry to nie świętość, to prosty zarys.
17.Nikt nie wie jak osiągnąć sukces.
18.Przemyśl najpierw wszystko na papierze,
19.Wiele małych nagród jest lepsza niż jedna duża.
20.Powiększaj horyzonty [oryginał, by to lepiej zrozumieć: Pick up art books that don't normally appeal to you. Look into areas and subjects that aren't on your normal list. This is a great way to get new ideas and to add new dimensions to your existing material. What could a book about porcupines teach you about video game making? Porcupines have an amazing defense system. Could this be incorporated into your game somehow? This goes for almost anything. Any subject at all from psychology, to sociology, or zoology are great resources to add depth to your game. ]
21.Graj w inne gry, zaczerpuj z nich pomysły, ale nie grę.
22.Nie przeciążaj postaci wieloma szczegółami (no chyba, że to ma być karykatura)
23.Niech postać się rozwija (chyba, że to niemożliwe do stworzenia)
24.Używaj słownictwa związanego z daną epoką (patrz: 2 uwagi na górze)
25.W grze powinny występować śmieszne wydarzenia.
26.Niech elementy gry się ze sobą jakoś wiążą (np.: w 1 epizodzie król traci rękę, więc w 3 epizodzie nie może walczyć z przeciwnikiem)
27Jak tworzysz dla gracza łamigłówkę, niech nie będzie ona rozwiązywalna tylko metodą prób i błędów.
28.Przy wyważaniu gry, pamiętaj by jedna strategia nie była lepsza od innych
29..Unikaj absurdów (apteczki w beczce na olej → James Bond: Tomorrow Never Dies)



Przydatne linki (warto przeczytać! - stanowią przestrogi i porady)
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Fir3 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Cyberpunk
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 10:33
Cytat:
21.Graj w inne gry, zaczerpuj z nich pomysły, ale nie grę.


Tak, ale czasami nadmiar niszczy wyobraźnie lub ją ogranicza

Cytat:
29..Unikaj absurdów (apteczki w beczce na olej → James Bond: Tomorrow Never Dies)

Tak, ale jest też
Cytat:
25.W grze powinny występować śmieszne wydarzenia.



Więcej zastrzeżeń nie mam, dobre i nawet motywujące regułki ;-)
________________________
Pomagam z:
-Javą
-RMVX
-Skryptami(niektórtymi)
-Systemami OS
-Nauką c#/c++ i Javą

I oczywiście lubię pogadać ;-)
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 13:19
Fir3 napisał/a:

Tak, ale jest też
Cytat:
25.W grze powinny występować śmieszne wydarzenia.

Nie rozumiem twojego argumentu, z tym coś nie tak jest? Że nie pasuje? No sorry... Gra RPG nie musi razić powagą i patosem na każdym rogu i w każdej milisekundzie rozgrywki. Chyba że źle zrozumiałem, bo tak piszesz byle jak :lol2:
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Fir3 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Cyberpunk
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 14:19
Tylko dopije kawe c:

Chodziło mi o to że jedna z tych reguł każe unikać absurdu a przecież śmieszne elementy to najczęściej jest absurd, oczywiście mogę się mylić ale ja tak to postrzegam 8-)
________________________
Pomagam z:
-Javą
-RMVX
-Skryptami(niektórtymi)
-Systemami OS
-Nauką c#/c++ i Javą

I oczywiście lubię pogadać ;-)
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012 14:24
Absurdów tu chyba padło w sensie głupich rozwiązań, które wcale nie są zabawne ^_^
to widocznie zła interpretacja z mojej strony.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Insinia 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączyła: 09 Lis 2011
Posty: 7
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012 17:14
Cytat:
28.Przy wyważaniu gry, pamiętaj by jedna strategia nie była lepsza od innych

To może być trudne
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012 07:48
Tu chodzi głównie o strategie, ale można to też zrobić tak, że jak masz najwyższy miecz ognisty to nie zabijesz np.: bossa odpornego na ogień.
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Nie 13 Sty, 2013 08:05
No,fajne porady,trafiłem na nie dzięki podpisowi cj2 ;-)
Ale bardzo mi się podobają,estetyczne i w ogóle...super.
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene