Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Skrypt na Menu
Autor Wiadomość
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 13:03
Skrypt na Menu
Potrzebuję skryptu na menu w którym będą opcje tylko:
Zapisu gry,Inwentarza(Nie Ekwipunku),Wyjścia z gry.
Mianowicie robię przygodówkę (bez walki itd.) i bardzo potrzebują takiego menu.
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 14:05
Na jaką wersje RPG chcesz? Mogę zrobić. Zrobię na wszystkich oprócz RPG Tsukuru ME
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 15:21
Cytat:
Na jaką wersje RPG chcesz?

RPG MAKER VX
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 15:47
Da się zrobić. Coś jeszcze ma być? np. widać status postaci, pieniądze itp.? Czy tylko same inwentarz,zapis i koniec.
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 15:55
Małe okienko (Takie jak windowskin który wybiorę) i w nim tylko inwentarz zapis i wyjście.
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 16:10
Dobra. Przerobię jakoś to ci zapodam.
-----------------------edit---------------------
Skończyłem! Działa tylko na VX na ace nie pójdzie.
Zrób tak:
Zamień scene_menu na to co podałem:
Spoiler:


Kod:

#==============================================================================
# ** Scene_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
#  This class performs the menu screen processing.
#==============================================================================

class Scene_Menu < Scene_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #     menu_index : command cursor's initial position
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(menu_index = 0)
    @menu_index = menu_index
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Start processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super
    create_menu_background
    create_command_window
    #@gold_window = Window_Gold.new(0, 360)
    #@status_window = Window_MenuStatus.new(160, 0)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Termination Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def terminate
    super
    dispose_menu_background
    @command_window.dispose
    #@gold_window.dispose
    #@status_window.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    update_menu_background
    @command_window.update
    #@gold_window.update
    #@status_window.update
    if @command_window.active
      update_command_selection
    elsif @status_window.active
      update_actor_selection
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Command Window
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_command_window
    s1 = Vocab::item
   # s2 = Vocab::skill
   # s3 = Vocab::equip
   # s4 = Vocab::status
    s2 = Vocab::save
    s3 = Vocab::game_end
    @command_window = Window_Command.new(180, [s1, s2, s3])
    @command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
    @command_window.y = (416 - @command_window.height) / 2
    @command_window.index = @menu_index
    if $game_party.members.size == 0          # If number of party members is 0
      @command_window.draw_item(1, false)     # Disable item
     # @command_window.draw_item(1, false)     # Disable skill
     # @command_window.draw_item(2, false)     # Disable equipment
      #@command_window.draw_item(3, false)     # Disable status
    end
    if $game_system.save_disabled             # If save is forbidden
      @command_window.draw_item(2, false)     # Disable save
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Update Command Selection
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_command_selection
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      $scene = Scene_Map.new
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      if $game_party.members.size == 0 and @command_window.index < 4
        Sound.play_buzzer
        return
      elsif $game_system.save_disabled and @command_window.index == 4
        Sound.play_buzzer
        return
      end
      Sound.play_decision
      case @command_window.index
      when 0      # Item
        $scene = Scene_Item.new
    #  when 1,2,3  # Skill, equipment, status
    #    start_actor_selection
      when 1   # Save
        $scene = Scene_File.new(true, false, false)
      when 2    # End Game
        $scene = Scene_End.new
      end
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Start Actor Selection
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start_actor_selection
    @command_window.active = false
    @status_window.active = true
    if $game_party.last_actor_index < @status_window.item_max
      @status_window.index = $game_party.last_actor_index
    else
      @status_window.index = 0
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * End Actor Selection
  #--------------------------------------------------------------------------
  def end_actor_selection
    @command_window.active = true
    @status_window.active = false
    @status_window.index = -1
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Update Actor Selection
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_actor_selection
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      end_actor_selection
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      $game_party.last_actor_index = @status_window.index
      Sound.play_decision
      case @command_window.index
      when 1  # skill
        $scene = Scene_Skill.new(@status_window.index)
      when 2  # equipment
        $scene = Scene_Equip.new(@status_window.index)
      when 3  # status
       $scene = Scene_Status.new(@status_window.index)
      end
    end
  end
end



Jeszcze jedno ważne:
W scene_file linijka powinna wyglądać tak:
Kod:
$scene = Scene_Menu.new(1)

i w scene_end linijka powinna wyglądać tak:
Kod:
$scene = Scene_Menu.new(2)

Ah... Zapomnialem podac ktore linijki. W file linijka bodajze 53 a w end 40 cos!
Mam nadzieję że pomogło. W razie problemów pisz.
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 16:53
ka0909, jesteś...zarąbisty!Wielkie POMÓGŁ dla ciebie. ;-)
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 17:20
Czyli temat do zamknięcia?
W razie jeszcze jakis przerobek pisz na priv ;-)
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Sty, 2013 16:31
krakoman:
1. Nie ten dział. Powinieneś o to prosić w "Pomoc VX".
2. Już istnieje taki skrypt: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=8175
Na screenie jest napisane "Ekwipunek", ale tak naprawdę skrypt przenosi do plecaka. Nazwy komend można zmienić w konfiguracji ;-)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Czw 24 Sty, 2013 12:36
Cytat:
Już istnieje taki skrypt

Tylko ten jest trochę lepszy (widać windowskin)
Cytat:
Nie ten dział.

To przepraszam.Można przenieść i zamknąć.
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene