Krótki opis:
Skrypt pozwala zmienić podstawowe opcje postaci tj. noszenie dwóch broni, czy farmakologię w dowolnym momencie gry.
Autor:
Avara
Kompatybilność:
RPG Maker VX
Skrypt:
Spoiler:
Kod:
=begin
****************************************************************************
* Opcje Postaci VX *
* Autor: Avara *
* Wersja 1.0 *
* utimateam.pl *
*******************************************************************************
Skrypt pozwala zmienić podstawowe opcje postaci tj. noszenie dwóch broni, czy
farmakologię w dowolnym momencie gry.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=> WYWOŁANIE SKRYPTU (ogólnie)
W zdarzeniu wybieramy polecenie "Script...". Jeśli chcemy jakąś opcję WŁĄCZYĆ,
wpisujemy:
Opcje_Postaci.DEFINICJA(AKTOR)
DEFINICJA - zmieniamy ten wyraz na jedną z opisanych poniżej opcji.
AKTOR - wpisujemy numer ID postaci z bazy damych.
Możemy też zamiast postaci z bazy danych wpisać postać z drużyny. Robimy to
w ten sposób:
Opcje_postaci.DEFINICJA(
$game_party.members[NUMER].id)
Początek nawiasu MUSI być na górze. W przeciwnym razie będzie wyskakiwał błąd!
A inaczej się całe polecenie nie zmieści.
NUMER - musimy wpisać numer postaci w drużynie, pamiętając, że pierwsza osoba
(główny bohater) ma przypisany nr 0. Czyli członkowie drużyny mają (o ile nie
użyjemy dodatkowego skryptu) numery od 0 do 3.
Jeśli chcemy WYŁĄCZYĆ daną opcję, wpisujemy:
Opcje_Postaci.DEFINICJA(AKTOR, false)
Przy włączaniu opcji dodanie w nawiasie po przecinku "true" nie jest błędne,
ale jest zbędne.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=> DEFINICJE
-> Dwie Bronie
Gdy jest włączona, dana postać może mosić dwie bronie, gdy wyłączona - broń
i tarczę. Podczas zmiany broń/tarcza z drugiej ręki jest automatycznie zdejmowa-
na i wrzucana do plecaka. Polecenie:
Opcje_Postaci.dwie_bronie(AKTOR)
-> Blokada Ekwipunku
Gdy jest włączona, nie możemy zmieniać ekwipunku danej postaci. Polecenie:
Opcje_Postaci.blokada_ekwipunku(AKTOR)
-> Auto Walka
Gdy jest włączona, postać sama walczy podczas bitwy i nie możemy ingerować
w jej zachowanie w trakcie walki. Polecenie:
Opcje_Postaci.auto_walka(AKTOR)
-> Zwiększona Obrona
Podczas walki, po wybraniu opcji "Obrona", normalnie obrażenia są mniejszane
o połowę. Gdy ta opcja jest włączona, obrażenia podczas obrony są redukowane do
jednej czwartej. Polecenie:
Opcje_Postaci.obrona(AKTOR)
-> Farmakologia
Gdy jest włączona zwiększa efektywność przedmiotów przywracających HP/MP dwu-
krotnie, ale tylko dla danej postaci. Polecenie:
Opcje_Postaci.farmakologia(AKTOR)
-> Bonus do Krytyków
Gry jest włączona, zwiększa możliwość wystąpienia krytyków o 4% (podstawowe
krytyki wynoszą 4%, a gdy noszona broń ma włączone krytyki, dodaje nam ona ko-
lejne 4%). Polecenie:
Opcje_Postaci.krytyki(AKTOR)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~DALEJ NIE ZMIENIAĆ! CHYBA ŻE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=end
class Opcje_Postaci
def self.dwie_bronie(aktor, zmiana = true)
$game_actors[aktor].change_equip(1, nil)
$data_actors[aktor].two_swords_style = zmiana
end
def self.blokada_ekwipunku(aktor, zmiana = true)
$data_actors[aktor].fix_equipment = zmiana
end
def self.auto_walka(aktor, zmiana = true)
$data.actors[aktor].auto_battle = zmiana
end
def self.obrona(aktor, zmiana = true)
$data.actors[aktor].super_guard = zmiana
end
def self.farmakologia(aktor, zmiana = true)
$data.actors[aktor].pharmacology = zmiana
end
def self.krytyki(aktor, zmiana = true)
$data.actors[aktor].critical_bonus = zmiana
end
end
class Scene_File < Scene_Base
alias av_2br_wr_sa_da write_save_data
def write_save_data(file)
av_2br_wr_sa_da(file)
Marshal.dump($data_actors, file)
end
alias av_2br_re_sa_da read_save_data
def read_save_data(file)
av_2br_re_sa_da(file)
$data_actors = Marshal.load(file)
end
end
Dodatkowe informacje:
Instrukcja w skrypcie. Screeny i demo niepotrzebne.
Możecie dawać propozycje ulepszenia skryptu.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 25 Sty, 2013 17:01
Raptak, to pozwala po prostu na zmienienie ustawień w trakcie gry. Żadnego screena.
Przykład:
Wiadomość
"Hej, za 20 zł dam Ci możliwość noszenia dwóch broni!"
Wybór "Tak"
Złoto - 20
Skrypt [skrypt umieść tutaj]
(To był tylko przykład)
_______
Uwaga! To samo można zrobić zmieniając bohaterów.
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
Raptak220, a umiesz myśleć -.- Skrypt zmienia opcje, które każdy zna. Nie zmienia wyświetlania czegokolwiek, nie pojawiają się żadne dodatkowe okna... Po co Ci skreen działania podstawowych opcji Maker'a
Skrypt pozwala po prostu zmieniać te opcje w trakcie gry. Normalnie nie mógłbyś tego zrobić (ustawia się je w Bazie Danych).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum