Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Rpg maker xp Lekcja 1
Autor Wiadomość
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
  Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 18:29
Rpg maker xp Lekcja 1
Lekcja 1 intro i przełączniki
To pierwsza lekcja z cyklu obsługi rpg makera xp dla początkujących
A więc..... witam ;-p

Najpierw zaczniemy robić kawałek intra(czyli filmiku wprowadzającego do gry)
ogólny zarys intra: nasz bohater budzi się rano i słyszy na ulicy jakieś wrzaski,
wychyla się przez okno a tam widzi biegnącą grupkę bandytów.
Tworzymy mapkę - domek naszego bohatera.
Ważne aby były na niej : 2 łóżka (musimy gdzieś spać nie) kominek, stół
do modlenia się( wiem że to dziwnie brzmi), okno, schody na dół.
Ustawiamy start bohatera w łóżku.
Teraz wchodzimy w warstwę edycji zdarzeń i robimy nowe zdarzenie NA ŚCIANIE
ustawiamy na autorun i w polu edycji:
set move route(ruszaj zdarzeniami)
zaznaczamy opcję
ignore if can't move (czyli ignoruj ruch niemożliwy)
i w nim:
turn left(głową w lewo)
wait 20 (czekaj 20 frames [klatek]czyli 1 sek)
turn right(głową w prawo)
wait 20(^^)
zatwierdzamy (ok i znowu jesteśmy w polu edycji zdarzeń
teraz musimy dać trochę czasu naszemu bohaterowi na wykonanie
powiedzmy 4 sek robimy to komendą wait
1 zakładka 1 kolumna 6 od góry
tam robimy wait 80 frames czyli 4 sek
następnie wstawiamy opcję show text (wiadomość)
w treści zawrzyjmy jakiś wrzask np: aaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
teraz zapisujemy to zdarzenie

i robimy nowe zdarzenie na oknie
nie robimy w nim nic
oprócz zmiany nazwy roboczej zdarzenia na okno(lewy górny róg)
zapisujemy je

Wracamy do pierwszego zdarzenia( na łóżku ) i po wiadomości wrzasku(aaaaa...)
robimy show animation(2 zakładka 1 kolumna 9 od góry)
pokazuje nam się okienko z dwoma listami. Rozwijamy tą u góry i wybieramy
nazwę okno(tak tego poprzednio zrobionego przez nas zdarzenia)
zamykamy listę
teraz otwieramy tą na dole i wybieramy animację o id 005
zamykamy okno i dajemy wait 20
potem powtarzamy show animation 2 razy ale z komendą wait 5
następnie dajemy show animation ale na górnej liście zaznaczmy player(czyli gracz)
I aniemację o id 097 -czyli emmotka: ?
potem rutynowo wait 10
i set move route:
move left/right(tak żeby wyjść z łóżka
wychodzimy, komenda wait 10
i show text: Co to było ?
potem znowu powtarzamy akcję z uderzeniem w oknie
chcemy żeby bohater podszedł do okna i zobaczył co się dzieje prawda?
teraz robimy ruch naszego bohatera do okna wykorzystując opcje: move left
(w lewo), move right(w prawo), move up(w górę), move down(w dół)
i odpowiednio długą komendę wait
kiedy już to zrobimy ustawiamy self switch A na On
teraz robimy drugą stronę zdarzenia startującą na self switch A = on(autorun)
kolejny raz robimy show animation 098 emmotka !
i komenda wait 10
potem show text: O mój boże bandyci !
wait 20 (dla chwili napięcia)
kolejny text: oni uciekają
muszę iść zbadać co się stało
i ustawiamy switch 0001 (nazywamy jak chcemy) na ON
w końcu robimy 3 stronę zdarzenia startującą na ten przełącznik
i nie ustawiamy w niej .... ..... Nic !

koniec intra i pierwszej lekcji
oto SS'y
1 strona:
Spoiler:





2 strona:
Spoiler:





3 strona:
Spoiler:




Jakby był jakiś błąd ortograf/literówka to bardzo przepraszam
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Risaoko 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączyła: 04 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią 08 Lut, 2013 21:54
Pouczająca lekcja. 10/10. skorzystam z niej jak inni beginnerzy ^^
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene