Viuu Radzi #1: Jak zrobić dobrą zapowiedź |
Autor |
Wiadomość |
Viuu
Project-Ayus
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 106 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013 23:23
|
|
Viuu Radzi #1: Jak zrobić dobrą zapowiedź
|
Cóż, wzięło mnie na tutorial po tych wszystkich ostatnich zapowiedziach gniotów.
A więc witam.
W tym tutorialu dowiecie się jak zrobić porządną zapowiedź (wg. mnie, jak komuś się nie podoba to niech sam pomyśli :P).
Zacznijmy od początku.
- Logo [Opcjonalne] - jest czymś co po prostu ładnie wygląda w górnej części tematu, cóż więcej mogę dodać.
- Fabuła i opis świata - jest to chyba najważniejsza rzecz w zapowiedzi. W pierwszej kolejności trzeba przemyśleć jak ją napisać, bo musi ona zaciekawić, ale zarazem nie spoilować niczego.
Opis świata to akurat prostsza sprawa, ale o tym więcej w drugim tutorialu.
- Screeny - druga bardzo ważna rzecz w zapowiedzi. Robiąc screeny powinniśmy użyć najlepszych lokacji z gry. Mają one pokazywać mapping przede wszystkim, więc najlepiej włączyć postaci "transparency" dzięki czemu nie będzie ona tam w niczym przeszkadzać. Kolejną ważną rzeczą przy robieniu screenów jest estetyka. Screeny powinny być równo wycięte (takie same wielkości obrazków). I to tyle o screenach ja myślę. (Swoją drogą, zawsze można dać screen z Title Screena, jeśli nie posiadasz wystarczającej ilości lokacji do pokazania [3] lub jeżeli po prostu chcesz pokazać ten title).
- Opisy postaci [Opcjonalne] - ja tu akurat jestem złym przykładem, bo opisów postaci w swoim temacie nie mam... ale to z powodu tego, iż byłby to zbyt duży spoiler. Jak dla mnie nie jest to najważniejsza rzecz. Dobrze urozmaica zapowiedź, ale nie jest niezbędne.
- Skrypty [Opcjonalne] - w tej kwestii jest różnie. Ja osobiście nie lubię dawać listy użytych skryptów (bo to takie nie "prooo"), ale nie jest to wcale takie złe. W sumie bardzo dobrą alternatywą jest lista cech gry, w której możemy podać systemy dodawane przez skrypty.
- Muzyka [Opcjonalne] - choć nie jest to konieczność, to warto by było coś o tym wspomnieć. I w sumie chyba nic więcej nie ma na ten temat do powiedzenia.
- Kilka słów od siebie - cóż błahostka, ale całkiem ważna. Daje to poczucie tego, że zwracasz się do nas, a nie piszesz zapowiedź tylko po to by była.
- Estetyka ogólna całego postu - jest to naprawdę bardzo ważna rzecz. Dzięki temu łatwo się odnaleźć w tej zapowiedzi i ją zrozumieć.
To tyle ja myślę.
Nie wiem czy to wgl wygląda jak tutorial, bo jestem w tym noobem. Jeśli ktoś jest tu "mondry" w tych kwestiach, to prosiłbym o krytykę ^ ^ |
________________________
|
|
|
|
YellowKomputer
Preferowany:
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 22
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013 01:33
|
|
|
Viuu, To bardzo dobry poradnik, Myślę że on na pewno poprawi niektóre porażki RM'a... |
________________________ Żółty komputer |
|
|
|
makerowiec64
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2012 Posty: 181 Skąd: się tu wziąłem?
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013 08:13
|
|
|
Popieram żóltego kompa. Oby w koncu dzieki tobie nie bylo takich gniotow... |
________________________ 99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno
Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
|
|
|
|
Laura
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 28 Wrz 2012 Posty: 49
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013 08:25
|
|
|
Cóż zgadzam się tyle że jeżeli zapowiedź będzie świetna to jeszcze nie znaczy że taka gra będzie |
|
|
|
Viuu
Project-Ayus
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 106 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2013 11:49
|
|
|
Estetyczne zapowiedzi to pierwsza bardzo ważna rzecz, przy wystawianiu gry, a mało osób potrafi to zrobić :P
Następne tuty będą traktować już o samej grze.
Dzięki za "oceny" ^ ^ |
________________________
|
|
|
|
|