Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dodawanie nowych skryptów
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
  Wysłany: Sro 15 Lip, 2009 07:57
Dodawanie nowych skryptów
Przedstawiam Wam króciutki tutorial wyjaśniający, w jaki sposób można umieścić w makerze nowy skrypt. Krok po kroku:

Spoiler:

1. Otwieramy grę w RPG Maker VX

2. Na pasku zadań wyszukujemy Script Editor



3. Po prawej stronie znajduje się okno edycji, zaś po lewej - pogrupowana tematycznie lista skryptów.



4. Zjeżdżamy na sam dół listy (scrollbar)



5. W pustym miejscu pod Materials klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Insert



6. W okienku Name wpisujemy nazwę skryptu (to tylko informacja dla autorów gry, żeby łatwo odnaleźć konkretny skrypt, gdy jest ich zbyt wiele)



7. Przechodzimy do okna edycji (okno po prawej stronie) i wpisujemy lub wklejamy treść skryptu. W Internecie można znaleźć wiele skryptów, które wystarczy po prostu wkleić w tym miejscu.



8. Po wpisaniu, zatwierdzamy zmiany przyciskiem Apply (jeśli nie chcemy zamykać okna Script Editor) lub wciskamy OK.



9. Po zamknięciu okna zapisujemy zmiany i odpalamy grę. Jeśli wklejony skrypt będzie zawierał błędy, kompilator najprawdopodobniej da nam znać już przy samym starcie gry. Zdarza się również, że informacja o błędzie wyskakuje przy uruchomieniu konkretnego skryptu, np. po modyfikacjach przy wejściu do menu. Wyświetlanie takiego komunikatu - co jest bardzo ważne - powoduje zamknięcie okna gry, dlatego zaleca się ostrożność w przerabianiu skryptów, zwłaszcza tych ze standardowego pakietu ;-)


Przykładowy komunikat o błędzie.


To by było na tyle. Mam nadzieję, że tutek się komuś przyda. W razie czego, odpowiem na dodatkowe pytania :-) Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
Nhadala 




Pomogła: 12 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 197
Skąd: Klam
Wysłany: Sob 07 Lis, 2009 12:23
Screany dodaje się tak :
1. robisz je przyciskiem prt scr znajdującym się na klawiaturze.
2. jeśli chcesz je poddać obróbce dodajesz do programu graficznego, albo po prostu do painta.
3. By zapisał plik na dysku wchodzisz do painta i wciskasz kombinację klawiszy "CTRL + V" co wklej nam secreanowany obrazek do programu.
4. zapisujesz na dysku "Plik zapisz jako..."
5. Uruchamiasz dowolny program do hostowania np. http://imageshack.us/
6.Poprzez przycisk browse umieszczasz na serwie plik i dajesz start upload poniżej
7. czekasz aż skończy hostować i podajesz linka w postaci http... albo jeśli nie wiesz to direct link to image.
8. jeśli chcesz by link był widoczny na forum w postaci obrazka a nie adresu wklejasz go między [img][/img].
9.Cieszysz się dobrze dodanym obrazkiem ;-)

Pozdrawiam i uciekam z tematu :-)
________________________

 
 
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Pon 14 Lut, 2011 16:51
Witam.
Chciałbym abyście mi wytłumaczyli jak zrobić WŁASNY skrypt.
Ja umiem wkleić z internetu.
W edytorze umiem tylko zmienić położenie menu w titlu.
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011 01:07
Hmm.. napisać?
Np. tworzysz nową zakładkę, nazywasz ją jakoś i programujesz w Ruby (najlepiej jako nowy moduł lub klasę). Następnie podpinasz pod kod (w zależności co ten skrypt ma robić) i gotowe.
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Nie 20 Lut, 2011 20:38
Łatwo ci napisać a trudniej zrobić
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Nie 20 Lut, 2011 22:02
Tak jak ze wszystkim..
to jakbyś zadał pytanie 'jak nauczyć się języka angielskiego'.. poczytać podręczniki i poradniki, ćwiczyć, pisać, ćwiczyć i pisać.. inaczej się nie nauczysz pisać własnych skryptów.

Jeśli interesują Cię podstawy Ruby to proponuję http://pl.wikibooks.org/wiki/Ruby lub nawet samą dokumentację (http://www.ruby-doc.org/core).. sporo też znajdziesz w pliku pomocy RM (okno skryptów -> help).
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
bartollo00 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: Łobez
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013 12:09
mi nadal wyskakujom błendy :!: :shock: :cry: ;-(
 
 
 
YellowKomputer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 22
Wysłany: Sro 20 Lut, 2013 20:22
bartollo00, niektóre skrypty nie działają jak masz dużo innych. Jeżeli masz np. Walke w czasie rzeczywistym, to nie dawaj innego systemu walki. Albo źle skopiowałeś.
________________________
Żółty komputer
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene