Połączenie działów Materiały (VX) z Materiały (VXAce)
Powód jest prosty: Jedynie skrypty są "nieprzenoszalne" pomiędzy tymi wersjami, zasoby graficzne zadziałają w obu, gdyż specyfikacje tychże nie zmieniły się pomiędzy VX a VXAce.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 106 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013 12:38
A ja się nie zgadzam. Jeśli już łączyć to wszystkie, a nie tylko VX i VX Ace. Zasoby z XP również w większości można wykorzystać w VX (nie wszystkie ale są takie które można). Ew. zrobić jeden dział dla wszystkich zasobów i zrobić jakieś tagi lub prefix w stylu "[Vx Ace]" określający do czego to oryginalnie miało być. Tutoriale tak samo, prawie wszystkie pasują do wszystkich makerów. Gry również nie muszą być w osobnych działach i też wystarczyłby prefix na jaki maker. Tylko skrypty zrobić w 3 działach np. "RGSS 3", "RGSS2", "RGSS1" tak jak to jest na zagranicznych forach.
O co mi chodzi? O to, że podobieństwa między VX a Ace są praktycznie takie same jak z innymi makerami, więc jak coś łączyć to wszystko...
A ja się nie zgadzam. Jeśli już łączyć to wszystkie, a nie tylko VX i VX Ace. Zasoby z XP również w większości można wykorzystać w VX (nie wszystkie ale są takie które można). Ew. zrobić jeden dział dla wszystkich zasobów i zrobić jakieś tagi lub prefix w stylu "[Vx Ace]" określający do czego to oryginalnie miało być. Tutoriale tak samo, prawie wszystkie pasują do wszystkich makerów. Gry również nie muszą być w osobnych działach i też wystarczyłby prefix na jaki maker. Tylko skrypty zrobić w 3 działach np. "RGSS 3", "RGSS2", "RGSS1" tak jak to jest na zagranicznych forach.
O co mi chodzi? O to, że podobieństwa między VX a Ace są praktycznie takie same jak z innymi makerami, więc jak coś łączyć to wszystko...
Mi chodzi o to, że WSZYSTKIE zasoby graficzne z VX i VX Ace można ze sobą mieszać bez żadnych zmian. W wypadku XP i innych makerów, często trzeba konwertować (autotilesy mają inny format, to samo z tilesetami, itp.).
Łączenie tutoriali/kursów też nie ma sensu ze względu na różnice w komendach (np. 2k3 nie ma selfswitchy, mapping jest całkiem inny, itd.).
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013 20:50
Ale... Po co wrzucać materiały do jednego worka i utrudnić ich wyszukiwanie?
Teraz otwierając dział do materiałów XP widzimy wszystkie, które interesują nas na daną wersję.
Wrzucając do jednego działu i ustawiając prefiksy, zmuszamy użytkownika do szukania tagów... A to nie jest najwygodniejsze.
Tyle że materiały z VX pasują do VX Ace i vice versa (tak samo jak materiały z 2k pasują do 2k3/ME).
//edit: Jedyna nieprzenośna rzecz to skrypty.
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum