Własny system czasu,pory dnia |
Autor |
Wiadomość |
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 20:48
|
|
Własny system czasu,pory dnia
|
Witam dziś pomęczę was kolejnym tutorialem o tym jak zrobić własny system czas z dniami, godzinami,minutami,miesiącami,latami, oraz jak zrobić żeby noc włączała się o 17 i trwała do 5 rano
Potrzebne nam będą:
-7 typowych zdarzeń
-5 zmiennych
-3 przełączniki
-rpg maker Vx
-chęci?
Zaczynamy
Wchodzimy do bazy danych(F9)
tworzymy pierwsze typowe RÓWNOLEGŁE zdarzenie działające na przełącznik(najlepiej startowy)
i tam ustawiamy:
czekaj: 20 (czyli 1 sekunda w grze)
zmienna 0001 Minuty + 1
SS:
teraz 2 zdarzenie
typowe równoległe na przełącznik startowy
ustaw warunek: zmienna 0001Minuty = 60
zmienna0001Minuty - 60
zmienna0002 Godziny +1
SS:
teraz 3 zdarzenie
typowe równoległe na przełącznik startowy
ustaw warunek: zmienna 0002Godziny = 24
zmienna0002 Godziny -24
zmienna0003 Dni +1
teraz 4 zdarzenie
typowe równoległe na przełącznik startowy
ustaw warunek: zmienna 0003Dni = 30
zmienna0003Dni - 30
zmienna0004 Miesiące +1
teraz 5 zdarzenie
typowe równoległe na przełącznik startowy
ustaw warunek: zmienna 0004Miesiące = 12
zmienna0004Miesiące - 12
zmienna0005Lata +1
Teraz zajmiemy się zegarkiem:
ustawiamy typowe zdarzenie NIE RÓWNOLEGŁE
piszemy tam:
wiadomość: \v[0002]:\v[0001] \v[0003].\v[0004].\v[0005]
komenda \v odpowiada za wyświetlenie zmiennej o wybranym ID
oto SS:
Uuuffff..... myślicie że to wszystko ;) otóż nie bo jeszcze nam zostąły pory dnia
za dużo by tu pisać proszę oto SS:
The end |
________________________ Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/
|
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 10:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 21:04
|
|
|
hehe niezły tutek !PW115! :D powiedz mi tylko jaki jest odpowiednik zmiany koloru (tak aby było jednocześnie przezroczyste) w angielskim rpg makerze? tj. który to z kolei przycisk na liście zdarzeń?? |
|
|
|
Siekacz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 44 Skąd: Rpg Maker VX
|
|
|
|
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
|
|
|
Siekacz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 44 Skąd: Rpg Maker VX
|
Wysłany: Czw 25 Lut, 2010 21:47
|
|
|
a dasz w ang bo mi cos nie wychodzi
[ Dodano: Czw 25 Lut, 2010 21:49 ]
bo ty piszesz ze na zegarku trzeba dac nie równoległe a ty na ss dałeś ze na przełącznik start!!! |
________________________ Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
|
|
|
Siekacz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 44 Skąd: Rpg Maker VX
|
|
|
|
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 14:35
|
|
|
Najlepiej startowy ale ja dałem Dzień2 dlatego żeby wszystko nie było na jeden przełącznik |
________________________ Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/
|
|
|
|
piotr9494
Preferowany:
Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 12
|
Wysłany: Nie 18 Lip, 2010 13:17
|
|
|
a gdzie jest 3ci przełącznik? |
|
|
|
Agumon
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 53 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 515 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 11:28
|
|
|
Bardzo ładny tutorial dobrze opisany. Postarałeś się Time. |
________________________
|
|
|
|
FireBlade
Preferowany:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 04 Kwi 2010 Posty: 243 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 04 Paź, 2010 13:21
|
|
|
Kiedy mija te 60 minut ( które są jak sekundy ! tak szybko mijają ! )
To pisze że mam 64 godziny i 70 minut !
mam eng i nie za bardzo tutorial zrozumiały : /
ale pewnie tylko dla mnie 9/10 |
________________________ "Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"
"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"
"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."
DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
|
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Wto 05 Paź, 2010 06:27
|
|
|
Zamiast, żeby waluta była równa do 60, ustaw, aby waluta była równa i większa do 60 i tak w każdym xDDDD
ON-TOPIC-2: Dobra... Co do tematu to... Hmm... Nie trzeba mieć normalnie skryptu [KGC] Day and Night. Teraz nasz bohater będzie wiedział kiedy położyć się spać. xDDDD |
|
|
|
emek1992
Dołączył: 08 Lis 2011 Posty: 27
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 15:06
|
|
|
Mnie to nie działa ustawiłem na R , żeby się właczyło i nic nie ma. dokladnie jest jak na tym tut. |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Sro 09 Lis, 2011 20:41
|
|
|
R w Rpg Makerze to inny klawisz na klawiaturze... Ach, ci japończycy, zawsz coś przekręcą |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
dobiko
Preferowany:
Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 24 Skąd: Zapomniane Królestwo
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013 10:45
|
|
|
tracersgta napisał/a: | R w Rpg Makerze to inny klawisz na klawiaturze... Ach, ci japończycy, zawsz coś przekręcą |
Jaki to przycisk jeśli można wiedzieć?:) bo klikam i klikam .. i nie działa nic :( |
|
|
|
|