Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Numer regionu
Autor Wiadomość
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 02:06
Numer regionu
Jak można wstawić do zmiennej numer regionu kratki na której stoi gracz?
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 20:16
Żeby nie kombinować zbyt wiele wrzuć do projektu skrypcik:
Kod:
class Game_Map
  def player_region_id
    x = $game_player.x
    y = $game_player.y
    valid?(x, y) ? @map.data[x, y, 3] >> 8 : 0
  end 
end

Teraz by sprawdzić region wystarczy skorzystać z kodu:
Kod:
$game_map.player_region_id

np. podstawiając za zmienną...
________________________


 
 
 
Dragon Kamillo 



Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 15
Skąd: Granowiec
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 20:48
A nie lepiej (polski rm) 3 strona -> uzyskaj informacje położenia i id regionu, zapisujesz to do zmiennych i wsio. Podobnie przeca jest w 2k3. Tu w vx ace fajnie jest to rozwinięte (typ terenu, id zdarzenia, id tilesa (3 warstwy) i właśnie id regionu).

I po co jakieś skrypty - trzeba umieć wykorzystać to co RM ma już wbudowane. Ale to nic Ayene - pomagając Rejwowi łatwo zarazić się rejwowską chorobą (czyli robienie naokoło rzeczy wbudowanych w rm XD).
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 21:01
Z tymże mój sposób umożliwia Rave'owi wykorzystanie ID regionu zarówno w zdarzeniu jak i w skrypcie. Docinka zatem marna, skoncentruj się lepiej na odpisywaniu na "swoim" forum, bo tam też Rave zadał pytanie.
A największymi przeciwnikami skryptów są ci, którzy albo ich pisać nie potrafią, albo ich nie rozumieją.
________________________


 
 
 
Dragon Kamillo 



Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 15
Skąd: Granowiec
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 21:21
Makerową zmienną też możesz wykorzystać w skrypcie (to znaczy tak było w XP, a w ACE pewno to się nie zmieniło). W sumie idę na gospodę (poprawka to nie jest "moje forum" - to jest forum makerowców) bo tu nie mam czego szukać - nie dla mnie jest poziom tego forum...
A co do skryptów to potrafię skrypciki robić i staram się je rozumieć - a i tak jestem ich przeciwnikiem - a dlaczego, a to proste i widać to na wielu tematach w działach pomoc gdzie użytkownicy bezmyślnie proszą o skrypty do czegoś co jest zawarte w makerze - wystarczy trochę poszukać. Jak ja tworzyłem w RM XP to stwierdziłem że nie ma sensu kopiować cudzych skryptów (błąd wyskoczy itp) i lepiej je pisać samemu - tak więc robiłem.
A więc co z tego wynika - po co rzucać się od razu na skrypty skoro to da się zrobić przez RM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene