Witam!
W tym oto poradniku zaprezentuję wam stoper.Przyda się na pewno w wielu questach czy zadaniach!Każdy nowy w rpg makerze musi znać podstawy,a stoper właśnie się do nich zalicza!
~~
Dowiemy się: >Co to stoper
>Jak się używa stopera
>Przykład użycia
~~
Co to stoper?
Stoper to jak sama nazwa wskazuje opcja do pomiaru czasu.Można dzięki niemu ustawić kiedy dana czynność ma się wykonać.Po odliczeniu wskazanego czasu zdarzenie wykona polecenie(np.game over,zapis gry itp.).
~~
Użycie stopera
Stoper znajdziemy w zakładce ,,Przełączniki i zmienne"
Klikamy a następnie wybieramy ,,START".
Niżej musimy wybrać od ilu nasz stoper ma odliczać,załóżmy że będzie to 40sek.
_
Spoiler:
1.Start Stopera
2.Stop Stopera
3.Od ilu stoper ma odliczać
Teraz otwórzmy zakładkę ,,ustaw warunek"
Tutaj musimy wybrać 4 opcje-Stoper ma;Albo więcej;Minut 0:Sekund 40
Zaznaczamy aby odtworzyć inne zdarzenie gdy warunek nie zostanie spełniony.
Teraz w powstałym okienku warunku tworzymy wybraną przez siebie akcje,np.dodanie złota.
W innym wypadku-Tutaj dajemy wiadomość informującą iż za późno na nagrodę.
(W poniższym obrazku napisałem że jest za wcześnie,zdezorientowany ja :))
Wszystko powinno wyglądać tak:
~~
Przykład użycia
Możemy to zastosować w pułapkach.Zakładając iż wszystkie będą zdolne do uruchomienia się po osiągnięciu odpowiedniego czasu.
Spoiler:
Strona 1
~~
To już koniec poradnika,mam nadzieję że się przydał!
Pozdrawiam!
Widzisz błąd?Poinformuj mnie!
________________________ Jestem(a raczej byłem) na ultime 3 lata.
----
Aktualnie zajmuję się nowym projektem.
Pomogłem?Wiesz co robić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum