Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2010 Posty: 236 Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010 10:00
Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowym
Dziś zrobimy razem ze mną "errory" przed ekranem tytułowym.
No takie errory na niby oczywiście Gra będzie działać.
Zaczynamy! Otwieramy main!
Wyświetla się nam coś takiego:
Spoiler:
#====================================================
# ■ Main
#------------------------------------------------------------------------------
# 各クラスの定義が終わった後、ここから実際の処理が始まります。
#=========================================================
begin
# This variable determines the default font type
$defaultfonttype = "Times New Roman"
# This variable determines the default font size
$defaultfontsize = 26
# トランジション準備
Graphics.freeze
# シーンオブジェクト (タイトル画面) を作成
$scene = Scene_Title.new
# $scene が有効な限り main メソッドを呼び出す
while $scene != nil
$scene.main
end
# フェードアウト
Graphics.transition(20)
rescue Errno::ENOENT
# 例外 Errno::ENOENT を補足
# ファイルがオープンできなかった場合、メッセージを表示して終了する
filename = $!.message.sub("Plik lub ścieżka nie istnieje ", "")
print("Brakuje pliku: #{filename} ")
end
Dobrze. Magiczna komenda której was naucze, nazywa się "print".
Możemy wyświetlić wiele rzeczy - zmienną globalną czy też
zwykły tekst. Ja nie zgłębiłem więcej zastosowań
To będzie bardzo proste
Najpierw zajmiemy się wyświetleniem tekstu.
Wystarczy komenda print("tekst").
Dobra, ale gdzie ją umieścić. Czekajcie, muszę się zastanowić.
Spróbujmy po
Kod:
$scene = Scene_Title.new
17 linijka.
Więc po tym dodajemy komende:
print("Siema")
Nie pytajcie się mnie co ma być w nawiasie! No co?
Wpiszcie tam co chcecie
Ale to jeszcze nie koniec waszej udręki
Czas na MateMAtykę. Dobrze. Nie wiecie ile to 2+2.
Wiecie? No to sobie wyobraźcie że nie wiecie i RPG Maker
musi to za was obliczyć.
Wyobraziliście? Dobra. Zaczynamy.
Komenda dodawania nazywa sie:
Kod:
nazwazmiennej=2+2
Umieszczamy po
Kod:
$scene = Scene_Title.new
17 linijka.
Siema usuwamy
Ale nic sie nam nie wyświetla
Bo trzeba printa koledzy.
Robimy po tym:
Kod:
print(nazwazmiennej)
Niesamowite! Wyskakuje nam okienko z napisem
"4"! Jakie to wzruszające!
Ale teraz ostatnia porada:
Aby obliczyć inne liczby:
+ = +
- = -
: = /
* = *
No to pa
________________________ 89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 81 Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013 20:50
Witaj przyjacielu tutek nawet fajny, ale widzę że nie daleś Screena z efektem końcowym, czy mógłbyś go umieścić???
________________________
Siema
Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
@Up, nie ma co umieszczać, to tylko funkcja do wyświetlania
________________________
Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum