Kupowanie mebli |
Czy poradnik był czytelny |
Tak |
|
100% |
[ 3 ] |
Nie |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Głosowań: 3 |
Wszystkich Głosów: 3 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Kicajek
Preferowany:
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013 07:55
|
|
Kupowanie mebli
|
Cześć, jest to mój pierwszy poradnik, pokaże jak naprawdę prosto można zrobić sklep z meblami. Właśnie robię grę na styl The Sims, i chciałem podzielić się moimi skromnymi umiejętnościami. A więc zaczynajmy!
1. Ważne jest oczywiście zrobić mapkę, byle jaką i postawić np. krzesło.
2. Następnie na warstwie zdarzeń tworzymy nowe zdarzenie. Proszę pamiętać, bez grafiki! Na warstwie terenu jest przecież krzesło..
3. Tworzymy prostą wiadomość z zapytaniem o kupno i oczywiście wybór tak lub nie.
http://oi39.tinypic.com/35mdu2v.jpg
4. Teraz przechodzimy do części handlu;
Ustaw warunek -> pieniądze są większe niż 99 -> ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni.
Jeśli warunek się nie spełni wpisujemy dowolną wiadomość np. Nie masz dość pieniędzy oszuście! Natomiast jeśli mamy odejmujemy 100 zł (nie będę rozpisywał chyba każdy wie jak to zrobić...).
5. Teraz faza najtrudniejsza, ponieważ bawimy się przełącznikami! Przed wiadomością z zapytaniem o kupno, wstawiamy Ustaw warunek -> przełącznik krzesło jest ON (tworzymy taki przełącznik) -> ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni.
6. I coś czego możecie nie zrozumieć;
Wycinamy naszą dotychczasową pracę (wiadomość z zapytaniem, wybór itp.)
po czym wklejamy ją do "w innym wypadku".
7. Gdy nam już odejmie pieniądze , wciskamy "zmień przełącznik", (oczywiście nasze krzesło) na ON. A w pole gdy przełącznik jest włączony wpisujemy wiadomość np.
"Masz już krzesło!"
http://oi41.tinypic.com/3353yps.jpg
8. Teraz kwestia pojawienia się krzesła w domu, jest to bardzo proste.
- Tworzymy nowe zdarzenie.
- Używamy opcji u góry "Dodaj nową kartę"
- Tam zaznaczamy
Warunek zdarzenia
Przełącznik Krzesło jest on
- I ustawiamy grafikę krzesła na.. krzesło! (Na samym dole Tileset C)
Jeśli poradnik jest mało czytelny to przepraszam ale jestem dość młodym makerowcem. |
________________________ Rainbow! |
|
|
|
ModziarzPL
Preferowany:
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: się wzioleś?
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013 09:56
|
|
|
Może być ale, ja dodałbym krzesło do ekwipunku a później dał wybór gdzie chcesz postawić krzesło |
________________________ ,,Możesz być z kamienia ale syna nie opuścisz
Po za golemami, te bezlitosne potwory robią wiele..." |
|
|
|
Śliwka
Preferowany:
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 25 Kwi 2011 Posty: 59 Skąd: Ś-Cie
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013 10:16
|
|
Re: Kupowanie mebli
|
Kicajek napisał/a: | Właśnie robię grę na styl The Sims |
Ciekawe...
Poradnik zrozumiały, ale przydałyby się też zdjęcia...
ModziarzPL napisał/a: | Może być ale, ja dodałbym krzesło do ekwipunku a później dał wybór gdzie chcesz postawić krzesło |
I niby jak miałby to zrobić? |
|
|
|
ModziarzPL
Preferowany:
Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: się wzioleś?
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013 13:08
|
|
|
W swoim domku można postawić kilka miejsc. Podchodzisz do miejsc pustych na meble
i pokazuje ci się wybór jaki chcesz postawić mebel w tym wypadku krzesło,warunek że masz krzesło w ekwipunku.Jeśli tak pojawi się tam krzesło które zdarzenie usuneło z ekwipunku. Przepraszam za brak zdjęć ale pisze na laptopie. |
________________________ ,,Możesz być z kamienia ale syna nie opuścisz
Po za golemami, te bezlitosne potwory robią wiele..." |
|
|
|
|