Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Napisy końcowe [VX]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 29 Gru, 2009 22:31
Napisy końcowe [VX]
~ Napisy końcowe [VX] ~

Krótki opis
Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credtis lub listę płac). Dzięki niemu możemy wykazać osoby, które przyczyniły się do powstania gry.

UWAGA!!! Po wklejeniu skryptu upewnij się, że po '_END_' (80 linijka) nie ma spacji. Jeżeli jest to należy ja usunąć, w przeciwnym wypadku skrypt nie będzie działał.

Autor skryptu
MiDas Mike

Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#==============================================================================
# Autor: MiDas Mike
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene
# www.ultimateam.pl
#==============================================================================
# Umieść skrypt nad Main
#==============================================================================
# By wywołać napisy wpisz:
#     $scene = Scene_Credits.new
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credits)
#==============================================================================
# KONFIGURACJA

# Czcionka
CREDITS_FONT = "Times New Roman"

# Wielkość czcionki
CREDITS_SIZE = 24

# Kolor konturu
CREDITS_OUTLINE = Color.new(0,0,127, 255)

# Kolor cienia
CREDITS_SHADOW = Color.new(0,0,0, 100)

# Kolor wypełnienia
CREDITS_FILL = Color.new(255,255,255, 255)

# Nazwa obrazka, który ma się wyświetlać w tle
CREDITS_BACK = "title"
#==============================================================================

class Scene_Credits
# Początek edycji tekstu
# poniżej wpisz tekst, który ma się wyświetlać

    CREDIT=<<_END_  # <- nie usuwaj tego

Tytuł Gry

~ Reżyser ~
Ayene
---------------

~ Skrypty ~
Ayene
---------------

~ Grafika ~
Ayene
---------------

~ Dźwięk i muzyka ~
Ayene
---------------

~ Mapy ~
Ayene
---------------

~ Fabuła ~
Ayene
---------------

~ Testerzy Beta ~
Ayene
---------------


~ Szczególne podziękowania ~
Dziękuję Twórcy niniejszego skryptu :P
---------------


~ Strona wsparcia ~
http://www.ultimateam.pl
---------------

_END_
# Koniec edycji
#==============================================================================
  def main   
    @sprite = Sprite.new
    @backgroundList = [CREDITS_BACK]
    @backgroundGameFrameCount = 0
    @backgroundG_BFrameCount = 3.4
    @sprite.bitmap = Cache.system(@backgroundList[0])       
    credit_lines = CREDIT.split(/\n/)
    credit_bitmap = Bitmap.new(640,32 * credit_lines.size)
    credit_lines.each_index do |i|
      line = credit_lines[i]
      credit_bitmap.font.name = CREDITS_FONT
      credit_bitmap.font.size = CREDITS_SIZE
      x = 0
       credit_bitmap.font.color = CREDITS_OUTLINE
       credit_bitmap.draw_text(0 + 1,i * 32 + 1,640,32,line,1)
       credit_bitmap.draw_text(0 - 1,i * 32 + 1,640,32,line,1)
       credit_bitmap.draw_text(0 + 1,i * 32 - 1,640,32,line,1)
       credit_bitmap.draw_text(0 - 1,i * 32 - 1,640,32,line,1)
       credit_bitmap.font.color = CREDITS_SHADOW
       credit_bitmap.draw_text(0,i * 32 + 8,640,32,line,1)
       credit_bitmap.font.color = CREDITS_FILL
      credit_bitmap.draw_text(0,i * 32,640,32,line,1)
    end
    @credit_sprite = Sprite.new(Viewport.new(0,25,640,380))
    @credit_sprite.bitmap = credit_bitmap
    @credit_sprite.z = 9998
    @credit_sprite.oy = -430
    @frame_index = 0
    @last_flag = false   
    Audio.me_stop
    Audio.bgs_stop
    Audio.se_stop
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @sprite.dispose
    @credit_sprite.dispose
  end
 
  def last?
    return (@frame_index >= @credit_sprite.bitmap.height + 480)
  end
  def last
    if not @last_flag
      @last_flag = true
      @last_count = 0
    else
      @last_count += 1
    end
    if @last_count >= 300
      $scene = Scene_Map.new
    end
  end
 
  def cancel?
    if Input.trigger?(Input::C)
      $scene = Scene_Title.new
      return true
    end
    if Input.trigger?(Input::B)
      $scene = Scene_Title.new
      return true
    end
    return false
  end
 
  def update
    @backgroundGameFrameCount = @backgroundGameFrameCount + 1
    if @backgroundGameFrameCount >= @backgroundG_BFrameCount
        @backgroundGameFrameCount = 0
        @backgroundList = @backgroundList << @backgroundList[0]
        @backgroundList.delete_at(0)
        @sprite.bitmap = Cache.system(@backgroundList[0])
      end
    return if cancel?
    last if last?
    @credit_sprite.oy += 1
  end
end


Demo



Screenshot
Spoiler:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

credits.txt
Pobierz SKRYPT
Pobierz Plik ściągnięto 563 raz(y) 4,14 KB

________________________


 
 
 
KillYou 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sob 02 Sty, 2010 17:39
Ayene, gdzie się wywołuje ten skrypt?
Lista Poleceń -> 1 -> komentarz -> i tam się wpisuje? chodzi o '$scene = Scene_Credits.new'
________________________
Pozdrawiam, bo nie chcę zawsze pisać powyżej - KillYou
PS Jeżeli nie rozumiesz (pomoc) co jest napisane powyżej, to wrzucę screeny :)
The Elect
Twórca: KillYou
Pomocnicy Pr0mes, Spino333, Janus, Kacperer
============================================================

============================================================
Tekst Podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków:500

Drogi użytkowniku, jeżeli czytasz te napisy to wejdź w moją galerię!
http://www.ultimateam.pl/...p?p=19178#19178

^_^
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 02 Sty, 2010 23:37
Nie. Na stronie 3, na samym dole, jest polecenie 'Script' / 'Skrypt'.
________________________


 
 
 
milosz161 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 11
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010 14:24
ej mogł bys napisac w notatniku caly gotowy script tylko zeby wkleic i hulalo bo ja wklejam i mam tylko 162 linijki ;/
 
 
zryty123 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 2
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 16 Lut, 2010 09:47
Ludzie help mi wklejam ten skrypt włączam grę i wyskakuje mi Syntax error :-(
Co robić?
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 16 Lut, 2010 09:57
W której linijce? Podaj dokładną treść błędu. Upewnij się ponadto, że w linijce 80 po '_END_' nie ma spacji.
________________________


 
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010 12:35
a czy można tam dodawać nowe rzeczy np. muzyka itp.?
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010 17:42
Ogólnie między:
Kod:
CREDIT=<<_END_  # <- nie usuwaj tego

a
Kod:
_END_

można wpisać cokolwiek ;-)
________________________


 
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 11:40
aha dzięki :-D

[ Dodano: Pon 24 Maj, 2010 11:33 ]
a czy da sie wlaczyc jakas konkretna muzyke w tym? bo chyba tak normalnie to idzie z menu?
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
MaxisowyNoobek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010 18:38
ale jak zrobić koniec gry bez game overa???!!!
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010 19:06
ze strony trzeciej wstaw:
Back to Title Screen
Mam nadzieję, że rozumiesz. ;-)
 
 
patryk2529 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: Lubawa
Wysłany: Nie 08 Sie, 2010 15:04
Wstawiłem skrypt w Main i nic się nie dzieję
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Nie 08 Sie, 2010 16:54
patryk2529, to ma być nad Main. :-)
 
 
patryk2529 



Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 12
Skąd: Lubawa
Wysłany: Nie 08 Sie, 2010 20:48
Ok sorki nie wstawiłem wtedy tego włącznika skryptu ,to mój pierwszy skrypt ,sorki
 
 
 
arczaniol1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 80
Skąd: Holandia/Lelystad
Wysłany: Pią 03 Wrz, 2010 12:53
Ale fajnie dzieki!
________________________
Wkrotce
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene