Uniwersalne tło walki |
Autor |
Wiadomość |
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2012 14:03
|
|
Uniwersalne tło walki
|
Witam
Poszukuje uniwersalnego tła walki
Zróżnicowanie użytych tilesetów natchnęło mnie do ustawienia jednego "battlebacks" do zwykłych randomowych walk. (w XP ładnie komponują się ze sobą te standardowe tła do standardowych tilesetów, ale gdy już użyje się czegoś niestandardowego to pojawia się problem, ponieważ nie pasują za bardzo a w necie ciężko coś porządnego wyłapać
Przeglądając setki "abstrakcyjnych tapet" nie znalazłem żadnej która by spełniła moja oczekiwania estetyczno-wizualne :/
Przypadkiem natknąłem się na scenkę "walki" na YT prawdopodobnie do rmvx lub ace i tam spodobał mi się pomysł ruchomego tła, osobiście nie miałem styczności z VX/ace i nie mam pojęcia czy owe ruchome tła są tam czymś standardowym czy może to jakiś skrypcik...
Więc moje pytania brzmią następująco :
-Czy do XP można zrobić ruchome tło walki (standardowy system)
-Czy ktoś widział skrypt do tego potrzebny?
Jeżeli ktoś nie wie o jakie "ruchome tło" mi chodzi to wstawie filmik z YT ;P |
|
|
|
Nex
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 145
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2012 19:14
|
|
|
Raczej potrzebny jest skrypt
widziałem skrypt na wstawianie filmu ale nie jako battleback |
|
|
|
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Czw 08 Lis, 2012 13:39
|
|
|
Poszperałem trochę w necie, zaopatrzyłem się w rmvx i dowiedziałem się, że te domyślne ruchome tła to są zmixowane zrzuty mapy ;P
Szukając odpowiedzi na moje pytanie czy można takowy efekt zastosować w XP znalazłem multum tematów w których właśnie ludzie narzekają na te domyślne tła walki z VX i zmieniają je za pomocą skryptów na takie jak są w XP :/
Mnie osobiście rozwiązanie z VX dużo bardziej się podoba
Wiec chyba raczej nie ma takiego skryptu którego szukam :(
Ewentualnie może ktoś potrafi wyodrębnić z kodu VXa odpowiednie linijki które będzie można "przerobić" pod XP aby uzyskać takie efekty ruchomego tła walki ? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 21 Lis, 2012 11:11
|
|
|
Nie da rady zrobić podobnego efektu w XP. RGSS nie obsługuje używanych w VX czy Ace właściwości sprite'a: 'wave_amp', 'wave_length' i 'wave_speed'. |
________________________
|
|
|
|
|