Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Uniwersalne tło walki
Autor Wiadomość
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
  Wysłany: Wto 06 Lis, 2012 14:03
Uniwersalne tło walki
Witam

Poszukuje uniwersalnego tła walki :-)
Zróżnicowanie użytych tilesetów natchnęło mnie do ustawienia jednego "battlebacks" do zwykłych randomowych walk. (w XP ładnie komponują się ze sobą te standardowe tła do standardowych tilesetów, ale gdy już użyje się czegoś niestandardowego to pojawia się problem, ponieważ nie pasują za bardzo a w necie ciężko coś porządnego wyłapać :-)
Przeglądając setki "abstrakcyjnych tapet" nie znalazłem żadnej która by spełniła moja oczekiwania estetyczno-wizualne :/
Przypadkiem natknąłem się na scenkę "walki" na YT prawdopodobnie do rmvx lub ace i tam spodobał mi się pomysł ruchomego tła, osobiście nie miałem styczności z VX/ace i nie mam pojęcia czy owe ruchome tła są tam czymś standardowym czy może to jakiś skrypcik...

Więc moje pytania brzmią następująco :

-Czy do XP można zrobić ruchome tło walki (standardowy system)
-Czy ktoś widział skrypt do tego potrzebny?

Jeżeli ktoś nie wie o jakie "ruchome tło" mi chodzi to wstawie filmik z YT ;P
 
 
Nex 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 145
Wysłany: Wto 06 Lis, 2012 19:14
Raczej potrzebny jest skrypt
widziałem skrypt na wstawianie filmu ale nie jako battleback
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Czw 08 Lis, 2012 13:39
Poszperałem trochę w necie, zaopatrzyłem się w rmvx i dowiedziałem się, że te domyślne ruchome tła to są zmixowane zrzuty mapy ;P

Szukając odpowiedzi na moje pytanie czy można takowy efekt zastosować w XP znalazłem multum tematów w których właśnie ludzie narzekają na te domyślne tła walki z VX i zmieniają je za pomocą skryptów na takie jak są w XP :/

Mnie osobiście rozwiązanie z VX dużo bardziej się podoba

Wiec chyba raczej nie ma takiego skryptu którego szukam :(

Ewentualnie może ktoś potrafi wyodrębnić z kodu VXa odpowiednie linijki które będzie można "przerobić" pod XP aby uzyskać takie efekty ruchomego tła walki ?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 21 Lis, 2012 11:11
Nie da rady zrobić podobnego efektu w XP. RGSS nie obsługuje używanych w VX czy Ace właściwości sprite'a: 'wave_amp', 'wave_length' i 'wave_speed'.
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene