Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Era Eteru
Autor Wiadomość
Omnom 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 18
  Wysłany: Pią 16 Lis, 2012 00:08
Era Eteru

I.Fabuła/Bohaterowie
Spoiler:







II. Mechanika/skrypty
Spoiler:


Jako fan taktycznych gier fabularnych takich jak np, Final Fantasy Tactics czy też seria Disgaea chcę stworzyć grę opartą na takim właśnie "silniku".
Główną cechą tego typu gier jest taktyczny system walki. Aby uzyskać ten efekt potrzebowałem odpowiedniego skryptu - mój wybór padł na SRPG2 v1.0121 (autorem skryptu jest tomoaky, a tłumaczenia momo). Brałem także pod uwagę GubiD TBS lecz był on niekompatybilny z wieloma skryptami które chciałem wykorzystać.

System poruszania się miedzy lokacjami bedzie podobny do tego z FFT (dzięki skryptowi dricc). Na mapie świata będziemy mieli zaznaczonych kilka lokacji - niektóre z nich będzie można swobodnie zwiedzić (np. miasta) a inne będą służyć jako tzw. pola bitew. Walki na nich nie będą automatycznie wyzwalane aby dać graczowi możliwość np. szybkiego przemieszczania się z lokacji A do B. Kolejne lokacje oraz pola bitew będą pojawiać się wraz z rozwojem fabuły, wykonywaniem zadań lub pozyskiwania informacji przez gracza.
Aby urozmaicić rozgrywkę każda z lokacji pól bitewnych będzie miała kilka wariantów czyli różne zestawy przeciwników.

Kolejną cechą jest taktycznych gier RPG jest system klas. Każdy z bohaterów będzie miał do wyboru kilka unikalnych klas (ok.7). Nie chcę aby doszło do sytuacji gdy dwie klasy różnią się jedynie nazwą dlatego też dwie różne klasy np. leczące u dwóch różnych członków drużyny będą diametralnie się różnić.
Przykładowe drzewko dla jednego z bohaterów:

Klasy będą najczęściej składać się z :początkowej, 1-2 pojedynczych oraz 3 mających silniejsze formy.

Każda z profesji będzie posiadała zdolności bojowe oraz pasywne (zwiększające np. siłę czy też rozszerzające zakres poruszania się w czasie walki). Aby poznać nową zdolność lub zdolność pasywną trzeba będzie wydać tzw. Punkty Biegłości otrzymywane z kryształów które zdobędziemy po pokonanych wrogach, znajdziemy lub otrzymamy za wykonanie zadań.

Kolejną ważną sprawą która rozwiązał skrypt był problem z poziomem potworów - nie chciałem by można było łatwo "farmić" kryształy PB dlatego też poziom przeciwników będzie zmieniał się wraz z poziomem naszej drużyny.

System klas, zdolności pasywnych, zmiana poziomu przeciwników a także kilka innych skryptów wykorzystałem z silnika Zealous stworzonego przez Yanfly. Poza wymienionymi możliwościami oferuje on także m.in. kilka udoskonaleń i fixów do RPGMakera oraz rozszerzony ekwipunek (8 slotów).

Dodatkowo aby urozmaicić rozgrywkę wykorzystuje m.in. :
- KGC_ExtraDropItem czyli jak nazwa wskazuje skrypt zwiększający liczbę zostawianych przez wroga przedmiotów,
- Basic Item Quality Colors pozwalający na zmianę koloru np. artefaktów,
- IEX Random Enemy Names dzięki czemu nie trzeba będzie walczyć z Orkiem1, Orkiem2 i Orkiem3. Skrypt ten "losuje" imię dla potwora. Małą rzecz a bardzo przypadła mi do gustu.

Dodatkowo mam zamiar wykorzystać:
- jakiś prosty skrypt do dziennika zadań,
- Thomasa Edisona oraz jakieś inne skrypty zmieniające oświetlenie czy też dodające efekt pogody lecz zajmę się tym już pod koniec prac.



III.Informacje dodatkowe/luźne uwagi
Spoiler:


Co do samej gry to:
- planuje, że gra będzie składała się z krótkiego Prologu (który jest już wstępnie ukończony), 5-6 Rozdziałów oraz krótkiego Epilogu,
- trudno mi określić jej długość ale postaram się zapewnić wiele atrakcji nie związanych z wątkiem fabularnym,
- najtrudniejsze oraz najbardziej czasochłonne jest dla mnie póki
co opanowywanie RPG Makera, a właściwie tworzenie w nim bardziej złożonych scen, ponieważ nie miałem wcześniej z nim do czynienia. Także sporo czasu schodzi mi na ustalanie balansu gry która w zamyśle ma być dość trudna ponieważ to co dzieje się obecnie na rynku gier jest dla mnie nie do przyjęcia. Staram się jednak by trudność nie wynikała ze źle ustalonych parametrów lecz by po prostu gra była wymagająca.



IV. Screenshoty
Spoiler:


Mapa z Prologu.

Kolejna lokacja z Prologu.

Przykładowa wioska/miasto.



IV. Wykorzystane materiały
Spoiler:


Do uzupełnienia - trochę się tego uzbierało.



Z góry dzięki za konstruktywną krytykę, opinię, itd. Jutro postaram się opanować trochę chaotyczność niektórych punktów.
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012 05:50
Zapowiada się niezła gra ;-)
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
Valdali 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 421
Skąd: Reykjavik
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012 11:08
ile pracujesz juz z majkerem? tak sie tylko pytam jakby co :D
________________________
Moje anime w RPG Makerze. Zapraszam!
ZOBACZ :!: :!: :!:
Spoiler:

Moimi Mistrzami i Wielkimi Nauczycielami są: Melvin i Angius!

Dziennik Krejzolów:
Ayene
Angius
Melvin
Yoroiookami
CrasheR
Finwe

Moi ziomale :D

 
 
 
 
DonMateo07 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012 14:19
Wow, ładnie to wszystko wygląda. Czekam! :-)
________________________

Mój kanał na YT ~ Moja strona WWW
Spoiler:

Projekt "Mafioso"
Fabuła: 2%
Misje poboczne: 1%
Tekstury: 15%
Skrypty: 0%
Mapa: 5%
Dzwieki: 5%
Dubbing: 0% (brak pewności, że będzie)
Ogółem: 4,6%



 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Pią 16 Lis, 2012 20:08
Zarąbiście to wygląda ^ ^
No widać że tą grę musisz ukończyć.
 
 
Omnom 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 18
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012 10:24
@Valdali
Około 3 tygodnie.
 
 
Omnom 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 18
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012 21:32
Aktualizacja.
V. Wykorzystane materiały
Spoiler:


skrypty:
SRPG2 v1.0121- tomoaky (tłumaczenie na język angielki momo)
Yanfly Engine Zealous
Multiple Fog 1.0 - Woratana
FFTA-like world map - dricc
Some Popup v 2.9- mikb89
Chest Drop Randomizer v1.01- AdiktuzMiko
Item Drop Expansion - KGC
Basic Item Quality Colors - Leongon
Random Enemy Names - IceDragon

zasoby:
Pełna lista zostanie przedstawiona w wersji finalnej EE. Wykorzystałem prace m.in. Celianny, Yinga, Hanzo Kimury, LexusXa, Ayeney oraz wielu innych.



VI. Świat przedstawiony
W tym dziale będę prezentował elementy związane z fabułą, bohaterami oraz ogólne światem w którym będzie toczyć się akcja.
Spoiler:


Wytłumaczenie terminu Sfer Eteru które pojawiło się przy prezentacji bohaterów.



VII. Elementy gry
Spoiler:


1.Mistrz Beul

W trakcie wykonywania jednego z zadań będziemy mieli możliwość pozyskać ka...to znaczy pracownika odpowiedzialnego za zajmowanie się naszymi więźniami.
Po wybudowaniu odpowiedniego pomieszczenia będziemy mogli torturo...., oczywiście miałem na myśli przesłuchiwać, złapanych przez nas przeciwników. System będzie bardzo prosty - po pokonaniu każdego wroga (no prawie każdego) będzie szansa na jego "złapanie" (najprawdopodobniej będzie to po prostu przedmiot przez niego zostawiany reprezentujący jego dusze, czy co tam potwory mają). Złapani przeciwnicy podczas, ekhm, przesłuchania będą zdradzać lokacje przedmiotów i miejsc na mapie świata, próbować nas przekupić przedmiotami (lepiej nie pytajcie gdzie je chowali) czy tez "uciec". Aby zbytnio nie upraszczać rozgrywki szansa na znalezienie przedmiotu będzie dość mała a ucieczki podczas przesłuchania dość duża.


2.Mój dom to moja twierdza.

Po wykonaniu pewnego zadania wejdziemy w posiadanie małej wyspy wraz z czymś co kiedyś najprawdopodobniej było zamkiem. Wykorzystując kupione bądź też znalezione materiały będziemy mogli modernizować naszą posiadłość, budować nowe pokoje oraz budynki co zaowocuje np. nowym typem sklepu, zawodem, zdolnościami, itd, itp.

 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012 22:22
Ładnie to wygląda :)
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012 09:17
Bardzo ładne screeny, szczególnie miasto, a na drugim screenie troszeczkę pustawo...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012 09:21
Bardzo ładnie to wygląda,zainspirowałeś mnie i zainspirujesz pewnie jeszcze niejednego Ultimowicza ;-)
Screeny są niesamowite.
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
Omnom 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 18
Wysłany: Sob 22 Gru, 2012 21:02
Po miesiącu przerwy spowodowanym nawałem innych, ważniejszych spraw wracam do projektu.

VII. Elementy gry
Spoiler:


3.Ekwipunek

8 slotów w tym 4 pierwsze to standardowo: broń, tarcza (w przypadku niektórych zawodów to miejsce będzie traktowane jako "druga ręka"), hełm i zbroja, których nie trzeba tłumaczyć. Buty, poza standardowymi bonusami do statystyk, będą także odpowiadać za liczbę dodatkowych pól poruszania się. Dwa sloty "Inne" odnoszą się do m.in. akcesoriów(pierścienie, naszyjniki, itp.), rękawic oraz pasków.
Co do ekwipunku to staram się zachować proporcje miedzy jego ilością a jakością - bez sensu tworzyć np. 50 pancerzy, które będą się różnić nazwą i w niewielkim stopniu statystykami. W celu wprowadzenia większej różnorodności skorzystałem ze skryptów, które pozwalają do dodawanie nowych właściwości takich jak np. zmniejszenia/zwiększenie HP i MP o daną wartość lub procent czy też nakładanie określonego statusu.

4. Elementy i statusy

O ile elementy są raczej standardowym zestawem to w przypadku statusów zastosowałem pewne skrypty pozwalające na zwiększenie ich różnorodności. Dodatkowo niektóre z nich są związane z przyjęta formą systemu walki i będą związane z np. możliwością poruszania się po wodzie lub zwiększonym zasięgiem ruchu.



IV. Screenshoty
Spoiler:


Pracuje nad jednym z kilku większych miast, które planuje stworzyć. Jeszcze sporo do dopracowania wiec póki co wrzucam przykładowe pomieszczenie - piekarnia.



[ Dodano: Sob 16 Lut, 2013 20:46 ]
Projekt nadal żyje. Chciałbym przybliżyć trochę jeden z najważniejszych elementów gry - system walki.


VII. Elementy gry
Spoiler:


Walka.
Przed rozpoczęciem walki będziemy mieli możliwość wyboru bohaterów, którzy w niej będą brali udział. W przypadku niektórych potyczek obecność określonego bohatera/bohaterów będzie konieczna (np. walki związane z fabułą lub określoną misją).



Najczęściej wygrana danej potyczki będzie uzależniona od pokonania wszystkich wrogów. Jednak aby trochę urozmaicić rozgrywkę w niektórych przypadkach dojdą takie zadania jak np. dotarcie do określonego miejsca, pokonanie Bossa lub obrona określonej jednostki. Poza tym każde z zadań trzeba będzie wykonać w odpowiedniej ilości tur.



Pola bitwy podzielone są na kratki a na zasięg ruchu jednostek będzie wpływać m.in. ekwipunek (a dokładnie Buty), zdolności pasywne i buffy czy też profesja postaci lub podłoże (np. pokazana na screenie - "Błoto. Ruch -2"). W niektórych mapach ważne będzie odpowiednie rozmieszczenie jednostek tak aby jak najlepiej ustawić się w stosunku do wrogów (wykorzystanie "wąskich gardeł" - np. mostów oraz kamieni, kłód, itp.).



Aby urozmaicić walki na polach bitwy będą rozmieszczone "ukryte" przedmioty i skrzynie. Ponadto w niektórych walkach spotkamy postacie z którymi będzie można porozmawiać (np. podczas misji związanej z ochroną kupca będzie można u niego kupić parę przydatnych rzeczy).



Poza miksturami i przedmiotami usuwającymi negatywne statusy w walce będzie można wykorzystać szereg przedmiotów ofensywnych działających na jednego wroga (np. shurikeny) lub na określony obszar (np. bomby dymne oślepiające wrogów).



Zasięg i obszar działania zdolności będzie zależał od jej rodzaju - zdecydujemy czy np. wolimy użyć silnego leczenia na jednym bohaterze czy też słabsze ale obejmujące swym działaniem większy obszar. Ważnym elementem przed walką będzie wybór odpowiedniej profesji bowiem od niej zależy jakimi zdolnościami (jeśli je poznaliśmy) będziemy mogli się posługiwać - np.w przypadku gałęzi Adept-> Czarodziej-> Władca Żywiołów poznane zdolności Adepta będzie mógł wykorzystać Czarodziej oraz Władca Żywiołów. W przypadku poznania zdolności z innej gałęzi (Adept->Czarnoksiężnik->Nekromanta) nie będzie to możliwe - czyli np. Nekromanta nie będzie mógł korzystać z poznanych zdolności Czarodzieja.




 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013 13:09
To może być jeden z lepszych polskich projektów! Tak trzymać, nie mam nic do mappingu.
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Draken 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: Vroengard
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013 20:36
Gustav - jej, nareszcie będę mógł zagrać samym sobą :D Wczuję się na maksa :D

Bardzo piękna gra, bardzo rozbudowana, fabuła mi się podoba, możliwość ulepszania własnej bazy (O.o), taktyczny system walki... Grać, nie umierać! Byleby projekt nie upadł :)

9/10
________________________
http://draketheslayer.deviantart.com/
 
 
Filven 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: Mielec
Wysłany: Pią 08 Mar, 2013 21:54
Jak tam prace nad grą?
 
 
 
Omnom 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 18
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013 09:43
Prace nadal trwają.
Póki co udało mi się rozwiązać 3 poważne problemy (jeden wynikający z mojej głupoty, drugi z mojej niewiedzy, a trzeci z niekompatybilności skryptów), które utrudniały mi prace.
Ukończyłem (chociaż zawsze coś można zmienić/poprawić) już Prolog oraz I Rozdział fabularnie i "mapowo". Jak na razie najwięcej czasu zabiera mi tworzenie map i poprawianie już istniejących (np. lokacja, na którą zwrócił uwagę tracersgta). Trudno mi powiedzieć ile jeszcze czasu zajmie mi ta produkcja.

cj2, Draken
Dzięki za komentarze.

Skoro już napisałem post to przy okazji dodam screeny
Spoiler:



Wejście do Złotego Uniwersytetu w Gevenbergu.


Tawerna "Pod Czarnym Kocurem"


Wioska Rzepakowo

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene