Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: SaE
Nie 23 Gru, 2012 11:53
Siłowanie się (?)
Autor Wiadomość
Sandprojekt 



Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 16
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012 21:02
Siłowanie się (?)
Zastanawiam się czy jest możliwość stworzenia na zdarzeniach symulacji pojedynku na siłowanie się (nie mam bladego pojęcia jak sklecić to zdanie poprawnie bo w mojej opini brzmi kretyńsko).

Przykład?
Załóżmy że zostajemy wyzwani na taki rodzaj pojedynku. Nasza postać ma atak X. Przeciwnik X+3. Przegrywamy. Jednak po czasie przychodzimy do niego ponownie, już z atakiem X+4. I tym razem wygrywamy.

W sumie mógłby być też skrypt na cos takiego jednak boje się, że będzie się "gryżć" z pozostałymi.
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 08 Gru, 2012 21:31
Można to na zdarzeniówce zrobić spokojnie. Zależy tylko jak to ma wyglądać. Czy gracz będzie coś robił czy tylko podejdzie i się dowie że przegrał.
 
 
Sandprojekt 



Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 16
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012 22:50
No zapewne jakaś aktywność gracza w takim momencie podniosłaby atrakcyjność gry jednak nie wiem czy posiadam wystarczające zdolności do stworzenia czegoś takiego.
 
 
Fechmistrz Kamil 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Z nieba,,,
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012 16:42
Na bazie statystyk ataku czy siły nie da się tego zrobić, a jeśli da to będzie miało to wiele bugów i potrzeba będzie dużo czasu i wytrwałości, a i tak końcowy efekt Cię rozczaruje, ja Ci proponuję zrobić to na bazie lvl :-) :
To jest proste, opiszę Ci tu według moich umiejętności i nakrócej jak potrafię ;-)

1.Tworzymy zdarzenie, czyli NP. Typowego osiłka w barze, dajemu mu charka i inne dodatki jakie chcemy.
2. Ustawiamy mu tekst który ma mówić po podejściu (za pomocą tego okna po prawej w oknie zdarzenia).
3.Następnie robimy warunek czy Bohater X posiada zdolność"X". Wskaż edytorowi obrazek na którym jest rozmazane tło (który można znaleźć w bazach RPG Makerów takich jak VX, XP, VX Ace, służą one do rozpoczęcia walki), ale musi być On przeźroczysty. Po to ten obrazek by pokazać zwiększenie się tętna krwi i skoku adrenaliny, dodatkowo możesz ustawić jakieś SE przypominające dźwięki takiego siłowania się. Następnie ustaw lekkie wibracje ekranu, po nich sprawdź jaki nr przypisałeś obrazkowi i każ RPG Makerowi go usunąć.

Na koniec daj warunek "Bohater X" ma zdolność "X":

Jeśli warunek się nie spełni, a chcesz nadać sensu tym siłowankom daj wiadomość że przegrałeś zakład i tracisz określoną ilość złota (na początkowe miasta albo łatwe wyzwania daj małą ilość, bo szybkie utraty złota na początku gry zniechęcają gracza do gry).

Jeśli warunek się spełni, daj wiadomość, że gracz wygrał zakład i dostaje "X" złota, ustaw zmienną jakiej jeszcze nie wykorzystałeś i ustaw ją na liczbę 10. To koniec tego zdarzenia.

4. Stwórz nową stronę zdarzenia (pamiętaj by ustawić taki sam char jak na poprzedniej stronie!) i ustaw warunek jej występowania (lewe okno, zaptaszkuj odpowiednią opcję) odnosząc się do poprzedniej zmiennej, numer wpisz taki sam jak wtedy (domyślnie 10 :-P ).
Daj wiadomość schlebiającą graczu, jaki On to silny itd. Na koniec możesz dodać lokalizację następnego chętnego do siłowania się.

5. Zapamiętując jaką zdolność wyznaczyłeś do warunku wygranej, sprawdź specjalizację bohatera, następnie w bazie danych ustaw tej klasie by zdobywała tą umiejętność po osiągnięciu (np) 10 lvl.

Dlaczego zaproponowałem by usunąć po wygranej możliwość kolejnego siłowania? Byłby to zbyt łatwy zarobek, gracz zdobyłby fortunę w kilkanaście minut i utknął na tej lokacji (co oczywiście znudziłoby mu się, a tego nie chcemy?).[/hide]
Jak chcesz możesz zrobić tak jak ja Ci pokazałem, albo poczekać na jakiegoś zapalonego makerowca który ułoży Ci skrypt. Ja tylko staram się pokazać że też można zrobić bardzo ciekawe i klimatyczne rzeczy nie używając skryptów :-)
Pozdrawiam.
________________________

Obecny projekt: "Return Of Heroes".
Ukończenie: 76%.
 
 
Sandprojekt 



Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 16
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012 22:35
Ciekawy pomysł, zapewne z niego skorzystam. Wątpię że sam bym na to wpadł na obecnym etapie mojego mejkerowania. Wielkie dzięki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene