Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: SaE
Sro 09 Sty, 2013 22:07
Pomoc
Autor Wiadomość
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
  Wysłany: Czw 20 Gru, 2012 15:53
Pomoc
Witam, jestem nowy w RPG Makerze itp. i mam kilka pytań oto i one:

1. Gdzie w Ruby zmienić to żeby nasze okno startowe czyli "Nowa gra, wczytaj gre, koniec" Znajdowało się gdzie indziej?
2. Chciałbym zrobić dziennik zadań nie wiem jak,+ jeżeli już go będę miał to co robić przy zdarzeniach aby te zapisywały się w dzienniku?

Jak na razie tyle

*Pytania Postu oznaczone kolorem Zielonym są aktualne=czekam na odp.
*Pytania postu oznaczone kolorem Czerwonym są nieaktualne= już wiem/jest mi to niepotrzebne
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012 16:17
To odp. na pierwsze ci powiem.
Wchodzisz w skrypty i znajdujesz skrypt:
Scene_Title i szukasz linijek 42 i 43. Jedna odpowiada za umieszczenie x druga za y.
------------------------------------------------
Co to drugiego pytania to proponuje skrypt na dziennik zadań tylko że nie współpracuje on z polskim makerem a tak naprawdę to ze starą biblioteką.
link do dziennika zadań: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2662
 
 
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012 16:25
Tak więc 1 i 2 są już nie aktualne.
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012 16:29
Ciesze się że mogłem pomóc ^ ^
Jakbyś jeszcze potrzebował pomocy to pisz.
PS. nie zapomnij o opcji Pomógł :P
 
 
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012 16:34
Tak więc 1 i 2 nie aktualne.

oto i kolejne:

Czy ma ktoś chara płonącej skrzynki? jeżeli tak prosiłbym o kontakt, na pewno uwzględnie taką osobę w creditsach.

mam coś na kształt klucza feniksa czy tak (Robiłem w paincie) mam go w grze ale jest na białym tle i to brzydko wygląda :C co zrobić by znikło mam Gimpa 2.6. Prosiłbym o dokładne instrukcje niezbyt kumam Gimpa.

Co zrobić aby nam poznikały w menu :
1.Ilość Kroków
2.Czas gry
Wiem że trzeba się pobawić w Ruby ale ja cienki w tym jestem.
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Czw 20 Gru, 2012 16:46
To ja odpowiem na to pytanie z tym kluczem na białym tle. Musisz w projekcie importować ten obrazek. Na górze w projekcie jest taka zakładka "Zarządzaj grafiką" (folder i 3 kartki papieru). Wchodzisz>potem wchodzisz do określonego folderu. Jeśli to ikonka to do folderu Icons. Dajesz potem import i wybierasz ten obrazek co masz. Pokazuje ci się okienko z ta grafiką. Naciskasz najlepiej prawym i lewym klikiem myszki na białe tło i dajesz ok. Teraz usuwa ci wszystko co białe. Proponuje poćwiczyć w gimpie. Tam możesz łatwiej rysować bo masz już możliwość zapisania bez tła ^ ^

Co do skryptu na usunięcie tego to musisz poczekać.
-----------------------------------------------------------------
Dobra przerobiłem:
W skryptach znajdź Scene_Menu i usuń z tamtąd wszystko i wklej to co wyśle:

Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ■ Scene_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
#  メニュー画面の処理を行うクラスです。
#==============================================================================

class Scene_Menu
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● オブジェクト初期化
  #     menu_index : コマンドのカーソル初期位置
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(menu_index = 0)
    @menu_index = menu_index
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● メイン処理
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    # コマンドウィンドウを作成
    s1 = $data_system.words.item
    s2 = $data_system.words.skill
    s3 = $data_system.words.equip
    s4 = "Stan"
    s5 = "Zapis gry"
    s6 = "Koniec"
    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])
    @command_window.index = @menu_index
    # パーティ人数が 0 人の場合
    if $game_party.actors.size == 0
      # アイテム、スキル、装備、ステータスを無効化
      @command_window.disable_item(0)
      @command_window.disable_item(1)
      @command_window.disable_item(2)
      @command_window.disable_item(3)
    end
    # セーブ禁止の場合
    if $game_system.save_disabled
      # セーブを無効にする
      @command_window.disable_item(4)
    end
    # ゴールドウィンドウを作成
    @gold_window = Window_Gold.new
    @gold_window.x = 0
    @gold_window.y = 416
    # ステータスウィンドウを作成
    @status_window = Window_MenuStatus.new
    @status_window.x = 160
    @status_window.y = 0
    # トランジション実行
    Graphics.transition
    # メインループ
    loop do
      # ゲーム画面を更新
      Graphics.update
      # 入力情報を更新
      Input.update
      # フレーム更新
      update
      # 画面が切り替わったらループを中断
      if $scene != self
        break
      end
    end
    # トランジション準備
    Graphics.freeze
    # ウィンドウを解放
    @command_window.dispose
    @gold_window.dispose
    @status_window.dispose
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● フレーム更新
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    # ウィンドウを更新
    @command_window.update
    @gold_window.update
    @status_window.update
    # コマンドウィンドウがアクティブの場合: update_command を呼ぶ
    if @command_window.active
      update_command
      return
    end
    # ステータスウィンドウがアクティブの場合: update_status を呼ぶ
    if @status_window.active
      update_status
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● フレーム更新 (コマンドウィンドウがアクティブの場合)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_command
    # B ボタンが押された場合
    if Input.trigger?(Input::B)
      # キャンセル SE を演奏
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # マップ画面に切り替え
      $scene = Scene_Map.new
      return
    end
    # C ボタンが押された場合
    if Input.trigger?(Input::C)
      # パーティ人数が 0 人で、セーブ、ゲーム終了以外のコマンドの場合
      if $game_party.actors.size == 0 and @command_window.index < 4
        # &#12502;&#12470;&#12540; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
        return
      end
      # &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#12459;&#12540;&#12477;&#12523;&#20301;&#32622;&#12391;&#20998;&#23696;
      case @command_window.index
      when 0  # &#12450;&#12452;&#12486;&#12512;
        # &#27770;&#23450;  SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12450;&#12452;&#12486;&#12512;&#30011;&#38754;&#12395;&#20999;&#12426;&#26367;&#12360;
        $scene = Scene_Item.new
      when 1  # &#12473;&#12461;&#12523;
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#12450;&#12463;&#12486;&#12451;&#12502;&#12395;&#12377;&#12427;
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 2  # &#35013;&#20633;
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#12450;&#12463;&#12486;&#12451;&#12502;&#12395;&#12377;&#12427;
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 3  # &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#12450;&#12463;&#12486;&#12451;&#12502;&#12395;&#12377;&#12427;
        @command_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 4  # &#12475;&#12540;&#12502;
        # &#12475;&#12540;&#12502;&#31105;&#27490;&#12398;&#22580;&#21512;
        if $game_system.save_disabled
          # &#12502;&#12470;&#12540; SE &#12434;&#28436;&#22863;
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12475;&#12540;&#12502;&#30011;&#38754;&#12395;&#20999;&#12426;&#26367;&#12360;
        $scene = Scene_Save.new
      when 5  # &#12466;&#12540;&#12512;&#32066;&#20102;
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12466;&#12540;&#12512;&#32066;&#20102;&#30011;&#38754;&#12395;&#20999;&#12426;&#26367;&#12360;
        $scene = Scene_End.new
      end
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12501;&#12524;&#12540;&#12512;&#26356;&#26032; (&#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12364;&#12450;&#12463;&#12486;&#12451;&#12502;&#12398;&#22580;&#21512;)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_status
    # B &#12508;&#12479;&#12531;&#12364;&#25276;&#12373;&#12428;&#12383;&#22580;&#21512;
    if Input.trigger?(Input::B)
      # &#12461;&#12515;&#12531;&#12475;&#12523; SE &#12434;&#28436;&#22863;
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12434;&#12450;&#12463;&#12486;&#12451;&#12502;&#12395;&#12377;&#12427;
      @command_window.active = true
      @status_window.active = false
      @status_window.index = -1
      return
    end
    # C &#12508;&#12479;&#12531;&#12364;&#25276;&#12373;&#12428;&#12383;&#22580;&#21512;
    if Input.trigger?(Input::C)
      # &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#12459;&#12540;&#12477;&#12523;&#20301;&#32622;&#12391;&#20998;&#23696;
      case @command_window.index
      when 1  # &#12473;&#12461;&#12523;
        # &#12371;&#12398;&#12450;&#12463;&#12479;&#12540;&#12398;&#34892;&#21205;&#21046;&#38480;&#12364; 2 &#20197;&#19978;&#12398;&#22580;&#21512;
        if $game_party.actors[@status_window.index].restriction >= 2
          # &#12502;&#12470;&#12540; SE &#12434;&#28436;&#22863;
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12473;&#12461;&#12523;&#30011;&#38754;&#12395;&#20999;&#12426;&#26367;&#12360;
        $scene = Scene_Skill.new(@status_window.index)
      when 2  # &#35013;&#20633;
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#35013;&#20633;&#30011;&#38754;&#12395;&#20999;&#12426;&#26367;&#12360;
        $scene = Scene_Equip.new(@status_window.index)
      when 3  # &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;
        # &#27770;&#23450; SE &#12434;&#28436;&#22863;
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;&#30011;&#38754;&#12395;&#20999;&#12426;&#26367;&#12360;
        $scene = Scene_Status.new(@status_window.index)
      end
      return
    end
  end
end



[ Komentarz dodany przez: Avara: Czw 20 Gru, 2012 19:12 ]
ka0909, nie zapominaj o znacznikach "code", gdy wstawiasz skrypt.
Ostatnio zmieniony przez Avara Czw 20 Gru, 2012 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012 10:32
No to idziemy z kolejnym pytaniami:
1.Jak zrobić taką zbroje która by mi dodawała np. 300/600HP? Rzecz jasna tylko wtedy gdy jest założona.

2.Mam ognisko i Skrypt dzień i noc ale ognisko nie daje światła co mam zrobić by dawało światło? <Ale tylko w pobliżu rzecz jasna.
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
TheKetrab 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 19
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012 20:38
2.
Trzymaj- http://www.rpgmaker.pl/?c...&id=poradyxp-35
Masz tam wszystko napisane+Demko...
Do jedynki odpowiedź napiszę jutro...
________________________
Na pewno ja to ja i ty to ty
----------------------------------
Dlaczego życie mnie tak skarało, że ludzie mnie porównują do bułki? :kable:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene