Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
XaiL System - Teleport
Autor Wiadomość
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
  Wysłany: Pią 28 Gru, 2012 20:45
XaiL System - Teleport
~ XaiL System - Teleport ~


Krótki opis:
Witam. To mój pierwszy post wraz z przetłumaczonym i wyjaśnionym skryptem więc proszę o wyrozumiałość jeśli popełnię jakiś błąd. Przedstawiam wam skrypt, który umożliwia nam dodawanie teleportów do różnych miejsc w naszym projekcie bez zbędnego tworzenia w zdarzeniach. Dzięki temu możecie utworzyć coś takiego jak w grze Skyrim czyli jak dojdziemy do jakiejś miejscowości to ona automatycznie jest dopisywana do naszego teleportu co umożliwia nam teleportacje bez zbędnego bawienia się w zdarzenia. Co lepsze w każdej chwili możemy dodać lub usunąć dany teleport do wyznaczonego miejsca. Jest też możliwość zablokowania jak i odblokowywania danych teleportów. Autor tego skryptu dał nam też wiele opcji takie jak zmiana czcionki, wyświetlenie opisu czy też obrazka z daną lokacją, dodanie ikonki dla danego teleportu itd.
Zapraszam to testowania skryptu w moim demie ^ ^

Autor:
Nicke

Tłumaczenie:
Ka0909

Kompatybilność:
RPG Maker VX Ace

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
#   XaiL System - Teleport
#   Author: Nicke
#   Created: 10/01/2012
#   Edited: 03/04/2012
#   Version: 1.0a
#==============================================================================
#   Tłumaczenie na polski: ka0909
#   Dopisałem też krótki poradnik jak i legęde w razie potrzeby.
#   W razie jakich kolwiek problemów w tłumaczeniu proszę poinformować mnie na
#   forum poniżej danej strony i napisanie pod tym samym nickiem ^ ^
#==============================================================================
#   http://www.ultimateam.pl/
#==============================================================================
# Instrukcja PL
# -----------------------------------------------------------------------------
# Żeby zainstalować skrypt otwórz edytor skrytpu oraz wklej go nad main.
# Pamiętaj by dokładnie przeczytać instrukcję oraz zapisać dany skrypt :)
#
# Daną scene do teleportu wywołujemy poprzez komendę:
# SceneManager.call(Scene_Teleport)
#
# Aby dodać lub usunąć teleport używamy komendy:
# tp(id, type, enabled = true)
# id-identyfikator
# type-add(dodaje nam teleport),del(usuwa nam teleport).
# enabled(true albo false)-tym oznaczamy czy dany teleport jest możliwy czy
# jest on wyłączony.
#
# Skróty:
# tp(2, :add)  # Dodaje teleport o id 2
# tp(2, :del)  # Usuwa teleport o id 2.
#
# Aby sprawdzić, czy id jest dodawany lub włączona / wyłączona, wykonaj
# następujące czynności, korzystnie z:
# tp_added?(id)
# tp_enable?(id)
# Skróty:
# tp_added?(2)    # Czy jest dodany teleport o ID 2
# tp_enabled?(1)  # Czy jest możliwy teleport o ID 1
# !tp_enabled?(3) # Sama metoda używana, ale zwraca wartość true, jeśli jest
# wyłączony.
#
# W każdej chwili możemy zablokować lub umożliwić teleport poprzez dane komendy
# tp_enable(1, true)  # Umozliwia teleport o id 1
# tp_enable(2, false) # Blokuje teleport o id 2
#
# Jeśli chcesz szybko usunąć lub dodać wszystkie teleporty użyj komendy:
# Ta metoda jest podobna jak wyżej wymieniony add i del.
# tp_all(:add) # Dodaje wszystkie teleporty o każdym id.
# tp_all(:del) # Usuwa wszystkie teleporty o każdym id.
#
# Przeczytaj uważnie wybór przy tworzeniu nowego miejsca teleportacji oraz
# Jak zmienić niektórych ustawień. Upewnij się, że ustawienia są dobre,
# mam nadzieję że będą Państwo zadowoleni. Enjoy!
#
# *** Wyłącznie dla RPG VX ACE!***
#==============================================================================
($imported ||= {})["XAIL-XS-TELEPORT-SCENE"] = true

module XAIL
  module TELEPORT
    #--------------------------------------------------------------------------#
    # * Settings
    #--------------------------------------------------------------------------#
    # Czcionka użyta = [ nazwa czcionki, wielkość, kolor, pogrubienie, kursywa,
    # cień ].
    TP_CMD_FONT = [["Verdana"], 16, Color.new(255,255,255), true, false, false]
    TP_INFO_FONT = [["Verdana"], 14, Color.new(155,205,205), true, false, true]
    #TP_CMD_Font tekst nazwy teleportów.
    #TP_Info_Font opis teleportu
    # Czy ma być używany windowskin jaki wybierzemy, nil oznacza że nie.
    # SKIN = string
    SKIN = nil
   
    # Użyj tego szablonu podczas dodawania długi ciąg do szczegółów mapy.
    # użyj \n aby przejść do nowej linni w opisie.
    # TP_INFO_ID = Długość ciągu.
    TP_INFO_1 = "This is a very long string so that you can see how it may\nwork when using a super long string. :-)"
    TP_INFO_2 = "This is just a text explaining the map info."
    TP_INFO_3 = "Since this map is disabled i.e no teleporting allowed the\ncommand is disabled as well as the text."
   
    # Jak wiele linni mamy mieć w opisie
    # Jeśli chcesz mieć więcej tekstu w opisie zwiększ ilość linni :).
    # TP_INFO_LINES = ilość linni
    TP_INFO_LINES = 3
   
    # Ustawia dopełnienie tekstu w oknie informacyjnym.
    TP_INFO_PADDING = 10 # Default: 12.
   
    # Lista teleportów:
    # ID = ['Title', :symbol, map_id, x & y, map_image(nil), map_info(nil),
    #       enabled, icon_index]
    TP_LIST = [] # Nie usuwać!
    TP_LIST[0] = ['Zielona łąka', :disabled,  1, [3,4], nil, "piękna zielona łaka z drzewem", true, 309]
    TP_LIST[1] = ['Pustynia',  :disabled,  1, [10,5],nil, "pustynia bez wody ;(", true, nil]
    TP_LIST[2] = ['Góry', :disabled, 2, [4,4],nil, "Dużo gór w około", false, 100]
    # LEGENDA:
    # 'Title'-Tytuł teleportu np: góra. Pamiętać by wpisywać ' '.
    # Map_id-identyfikator mapy wyświetlany na dole po prawej w programie.
    # x & y-Miejsce do którego ma się teleportować.
    # map_image-Nazwa obrazka dla danego teleportu. Możemy nie dawać obrazka.
    # Wtedy wpisujemy wyłącznie "nil" beż cudzysłowów.
    # map_info-Opis teleportu. Pamiętać by opis wpisywać w ' '. Tu też możemy
    # wpisać "nil" wtedy nie będzie opisu.
    # enabled-oznacza to czy teleport jest aktywny(true) czy zablokowany(false).
    # icon_index-ikona dla danego teleportu. Możemy wpisać "nil" jeśli nie
    # chcemy żadnej ikony.
 
    # Pusty indeks ikony. Która ikona powinna być w użyciu, jeśli TP_LIST
    # icon_index jest zerowa.
    EMPTY_ICON_INDEX = 0
   
    # Tekst jaki się pojawia:
    TEXT_NO_TELEPORTS = "Nie znaleziono żadnych lokalizacji do teleportowania się"
    # Ten tekst wyżej pojawia się gdy naszemu graczowi nie przypisaliśmy żadnego
    # teleportu. Aby taki tekst zniknął musimy przynajmniej dać jedną możliwość
    # do przeteleportowania się.
    OK_NAME = "Teleportuj" # Tekst oznajmiający że chcemy się przeteleportować
    OK_CANCEL = "Anuluj" # Tekst który oznacza anulowanie teleportu
     
    # Grafika przejścia. Ustawiona zazwyczaj jest na "nil" czyli brak. Ale
    # jak ktoś chce można dać wtedy wystarczy wypełnić co jest poniżej:
    # TRANSITION [ SPEED, TRANSITION, OPACITY ]      #opcje przejścia
    # TRANSITION = [40, "Graphics/Transitions/1", 50]#wypełniona opcja przejścia
    TRANSITION = nil
   
    # Tło Sceny do teleportowania się (Musimy się znajdywać w folderze:"system")
    # Uwaga: Możesz też zmniejszyć krycie.
    # okna tak, że można właściwie zobaczyć tle.
    # Ustaw "nil" jeśli nie chcesz ustawić żadnego tła.
    BACK = nil
   
    # Możesz przypisać daną animacje jaka ma być wyświetlana w czasie
    # teleportowania się.
    # Jak ktoś nie chce animacji to można nil.
    ANIM_ID = 81 #numer animacji
   
    # Możemy też określić czas jaki trzeba do wyciszenia dzwięków.
    # 1000 (1 sekunda)
    # ANIM_SCENE_FADE/ANIM_AUDIO_FADE = number
    ANIM_SCENE_FADE = 500  # Czas wyłączanie BGS.
    ANIM_AUDIO_FADE = 500  # Czas wyłączenia pozostałych dzwięków.
   
  end
end
# *** Dalej nic nie dotykaj chyba że wiesz co robisz. ***
#==============================================================================#
# ** Game_System
#------------------------------------------------------------------------------
#  Method for checking the teleport list.
#==============================================================================#
class Game_System
 
  attr_accessor :tp_list
 
  alias xail_teleport_sys_initialize initialize
  def initialize(*args, &block)
    xail_teleport_sys_initialize(*args, &block)
    @tp_list = []
  end
 
end
#==============================================================================#
# ** Game_Interpreter
#------------------------------------------------------------------------------
#  Method for adding and deleting a teleport.
#==============================================================================#
class Game_Interpreter
 
  def tp(id, type) 
    # // Method to add a item to the list. 
    case type
      when :add # // Add teleport id.
      unless $game_system.tp_list.include?(XAIL::TELEPORT::TP_LIST[id])
        $game_system.tp_list.push(XAIL::TELEPORT::TP_LIST[id])
      end unless XAIL::TELEPORT::TP_LIST[id].nil?
      when :del # // Remove teleport id.
      unless XAIL::TELEPORT::TP_LIST[id].nil?
        $game_system.tp_list.delete(XAIL::MENU::TP_LIST[id])
      end
    end
  end
 
  def tp_enabled?(id)
    # // Method to check if id is enabled.
    # (Must be added in the list or else it returns nil).
    return if $game_system.tp_list[id].nil?
    return $game_system.tp_list[id][6]
  end
 
  def tp_added?(id)
    # // Method to check if id is added.
    return $game_system.tp_list[id]
  end
 
  def tp_enable(id, enabled)
    # // Method to enable id.
    $game_system.tp_list[id][6] = enabled
  end
 
  def tp_all(type = :add)
    # // Method to add/delete all teleport id's.
    id = 0
    while id < XAIL::TELEPORT::TP_LIST.size
      case type
      when :add
        tp(id, :add)
      else
        tp(id, :del)
      end
      id += 1
    end
  end
 
end
#==============================================================================#
# ** Window_TeleportCommand
#------------------------------------------------------------------------------
#  New Window :: Window_TeleportCommand - A window for creating the commands.
#==============================================================================#
class Window_TeleportCommand < Window_Command
 
  def window_width
    # // Method to return the width.
    return 160
  end
 
  def window_height
    # // Method to return the height.
    return Graphics.height
  end
 
  def menu_color(color, enabled = true)
     # // Method to set the color and alpha if not enabled.
    contents.font.color.set(color)
    contents.font.color.alpha = 100 unless enabled
  end
 
  def draw_item(index)
    # // Method to draw the command item.
    contents.font.name = XAIL::TELEPORT::TP_CMD_FONT[0]
    contents.font.size = XAIL::TELEPORT::TP_CMD_FONT[1]
    menu_color(XAIL::TELEPORT::TP_CMD_FONT[2], menu_enabled?(index))
    contents.font.bold = XAIL::TELEPORT::TP_CMD_FONT[3]
    contents.font.italic = XAIL::TELEPORT::TP_CMD_FONT[4]
    contents.font.shadow = XAIL::TELEPORT::TP_CMD_FONT[5]
    draw_text(item_rect_for_icons(index), command_name(index), alignment)
    draw_tp_icons(index)
    reset_font_settings
  end
 
  def draw_tp_icons(index)
    # // Method to draw the icons.
    # If there is no icon as in nil return a empty
    # icon index
    y = 0
    for i in @tp_list
      icon = i[7].nil? ? XAIL::TELEPORT::EMPTY_ICON_INDEX : i[7]
      draw_icon(icon, 0, y, menu_enabled?(index))
      y += 24
    end
  end

  def item_rect_for_icons(index)
     # // Method to draw the text with icons.
    rect = item_rect(index)
    rect.x += 24
    rect.width -= 8
    rect
  end
 
  def menu_enabled?(index)
    # // Method to check if item is enabled.
    return @tp_list[index][6]
  end
 
  alias xail_mk_cmd_list_tp make_command_list
  def make_command_list(*args, &block)
    # // Method to add the commands.
    xail_mk_cmd_list_tp(*args, &block)
    @tp_list = $game_system.tp_list
    for i in @tp_list
      add_command(i[0], i[1], i[6])
    end
  end

end
#==============================================================================#
# ** Window_OK_Command
#==============================================================================#
class Window_OK_Command < Window_Command
 
  def window_width
    # // Method to return the width.
    return 120
  end
 
  def alignment
    # // Method to return the alignment.
    return 1
  end
 
  alias xail_mk_cmd_list_ok make_command_list
  def make_command_list(*args, &block)
    # // Method to add the commands.
    xail_mk_cmd_list_ok(*args, &block)
    add_command(XAIL::TELEPORT::OK_NAME, :ok)
    add_command(XAIL::TELEPORT::OK_CANCEL, :cancel)
  end
 
end
#==============================================================================#
# ** Window_tpInfo
#==============================================================================#
class Window_tpInfo < Window_Base
 
  def initialize(x, y, width, height)
    # // Method to initialize the window.
    super(0, 0, width, window_height)
    @tp_list = $game_system.tp_list
    refresh
  end
 
  def set_text(text, enabled)
    # // Method to set a new the tp text to the window.
    if text != @text
      @text = text
      menu_color(XAIL::TELEPORT::TP_INFO_FONT[2], enabled)
      refresh
    end
  end
 
  def window_height
    # // Method to return the height.
    return fitting_height(XAIL::TELEPORT::TP_INFO_LINES)
  end
 
  def standard_padding
    # // Method to set the padding for text.
    return XAIL::TELEPORT::TP_INFO_PADDING
  end

  def refresh
    # // Method to refresh the window.
    contents.clear
    draw_tp_text
  end
 
  def menu_color(color, enabled = true)
     # // Method to set the color and alpha if not enabled.
    contents.font.color.set(color)
    contents.font.color.alpha = 150 unless enabled
  end
 
  def draw_tp_ex(x, y, text)
    # // Special method to draw a text.
    text = convert_escape_characters(text)
    pos = {:x => x, :y => y, :new_x => x, :height => calc_line_height(text)}
    process_character(text.slice!(0, 1), text, pos) until text.empty?
  end
 
  def draw_tp_text
    # // Method to draw the tp text to the window.
    contents.font.name = XAIL::TELEPORT::TP_INFO_FONT[0]
    contents.font.size = XAIL::TELEPORT::TP_INFO_FONT[1]
    contents.font.bold = XAIL::TELEPORT::TP_INFO_FONT[3]
    contents.font.italic = XAIL::TELEPORT::TP_INFO_FONT[4]
    contents.font.shadow = XAIL::TELEPORT::TP_INFO_FONT[5]
    draw_tp_ex(0, 0, @text)
    reset_font_settings
  end
 
end
#==============================================================================#
# ** Window_tpImage
#==============================================================================#
class Window_tpImage < Window_Base
 
  def initialize(x, y, width, height)
    # // Method to initialize the window.
    super(0, 0, width, height)
    refresh
  end
 
  def refresh
    # // Method to refresh the window.
    contents.clear
  end
 
  def draw_tp_map(x, y, source, enabled = true)
    # // Method to draw the teleport map.
    rect = Rect.new(0, 0, Graphics.width, Graphics.height)
    return clear_tp_map(rect) if source.nil?
    clear_tp_map(rect)
    tp_map = Cache.picture(source)
    contents.blt(x, y, tp_map, rect, enabled ? 255 : 150)
  end
 
  def clear_tp_map(rect)
    # // Method to clear tp_map rect.
    contents.clear_rect(rect)
  end
 
end
#==============================================================================#
# ** Scene_TeleportBase
#------------------------------------------------------------------------------
#  New Scene :: Scene_TeleportBase - The teleport scene.
#==============================================================================#
class Scene_TeleportBase < Scene_Base
 
  alias xail_tpbase_start start
  def start(*args, &block)
    # // Method to start the scene
    xail_tpbase_start(*args, &block)
    @tp_list = $game_system.tp_list
    create_background
  end
 
  def post_start
    # // Method to post_start the scene.
    perform_transition unless @tp_list.empty?
  end
 
  alias xail_tpbase_terminate terminate
  def terminate(*args, &block)
    # // Method to terminate the scene.
    xail_tpbase_terminate(*args, &block)
  end
 
  def create_background
    # // Method to create the background.
    @background_sprite = Sprite.new
    if XAIL::TELEPORT::BACK.nil?
      @background_sprite.bitmap = SceneManager.background_bitmap
      @background_sprite.color.set(16, 16, 16, 128)
    else
      @background_sprite.bitmap = Cache.system(XAIL::TELEPORT::BACK)
    end
  end

  alias xail_tpbase_transition perform_transition
  def perform_transition(*args, &block)
    # // Method to create the transition.´
    if XAIL::TELEPORT::TRANSITION.nil?
      Graphics.transition(15)
    else
      Graphics.transition(XAIL::TELEPORT::TRANSITION[0],XAIL::TELEPORT::TRANSITION[1],XAIL::TELEPORT::TRANSITION[2])
    end
    xail_tpbase_transition(*args, &block)
  end
 
end
#==============================================================================#
# ** Scene_Teleport
#------------------------------------------------------------------------------
#  New Scene :: Scene_Teleport - The teleport scene.
#==============================================================================#
class Scene_Teleport < Scene_TeleportBase
 
  alias xail_tpbase_init initialize
  def initialize(*args, &block)
    # // Method to initialize scene teleport.
    xail_tpbase_init(*args, &block)
    @tp_list = $game_system.tp_list
  end
 
  def start
    # // Method to start scene teleport.
    super
    return command_map if @tp_list.empty?
    create_tp_command_window
    create_tp_info
    create_tp_image
    on_index_change(0) # // Draw id 0 when scene is loaded.
  end
 
  def create_tp_command_window
    # // Method to create command list window.
    @command_window = Window_TeleportCommand.new(0, 0)
    @command_window.windowskin = Cache.system(XAIL::TELEPORT::SKIN) unless XAIL::TELEPORT::SKIN.nil?
    for i in @tp_list
      @command_window.set_handler(i[1], method(:command_ok_dialog))
    end
    @command_window.set_handler(:cancel, method(:return_scene))
  end
 
  def create_ok_window
    # // Method to create ok command window.
    @ok_window = Window_OK_Command.new(0, 0)
    @ok_window.windowskin = Cache.system(XAIL::TELEPORT::SKIN) unless XAIL::TELEPORT::SKIN.nil?
    @ok_window.x = (Graphics.width - @ok_window.width) / 2
    @ok_window.y = (Graphics.height - @ok_window.height) / 2
    @ok_window.set_handler(:ok, method(:command_teleport))
    @ok_window.set_handler(:cancel, method(:command_cancel_dialog))
  end
 
  def create_tp_info
    # // Method to create teleport info window.
    width = Graphics.width - @command_window.width
    height = 80
    @tp_info = Window_tpInfo.new(0, 0, width, height)
    @tp_info.windowskin = Cache.system(XAIL::TELEPORT::SKIN) unless XAIL::TELEPORT::SKIN.nil?
    @tp_info.x = @command_window.width
    @tp_info.y = 0
  end
 
  def create_tp_image
    # // Method to create teleport image window.
    width = Graphics.width - @command_window.width
    height = Graphics.height - @tp_info.height
    @tp_image_window = Window_tpImage.new(0, 0, width, height)
    @tp_image_window.windowskin = Cache.system(XAIL::TELEPORT::SKIN) unless XAIL::TELEPORT::SKIN.nil?
    @tp_image_window.x = @command_window.width
    @tp_image_window.y = @tp_info.height
  end
 
  def create_tp_message_window
    # // Method to create the message window.
    @message_window = Window_Message.new
  end
   
  def command_ok_dialog
    # // Method to open ok dialog.
    create_ok_window
  end
 
  def command_cancel_dialog
    # // Method to close ok dialog.
    @ok_window.close
    @command_window.active = true
  end
 
  def command_teleport
    # // Method to teleport the player.
    teleport_player(@command_window.index)
  end
 
  def command_map
    # // command_map (Don't remove)
    create_tp_message_window
    $game_message.texts << XAIL::TELEPORT::TEXT_NO_TELEPORTS
    SceneManager.call(Scene_Map)
  end
 
  def teleport_player(index)
    # // Method for teleporting the player to the spawn event. (if exists)
    $game_map.setup(@tp_list[index][2])
    $game_player.moveto(@tp_list[index][3][0], @tp_list[index][3][1])
    fadeout_scene
    $game_map.autoplay
    $game_map.refresh
    $game_player.animation_id = XAIL::TELEPORT::ANIM_ID unless XAIL::TELEPORT::ANIM_ID.nil?
    SceneManager.call(Scene_Map)
  end
 
  def fadeout_scene
    time = XAIL::TELEPORT::ANIM_AUDIO_FADE
    # // Method to fade out the scene.
    RPG::BGM.fade(time)
    RPG::BGS.fade(time)
    RPG::ME.fade(time)
    Graphics.fadeout(XAIL::TELEPORT::ANIM_SCENE_FADE * Graphics.frame_rate / 1000)
    RPG::BGM.stop
    RPG::BGS.stop
    RPG::ME.stop
  end
 
  def draw_tp_image(index)
    # // Draw teleport image.
    image = @tp_list[index][4]
    enabled = @tp_list[index][6]
    @tp_image_window.draw_tp_map(0, 0, image, enabled)
  end
 
  def draw_tp_info(index)
    # // Draw teleport details.
    title = @tp_list[index][0]
    info = @tp_list[index][5]
    enabled = @tp_list[index][6]
    text = "#{title}\n#{info}" unless @tp_list[index][5].nil?
    @tp_info.set_text(text, enabled)
  end
 
  alias xail_upd_tp_index_change update
  def update(*args, &block)
    # // Method for updating the scene.
    old_index = @command_window.index
    xail_upd_tp_index_change(*args, &block)
    on_index_change(@command_window.index) if old_index != @command_window.index
  end

  def on_index_change(index)
    # // If index changes redraw the image and info.
    draw_tp_image(index)
    draw_tp_info(index)
  end
 
end # END OF FILE

#=*==========================================================================*=#
# ** END OF FILE
#=*==========================================================================*=#


Screeny:
Spoiler:



Demo:


Dodatkowe informacje:
Wszystko opisane w skrypcie!
 
 
makerowiec64 




Preferowany:
RPG Maker 95

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 181
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012 13:26
Fajny skrypt!Można się przeteleportować nie do jednego miejsca...super!
9,5/10 i brawa :klaszcze:
________________________
99 % świrów czyta mój podpis z ręką na myszce.
Nie odchylaj ręki - jest już za późno :haha:

Wiem,to mogłem zrobić w większym rozmiarze.Przypatrz się bardziej!
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012 13:54
Cytat:
Fajny skrypt!Można się przeteleportować nie do jednego miejsca...super!

Dzięki ^ ^
Starałem się wyjaśnić ten skrypt najbardziej jak mogłem i przetłumaczyć. Sam tego skryptu używam i mam nadzieję że się przyda :)
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012 20:10
No, no skrypt zaje.bisty coś jak w grze Gothic jeśli dobrze rozumiem.
 
 
 
Vipper 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 1
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013 13:45
Xail to nie nazwa pochodząca od Rail? A więc system pociągów :D
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013 14:45
Samo Xail nie ma znaczenia ale Rail to tak :)
Nie wiem czemu autor tak nazwał ale zapewnie chciał stworzyć swoje unikalne skrypty pod tytułem Xail System. Bo przecież ten sam autor ma wiele innych skryptów kompatybilnych z pozostałymi które robił.
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
Hegemont 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013 12:28
Super skrypcik ;-)
 
 
Hegemont 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013 12:28
Super skrypcik ;-)
 
 
dobiko 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Zapomniane Królestwo
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013 11:40
Mam pytanie O.o jak używać tych teleportów ?o.o bo niby dodałem i wszystko okej , zero błędów ale nie wiem gdzie one mi się pojawiają O.O
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013 12:36
Dajesz w jakimś zdarzeniu (np. teleport) skrypt o treści:
SceneManager.call(Scene_Teleport)
I to powinno wywołać ci te menu z teleportacjami :)
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
dobiko 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Zapomniane Królestwo
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013 13:53
Dziękuję :D obczaiłem już to ^^ ale teraz mam nowy problem :C

Wyskakuj on mi gdy dodałem npc który to mi daje możliwość teleportu do miasta, rozmowa dobiega końca i wyskakuje błąd ._.

P.S
Da sie zrobić tak by nadać funkcji teleport także jakiemuś przedmiotowi ? np. zrobić zwój teleportu ?
 
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013 15:29
Hm. Masz może jakieś inne skrypty które mogłoby się gryźć?
Cytat:
P.S
Da sie zrobić tak by nadać funkcji teleport także jakiemuś przedmiotowi ? np. zrobić zwój teleportu ?

Tak da się zrobić. Dajesz takiemu przedmiotowi typowe zdarzenie i w tym typowym zdarzeniu robisz tak samo przez wywołanie tej komendy.
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
dobiko 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Zapomniane Królestwo
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013 18:50
Mam wgrane skrypty:
Spoiler:

Skrypt GameOver który odradza gracza a nie kończy gre
Skrypt do samodzielnego rozdawania statystyk,
Skrypt który daje więcej slotów na zapis.
skrypt dodający czas do gry
skrypt wyboru postaci ( który swoją drogą jeszcze nie ogarnąłem xD )
Skrypt na kolory przedmiotów
Skrypt Sapphire Action System 4.4
Skrypt dodający regulacje dźwięku w grze.
Klas awesome Light effects ( który też nie ogaraniam bo nie działa mi ._. )
System lvlingu ekwipunku
No i te teleporty


Dałem w spoilerze by nie zajmowały dużo miejsca :)

P.S.
Może źle wpisałem by odblokować teleport ?
Spoiler:


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene