Królestwo Temeria, Wyzima. Trzydziestego października 1253 roku dochodzi do pogromu nieludzi. W walkach ginie 546 nieludzi i 8 ludzi. Powód wybuchu pogromu - nieznany. Żołnieże interweniują po czterech godzinach. Król Foltest wydaje oświadczenie, mówiące o tym, że ludzie
byli prowokowani przez elfy. Trzy dni po pogromie w Wyzimie, dziedzic tronu, Bussy zostaje skrytobójczo zamordowany. Władca Temerii winą obarcza elfy i wypowiada im wojnę. Nadchodzi
czas chaosu i krwawej wojny domowej. Godzinę po skytobójczym ataku, miasto opuszcza wiedźmin, płatny zabójca potworów - Geralt z Rivii, Biały Wilk. Towarzyszy mu znany trubadur Jaskier. Na granicy zostaje zatrzymany poeta. Ma przy sobie 1000 orenów i królewską
krew na rękach. Zostaje przewieziony do Hagge, gdzie stacjonuje Gen. Temerskiej Armi.
Półroku później, Król Foltest wspierany przez oddziały Królowej Meve odnosi pierwsze
zwycięstwo - pokonuje elfy pod Brenną.
Co gra oferuje?
* Koniec z trzymaniem gracza za ręke! Zupełnie nieliniowa fabuła,
podejmuj wybory według własnej natury i ponoś ich konsekwencje!
W walce o uratowanie przyjaciela, Geralt musi porzucić neutralność
i opowiedzieć się po którejś ze stron. Zależnie od decyzji, gracz
będzie wykonywał zupełnie inne zadania, w zupełnie innych lokacjach
(Są dwie ścieżki Ludzie i Elfy).
* Zadania poboczne to nie przynieś/znajdź/zabij, każde kończyć można
je na różne sposoby (jedno nawet na 6!), podczas ich poznajemy różne
ciekawe historie i wydarzenia
* Zwiedzaj piękny świat The Witcher 2012 (Ulepszona grafika - fogi,
zmienna pogoda, dzień i noc)
* Ulepszony system walki (Real Time active battle, z kilkoma dodatkami)
* Intro
* Poznawaj świat Wiedźmina - możesz kupić książkę historyczną, zabawną,
czy wiersze i poczytać przy ognisku lub słuchać opowieści
* Retoryka, aby osiągnąć cel (np. przejść przez bramę, wymusić haracz)
a) możemy zastosować perswazję
b) możemy zastosować korupcję
c) możemy zastosować zastraszanie
d) możemy zastosować zauroczenie (Znak Axii)
Dodatkowo jeśli wybierzemy błedną opcję, możemy zginąć
lub będziemy musieli przynieść tej osobie wybrany przedmiot,
żeby znami chciała rozmawiać.
Mag naprzykład nie nabierze się na magiczny znak Axii,
a Chłopowi ciężko będzie coś wytłumaczyć.
* Minigry (Kości, Upicie się)
* Nowe postacie, zbroje, przedmioty, potwory
* Wiedźmiński Klimat
* Autentyczne postacie i lokacje z Sagi
* Kilka przydatnych skryptów, nie przeszkadzających w rozgrywce
(Mgła w title, Menu X, Skradanie i bieganie itd.)
*Rozdawanie punktów umiejętności, nowe klasy
*Nowe przedmioty
Yeah! Już zasysam :P (Ale sam będę musiał przerwać prace nad swoją grą :/), jak już pogram, to ocenię :>
EDIT
Okej, po kilkunastu/-dziesięciu minutach grania jestem gotowy na jakąś wstępną opinię.
Fabuła - klasyczna Wiedźmińska opowieść - konflikt na tle rasowym, i wybór strony. Jako iż grałem tylko trochę, to nie mam pewności jak jest poprowadzona fabuła, więc tego nie ocenię. (Ale + za możliwość gry po stronie nieludzi :3)
Grafika - w większości zwykłe RTP, ale wg. mnie bardzo dobrze zastosowane. Chociaż Lambert w pełnej zbroi płytowej... :P A w dodatku ma battler Eskela. Miejscami są też bugi w mappingu - w sklepie w Hagge można wyjść za ścianę :p Windowskin jest całkiem fajny, więc do niego się nie przyczepię, podobnie jak do menu głównego.
Za grafikę mocne 5/6
Mechanika - najpierw walka. System teoretycznie ma wymusić szybkie decyzje, ale po zużyciu "wigoru" staje się na*******anką w spację. Nie jest to takie złe, ale rewelacji też nie ma. Jeśli chodzi o grę w kości, początkowo stwierdziłem, że nie działa, ponieważ przeciwnik zawsze miał taką samą kość jak moja, dopiero w jaskini diabła(?) udało mi się pierwszy raz wygrać, trochę większa rozbieżność pomiędzy wynikami obu graczy by się przydała. W wielu miejscach nie ma przełączników, gdzie powinny wg. mnie być - na przykład po przywaleniu karczmarzowi w zęby, przy następnym dialogu będzie nastawiony całkiem normalnie. A gdy zagadamy do drwala o "kontakty" z diabłem, po każdej wypowiedzi kończy się rozmowa, i trzeba klikać tą spację pierdyliard razy, tak jak w walce. Menu jest po prostu zwykłe, ale nie będę marudził z powodu braku skryptów, których sam bym użył. A wracając do jaskini diabła(?), nie wiem czy to zalicza wszystkie proby, ale jest możliwość ponownego włączenia ich, której nie powinno raczej być.
Za mechanikę daję 4/6
Średnia wychodzi 4,5/6,0 - biorąc pod uwagę, że tylko pobieżnie przyjrzałem się grze, to dobry wynik.
________________________ Nothing is true, everything is permitted.
No, mam już za sobą 1h gry.
Jak dotąd jest w miarę fajnie, ale prawie na każdym kroku widać takie nieoszlifowanie i niedopracowanie. Niby jest ten klimat, archaizmy w słownictwie, fajne żarty i nastrojowa muzyka, ale z drugiej strony włączyłeś do tego śmieszne trąbki z RTP Makera czy koloraśne grafiki RTP(średnio użyte i mogłeś bardziej pobawić się odcieniami i światłem) . Fabularnie nie zaszalałeś jak na razie – chyba w każdej grze o Wiedźminie mamy ten nudny jak flaki z olejem konflikt rasowy. Ileż można? Jesteś niezależnym twórcą, możesz zrobić wszystko w swojej grze, a kopiujesz komercyjne twory. Mechanicznie też jest średnio. Umiejętności są dziwaczne… Na 1 lvl wybrałem w nagrodę umiejętność, która według opisu ma ogłuszać wrogów nie raniąc ich, a zadaje ona więcej obrażeń niż Piruet, który dostałem na 3 lvl. Poza tym, użyjemy takiego czegoś kilka razy i dupa. Koniec wigoru. Mashujemy enter, czy tam spacje i mamy nadzieję, że jakoś tego potwora ubijemy. Gra w kości według mnie to nietrafiony pomysł. Trwa ona kilka sekund, co sprawia, że aż nie da się nie wczytywać gry po każdej porażce i tak zbić fortunę.(brzydkie te grafiki kości, zajrzyj do gry Karty Arkany i zobacz sobie jak to może ładnie wyglądać) Jakbym miał się jeszcze przyczepić to zmieniłbym grafikę Geralta( może na taką z kucykiem, skoro ma taki battler?), bo wygląda jak mangowa dziewczynka.
Potencjał duży jest, gra się nawet przyjemnie, sporo zadań, wątków pobocznych, widać wkład i pracę i z pewnością warto spojrzeć na twoją grę. Zwłaszcza, że wygląda na dość długą produkcje. Jakimś mega fanem Wiedźmaka nie jestem, więc sugerowani odbiorcy pewnie docenią grę znacznie bardziej.
Będę grał dalej.
Spoiler fabularny z 1 aktu po wyborze stron
Spoiler:
Jak Geralt spił się, ukradł łódź i popłynął chędożyć syreny rozwalił mnie totalnie. PS: jak się chędoży syreny?
Myślałem, że kolejny shit, ale przyznam, że gra mnie zainteresowała :) Już zasysam jak pogram ocenię.
@edit - Gra mnie naprawdę wciągnęła ;) Niżej kilka błędów które wyłapałem i ocena...
Błędy:
1. W tej wiosce coś tam na H w sklepie od razu na początku jest błąd, że można chodzić po czarnym tle.
2. Po wyjściu ze sklepu, stroją dwaj chłopcy. Po przegranej grze nie zabiera nam Orenów
3. W tym barze, w gospodzie czy co to tam jest, te schody na górę jakoś tak dziwnie wyglądają, ale może mi się zdaje :D
4. Można wejść na strażników stojących przy ratuszu
Dobra to na razie tyle ich mam, jak będzie więcej to dopiszę.
Ocena:
Minusy:
- Czasami mapki pustawe (rzadko)
- Kilka błędów
- Mapki na rtp
Plusy (będzie łatwiej pisać, bo więcej):
- Może mapki niektóre pustawe, ale większość dobrze wykonanych tylko szkoda, że podstawowe rtp
- Dobre dialogi (widać, że grałeś w Gothica po niektórych) :D
- Dobra muzyka (aczkolwiek mniej podstawowej, a więcej z wiedźmina)
- Dobrze wykonana fabuła nielinowa
- Dobrze dobrane skrypty
- I jeszcze taki plusik ode mnie za to, że zagrałem w grę z XP'ka :D
Lista zmian:
*Zmienia wygląd Geralta z Rivii
*Zmienia wygląd kości
*Dodaje solucję do gry
*Naprawia błąd lokacji: Puszcza
*Nowy wygląd dla Lamberta
*Kapłan którego można uratować w puszczy, czeka później w karczmie w Hagge
*Poprawia kilka drobnych literówek
Co jest z wami ludzie? Gdy pojawia się na forum jakiś gniot to potraficie tłumami i przez wiele stron znęcać się nad autorem i popisywać się jakie to wy nie macie doświadczenie w robieniu gier, a gdy wychodzi porządna gra na conajmniej 1,5h grania to ledwo 3 osoby potrafią podzielić się swoją opinią.
Pozerzy. Wszędzie pozerzy.
I to pewnie jest ta "super atmosfera" na forum o którą tak walczy moderacja/administracja =]
Wiesz, gra nie za bardzo mi się spodobała
Ale jak na pierwszą grę to całkiem nieźle
Pomimo wielu niedoróbek i błędów bardzo miło się grało
Powiedz szczerze, czytałeś sagę wiedźminśką? Bo jak dla mnie, w grze jest dosć dużo nieścisłości, i różnic jeżeli chodzi o sagę książkową. Jeżeli jednak jest to celowy zabieg, to nie mam się do czego przyczepić :P
grę oceniam na 6/10
Powodzenia w prszyszłości :D
________________________ SKOŃCZYŁEM ZABAWĘ Z MAKEREM
Przede wszystkim, za mało czasu i chęci, a także cierpliwości. Prace nad wszelkimi projektami przekazuje thiefferowi119.
================================
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 81 Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013 11:26
Gra Niezła, jesteś świetnym maperem. Ale w Hagge znalazłem pewien błąd i nie wiem czy to wina mojego kompa czy gry, otóż ten sprzedawca co tam te perły i mikstury sprzedaje ma w chatce łóżko a dzięki łóżku można wyjść na czarne tło ;C a to brzydko wygląda
+Jak się jest na czarnym tle można wiele zrobić np. Wejść do Kupca za lade, wejść na Samą góre ścian itp. ;) grałem krótko i tylko do tąd mi się chciało ;P, nie że gra mi się nie podoba czy coś, ale mam swoją do zrobienia ;)
________________________
Siema
Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
Ogólnie wyczuwa się, że gra jest dziecinna autor nie do końca rozumie co robi.
Sformułowania jak "załóż miecz" od kiedy zakłada się miecz do walki ? Inne sformułowanie to "wróć z pieniędzmi oszuście" jeśli prosimy o przetransportowanie.
Skąd wie, że jestem oszustem i bezsensowności się mnożą i nie kupuję tego bo gra chyba ma gracza za głupka, albo powstała dla dzieci w wieku lat 15, ale wracając do samej gry...
Jakie to jest nudne !!! Tu się nic nie dzieje. Łaże po jakimś tam terenie mijam pełno ludzików, ale mogę też z nimi pogadać. Jaki to ma mieć sens i cel. Nuda na 150.
Po pierwsze. Mówisz, że to gra na podstawie książki, a zapowiedź twojej gry wygląda jak zerżnięcie reklam z komercyjnego wiedźmina czyli elementy, którymi "szczyci" się komercyjny wiedźmin czyli ta nieliniowość. Książka była nieliniowa ? Bzdury nam wciskasz - ta gra opiera się na grze wiedźmin, a nie inaczej (!)...
Książka opisuje i wprowadza do kolejnych wydarzeń, które nastąpią i tworzy jakiś klimat, a tutaj od razu jesteśmy rzuceni do "grania" nie wiadomo kim i dlaczego na jakimś tam otwartym terenie i łazisz sobie i zastanawiasz się po co to wszystko.Nuda. Do tego ta grafika:
Grafika z anime kolorowa i barwna nie pasuje do takiej fabuły i sposobu jej opowiadania. Fabuła powinna być prowadzona jak w anime dużo rozmów i zabawnych sytuacji między postaciami i do przodu i skupiać się na czymś - czyli barwnie i z energią (!) Tutaj jednak wszystko się wlecze i stoi w miejscu trochę tego trochę tamtego i ta muzyka do zasypiania (!) Drętwota.
W walce są jakieś trójwymiarowe ripy w grze kolorowe anime grafiki ? Grafika powinna być spójna, albo cała na takich grafikach jak w grze, albo cała na takich grafikach jak w przerywnikach, albo na takich jak w walkach, bo ogólnie okropnie do siebie to nie pasuje i powoduje wrażenie takie, że chce mi się zeżygać na widok grafy, bo grafika powinna do siebie pasować i mieć sens. Żygać mi się chciało chwilami przez grafikę.
No cóż ja oczekiwałem ciekawej oryginalnej gry, która da mi pozytywna energia będzie szła do przodu, bo przyznam, że w komercyjnego wiedźmina nie grałem. Grałem już w jedną grę na podstawie książki bookof tree i była fajnie prowadzona, ale nie tutaj.
Widać, że gra ma mało wspólnego z książką. Gra wlecze się jak żółw z przymusem zastanawiania się po co tak łazić na lewo i prawo w kółko od gościa go gościa, przecież to okropna nuda....Co najważniejsze w ogóle nie daje poczucia, że jestem wiedźminem i w ogóle postacią, ale bardziej jakimś chłopczykiem, który sobie biega na lewo i prawo i sam nie wie kim jest, a w tle leci muzyka z terapii relaksacyjnej ? Jako tło dla łowcy nagród (tym jest wiedźmin w książce, a do tego ta gra nawet nie jest łaskawa nas wprowadzić) ?!??? Bez przesady przecież to jest głupie na maxa. Taka muza by pasowała do terapii relaksacyjnej w błocie...Wytrzymałem 10 minut dłużej nie mogłem w to grać...natło k nudy i kuczy mnie zgniótł. Sądziłem, że wiedźmin może być ciekawszy jako gra. myliłem się.
Jeśli chcesz ciekawe zastosowanie grafiki z anime to popatrz na grę akiego "saga demonów" tam taka grafika z anime pasuje i do fabuły i do gry (i gra jest całkiem rewelacyjna), ale tutaj !?. Robisz sobie jaja i szkoda, że ta twoja gra jest taka nuuudna...
Gra do mnie nie przemawia tak samo jak do mnie nie przemawiają Wrota Arkany - podobny projekt tylko, że zamiast na grze wiedźmin opiera się na grze gothic (tam było zdaje się trochę lepiej, ale niewiele)
Słabizna i kilometr mułu.Już lepiej się pobawić kawałkiem puszki po coli niż grać w to coś no chyba, że naprawdę nie macie co robić ze swoim czasem i chcecie zajmować się tym ogromnym kawałkiem nudy i kiczu.
sama okładka gry przypomina mi czasy kiedy to armeni sprzedawali na bazarkach podróby oryginalnych gier od nintendo. Na przykład na okładkę od tiny toon zrobionego w 91 roku chińczycy dorabiali okładki w stylu królik bugs w tle, a na przodzie napis tiny toon 2003. Masakra ogólnie. Z tym samym skojarzył mi się title tej gry. Z podróbą czegoś co już było (!)
Mówisz że gra jest przeznaczona dla dzieci, idiotów a właśnie to, że nie chodzi z miejsca do miejsca, i nie masz wszystkiego jak na dłoni, sprawia, że gra jest dla ludzi choć trochę myślących. Dla ciebie może to nuda, bo wolisz gry gdzie z punktu A trzeba iść do punktu B, zabić bossa i ukończyłeś grę, szanuję to. Tylko jeden szczegół, własnie takie gry które promujesz są dla dzieci ;]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum