Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zarys gry sandboxowej, konsola
Autor Wiadomość
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013 14:30
Zarys gry sandboxowej, konsola
:faja: Już niektórzy wiedzą (Pat i Malian :-) ), że tworzę grę sanbox'ową (a raczej jej zarys)

Czemu to to wstawiam? Niektórzy twierdzą, że w konsoli nie da się zrobić nic :D

A tu proszę :D

Są koła, jest kamera. Mózg rozje**...walony.

Kod jest w całości mój, jeśli ktoś by chciał zerknąć (jak Malian :D), to proszę pisać na PW :D

Link do .exe: Simple_Sandbox.exe

2 Screeny:

Spoiler:


Spoiler:




Kod napisany w całości w C++.


Sama gra jest cały czas robiona, a w późniejszym czasie layout zmieni się z konsoli na SDL.
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
ka0909 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 122
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013 14:43
Gra na miarę jednego człowieka, chociaż przydały by się kolory :D
A ja kurna drugi rok w technikum i dalej uczymy się Pascala którego wszyscy już umieją u nas...
________________________
ka0909 <--- Tajemnicze kanumerki
Pomagam w skryptach XP,VX i VX ace.
Napisz priv jeśli potrzebujesz pomocy ;)
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013 15:28
Jeśli chodzi o samą grę, to za niedługi czas, kiedy to będzie w SDL'u, to nie tylko będą "kolorki", ale i tektury, czy dźwięki zmieniające głośność zależnie od odległości od miejsca, z którego wydobywa się dźwięk.


A co do samego pascala, to da się to w nim zrealizować :P

Tylko, że wyjście z konsoli byłoby większym problemem.

A weź pod uwagę, że programista to samouk, tak więc nie trzeba się ograniczać do tego, co jest w szkole :D


@@@@@@@@@@@@@@@@
@ UPDATE @
@@@@@@@@@@@@@@@@

Wiem, że nikogo to nie interesuje, ale dodałem niszczenie bloczków :diabel:
screen:
Spoiler:



link:
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sob 19 Sty, 2013 19:48
Taki Powder Toy, ale na odwrót? :mrgreen:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 18:20
Gra dorobiła się dokumentacji skrypcików: https://docs.google.com/file/d/0B7IhNl-TCOm3LUQ1QTJVYjZ6V0k/edit?usp=sharing

Oto link: http://www.mediafire.com/?kfuxxzg0kw1ub26

Są komendy, jest wczytywanie skrypcików z plików, jest zapis/odczyt mapy, jest generowanie drzewek i jaskiń - Pełna profeska :-P



I jeszcze trochę o tworzeniu drzewek: Wystarczy w Data\Trees\ zrobić pliczek tekstowy (bez rozszerzenia) "Tree" z nowym numerkiem.

A tak to wszystko jest w dokumentacji.

(Pisałem po angielsku dla "specjalnego" przyjaciela, ale to chyba nie problem :roll: )
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Sro 27 Lut, 2013 18:08
Hmm...Bardzo bym prosił o sterowanie (obczaiłem tylko poruszanie się i skakanie) :mrgreen:
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Sro 27 Lut, 2013 20:12
skok: W
Lewo: A
Prawo: D
Pisanie: enter
Wyjście: Esc

Niszczenie bloków:
Nad sobą: I
Pod sobą: K
Po lewej: J
po prawej: L


W następnej wersji postaram się o operacje arytmetyczne w skryptach, dźwięki, oraz (to już zrobione) nowe sposoby odnoszenia się do zmiennych (np me.x)
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013 17:22
Zauważyłem pewien błąd...Naciskając ciągle skok możemy latać.
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013 19:31
To nie jest błąd - póki gra jest w konsoli, sterowanie jest już wystarczająco trudne - więc można latać :p

[ Dodano: Wto 26 Mar, 2013 16:53 ]
Siedzę i przepisuje wszystko, by chadziało w SDL'u - jak skończę, wrzucę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene