Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Viuu Radzi #3: Dema
Autor Wiadomość
Viuu 

Project-Ayus




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 106
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 13 Lut, 2013 05:05
Viuu Radzi #3: Dema

Dziś nie mam sił ciągnąć jakiegoś trudnego tematu, więc dam coś lekkiego.
W każdym razie ten tut będzie o czymś, czym raczej nikt do tej pory się zbytnio nie przejmował i nie zastanawiał jak to powinno być.
Mówię oczywiście o... DEMACH (moment zaskoczenia, wiem że nikt nie wiedział o czym mowa, w końcu logo i nazwa tematu nie mają o tym nawet wzmianki).

W każdym razie, chciałbym troszkę namieszać :P
Jak można zauważyć, większość osób daje zapowiedź i jak najszybciej robi demo. Nie ważne jakiej jakości i ile ma błędów, byleby ludzie mogli zagrać. A ja się pytam, na jaką cholerę?
Przecież w takiej formie to nie jest demo...
Uważacie dema za to co do tej pory udało wam się zrobić w projekcie, ale ja powiem, że ma się to nijak do dema. Bardziej bym to nazwał wersją Alpha. Tylko teraz zastanawia mnie to, czemu robicie to czymś publicznym.
Demo jak sama nazwa mówi ma demonstrować naszą grę. Pokazać ją z jak najlepszej strony i zachęcić do zagrania w przyszłą pełną wersje.
Wydanie zabugowanego "dema" raczej nie za bardzo zachęca do naszej gry...
Tak właściwie, w RPG nie powinno się robić dema z początku gry, jako że nie ma sensu dawać do zagrania wstępu gry, który później będziemy musieli powtórzyć grając w pełną wersje.
Demo nie powinno też zawierać spoilerów, dlatego zalecałbym wybrać moment z gry gdzie walki są interesujące i jest dużo możliwości takich jak crafting itp. (bo na początku nie zawsze systemy takie jak crafting są dostępne). Oczywiście niech to będzie moment gdzie nie ma spoilerów i jest troszkę więcej swobody. No... przynajmniej ja tak uważam.
Jeśli chodzi o wersje "Alpha", powinna ona być tylko prywatna. Dopiero "Beta" może być publikowana (ale to tylko zaufanym osobom i takim co wiedzą co robią, czyli dobrze szukają bugów). Okazyjnie można dodać, że do krótkich gier nie ma sensu robić dema.
Do czego zmierzam? Do tego, żeby ludzie przestali tak bardzo starać się o wydanie dema.
Bo tak naprawdę w jakiej formie pojawia się większość porażek? Właśnie w takiej jak tu przedstawiłem, czyli w formie pseudo dema. Więc chodzi mi o to, żeby ludzie podchodzili do tego bardziej jak "pro" i szanowali siebie (bo co by nie było, wypuszczenie zabugowanego syfu na publikę, nie działa dobrze na "reputacje" :P). Przy okazji jak nie będziecie się tak skupiać na demie, to bardziej się skupicie na wypuszczeniu pełnej wersji, a to chyba lepiej (przynajmniej powinno być lepiej). Demo można wydać gdzieś po drodze, jak będzie z czego to zrobić i jak będzie na to czas. Wspomnieć mogę też o tym, żebyście dokładnie testowali swoje produkcje lub dawali testerom do sprawdzenia, bo dawać testować publice nie jest dobrym rozwiązaniem (choć tanim).

Ehh... w sumie... z tego nie wyszedł nawet "tutorial"... bardziej jak przemyślenia to wygląda. Aż mi głupio dawać to do tego działu :P
Ta godzina źle na mnie działa...
W każdym razie, jeżeli tym "tutem" się jeszcze nie ośmieszyłem, to następny będzie troszkę bardziej przydatny... i tutorialowy.
________________________



Spoiler:



Ostatnio zmieniony przez Viuu Pią 15 Lut, 2013 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Sro 13 Lut, 2013 09:34
Przydatny poradnik! Właśnie się zastanawiałem nad demem a tu BOOM!Jest tutek...
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
 
 
 
Draken 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: Vroengard
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013 14:29
Niby super, wszystko fajnie, ale ja gdzie bym tego dema nie obsadził w mojej grze, to zawsze będą jakieś spojlery odnośnie fabuły. :->
________________________
http://draketheslayer.deviantart.com/
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013 14:38
Draken, wystarczy jedynie wprowadzić to do jakiegoś późniejszego momentu w grze, jakiegoś dungeon'a czy czegoś, gdzie lokacja jest ładnie zrobiona a walki dają możliwości wypróbowania skilli postaci. Spoiler równie dobrze może być w formie "Macguffina", lub po prostu nie ujawniać jak ważny jest wynik wydarzeń >_>
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene