Witam, używam w swojej grze gąsienicy( catepillar) , jako skryptu na chodzenie za graczem pokemonów. Chciałbym jednak w pewnych krótkich momentach spowodować, aby w drugiej pozycji drużyny łaziła za nami inna postać a nie pokemon, a następnie by dało się przywrócić aby łaził za nami pokemon.
Chcę aby działało to w również w sytuacji, gdy gracz nie złapie żadnego pokemona, tzn będzie tylko jeden bohater w drużynie. Jednocześnie chcę, aby ta inna postać nie była widoczna w walce.
Proszę również aby to było w miarę zautomatyzowane bo na trzech końcowych pozycjach w drużynie może być 85 różnych bohaterów, zawsze jeden danego rodzaju w drużynie, ale na różnych pozycjach, oprócz pierwszej.
Jakby ktoś miał pomysł na rozwiązanie tego problemu, z góry dziękuję.
Za bardzo nie rozumiem twojego wpisu, ale:
Jeśli chcesz, aby chodził za tobą jakiś gostek, a nie pokemon (Którego i tak nie ma w walce) To możesz zastosować "Zmień grafikę bohatera" i coś pokombinować.
A jeżeli nie masz pokemona/masz pokemona. "Zmień drużynę"
Możesz do wszystkiego użyć zdarzeń i jestem pewien, że dużo osób napisze z lepszymi sposobami.
Bumpuje, bo problem nadal jest aktualny, a rozwiązanie Trzynastego mnie nie satysfakcjonuje. Czemu? Bo trzeba by zrobić bardzo dużo warunków. Raz, że nie wiem jak na zdarzeniach dać warunek Bohater X jest na pozycji Y w drużynie, a dwa że na tej pozycji może być prawie 80 bohaterów ( pokemonów) w grze. Czy warto tyle klepać warunków? Może da się to łatwiej zrobić?
Chodzi ci o 10 bohaterów/pokemonów w drużynie ? (Które za tobą biegają jak za piłką) ?
Mając skrypta z gąsienicą dodajesz do drużyny i masz pokemony.
"Odejmujesz" od drużyny pokemona i nie masz go.
A jak chcesz więcej pokemonów i ludzi dodaj po prostu.
Baza danych --> Bohaterowie
I dodaj paru.
[Tak ogólnie to chyba i tak nie jest to czego szukasz, ale troszkę pogłówkujesz i ja z resztą też. Na pewno będzie niezły efekt po skończonej pracy]
A na koniec:
Dziwi mnie to, że nikt nie odpisał.
Nie. Ja wolałbym nie usuwać nikogo z drużyny. Chcę aby w niektórych momentach zamiast drugiego w kolejności pokemona w drużynie, łaził za nami człowiek, z tym że nie byłoby go w walce. Zatem logicznym rozwiązaniem byłoby po prostu zmienić grafikę tego pokemona na człowieczka. Sęk w tym, że na tym miejscu może być różny pokemon/w makerze bohater - jeden z 80. Chcę by gra prosto go wykryła i zmieniła mu characters, a potem by była możliwość powrotu do dawnej postaci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum