Skrypt - wczytaj gre |
Autor |
Wiadomość |
ADI
Preferowany:
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: Końskie
|
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013 11:01
|
|
Skrypt - wczytaj gre
|
Potrzebny skrypt (Load game) który uruchomię w zdarzeniu.
Otóż mam zrobione menu główne (na bazie zdarzeń i obrazków)
Mam ustawiony Start nowej gry, Wpisywanie kodów umożliwiających rozpoczęcie gry od wybranego levla, Zapis gry, oraz wyjście.
Próbowałem też sam napisać skrypt (Podobnie do save game - jednak ten działa jak powinien), dzięki któremu będę mógł w zdarzeniu wywołać load game, jednak nie dział tak jakbym chciał aby działał.
Potrzebuję skryptu który umieszczę w edytorze, oraz komendy wywołującej ten skrypt.
Z góry dziękuję i proszę o pomoc w tym jakże głupim problemie. |
________________________ -- Jestem ADI -- |
|
|
|
Helseth
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 63
|
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013 13:16
|
|
|
wywołujesz tym: $scene = Scene_Loadmenu.new
PS. nie wiem czy o to chodziło
Kod: | #==============================================================================
# ** Scene_Load
#------------------------------------------------------------------------------
# This class performs load screen processing.
#==============================================================================
class Scene_Loadmenu < Scene_File
#--------------------------------------------------------------------------
# * Object Initialization
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize
# Remake temporary object
$game_temp = Game_Temp.new
# Timestamp selects new file
$game_temp.last_file_index = 0
latest_time = Time.at(0)
for i in 0..3
filename = make_filename(i)
if FileTest.exist?(filename)
file = File.open(filename, "r")
if file.mtime > latest_time
latest_time = file.mtime
$game_temp.last_file_index = i
end
file.close
end
end
super("Którą pozycje chcesz wczytać?")
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Decision Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def on_decision(filename)
# If file doesn't exist
unless FileTest.exist?(filename)
# Play buzzer SE
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
return
end
# Play load SE
$game_system.se_play($data_system.load_se)
# Read save data
file = File.open(filename, "rb")
read_save_data(file)
file.close
# Restore BGM and BGS
$game_system.bgm_play($game_system.playing_bgm)
$game_system.bgs_play($game_system.playing_bgs)
# Update map (run parallel process event)
$game_map.update
# Switch to map screen
$scene = Scene_Map.new
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Cancel Processing
#--------------------------------------------------------------------------
def on_cancel
# Play cancel SE
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
# Switch to title screen
$scene = Scene_Menu.new
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Read Save Data
# file : file object for reading (opened)
#--------------------------------------------------------------------------
def read_save_data(file)
# Read character data for drawing save file
characters = Marshal.load(file)
# Read frame count for measuring play time
Graphics.frame_count = Marshal.load(file)
# Read each type of game object
$game_system = Marshal.load(file)
$game_switches = Marshal.load(file)
$game_variables = Marshal.load(file)
$game_self_switches = Marshal.load(file)
$game_screen = Marshal.load(file)
$game_actors = Marshal.load(file)
$game_party = Marshal.load(file)
$game_troop = Marshal.load(file)
$game_map = Marshal.load(file)
$game_player = Marshal.load(file)
# If magic number is different from when saving
# (if editing was added with editor)
if $game_system.magic_number != $data_system.magic_number
# Load map
$game_map.setup($game_map.map_id)
$game_player.center($game_player.x, $game_player.y)
end
# Refresh party members
$game_party.refresh
end
end |
|
|
|
|
ADI
Preferowany:
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: Końskie
|
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013 19:18
|
|
|
Tak, znalazłem już to wcześniej ale i tak dzięki za chęci.
Pozdrawiam. |
________________________ -- Jestem ADI -- |
|
|
|
|