Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Skrypt - wczytaj gre
Autor Wiadomość
ADI 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 17
Skąd: Końskie
  Wysłany: Pon 18 Mar, 2013 11:01
Skrypt - wczytaj gre
Potrzebny skrypt (Load game) który uruchomię w zdarzeniu.
Otóż mam zrobione menu główne (na bazie zdarzeń i obrazków)
Mam ustawiony Start nowej gry, Wpisywanie kodów umożliwiających rozpoczęcie gry od wybranego levla, Zapis gry, oraz wyjście.
Próbowałem też sam napisać skrypt (Podobnie do save game - jednak ten działa jak powinien), dzięki któremu będę mógł w zdarzeniu wywołać load game, jednak nie dział tak jakbym chciał aby działał.
Potrzebuję skryptu który umieszczę w edytorze, oraz komendy wywołującej ten skrypt.
Z góry dziękuję i proszę o pomoc w tym jakże głupim problemie.
________________________
-- Jestem ADI --
 
 
 
Helseth 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 63
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013 13:16
wywołujesz tym: $scene = Scene_Loadmenu.new

PS. nie wiem czy o to chodziło :-)

Kod:
#==============================================================================
# ** Scene_Load
#------------------------------------------------------------------------------
#  This class performs load screen processing.
#==============================================================================

class Scene_Loadmenu < Scene_File
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize
    # Remake temporary object
    $game_temp = Game_Temp.new
    # Timestamp selects new file
    $game_temp.last_file_index = 0
    latest_time = Time.at(0)
    for i in 0..3
      filename = make_filename(i)
      if FileTest.exist?(filename)
        file = File.open(filename, "r")
        if file.mtime > latest_time
          latest_time = file.mtime
          $game_temp.last_file_index = i
        end
        file.close
      end
    end
    super("Którą pozycje chcesz wczytać?")
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Decision Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def on_decision(filename)
    # If file doesn't exist
    unless FileTest.exist?(filename)
      # Play buzzer SE
      $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
      return
    end
    # Play load SE
    $game_system.se_play($data_system.load_se)
    # Read save data
    file = File.open(filename, "rb")
    read_save_data(file)
    file.close
    # Restore BGM and BGS
    $game_system.bgm_play($game_system.playing_bgm)
    $game_system.bgs_play($game_system.playing_bgs)
    # Update map (run parallel process event)
    $game_map.update
    # Switch to map screen
    $scene = Scene_Map.new
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Cancel Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def on_cancel
    # Play cancel SE
    $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
    # Switch to title screen
    $scene = Scene_Menu.new
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Read Save Data
  #     file : file object for reading (opened)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def read_save_data(file)
    # Read character data for drawing save file
    characters = Marshal.load(file)
    # Read frame count for measuring play time
    Graphics.frame_count = Marshal.load(file)
    # Read each type of game object
    $game_system        = Marshal.load(file)
    $game_switches      = Marshal.load(file)
    $game_variables     = Marshal.load(file)
    $game_self_switches = Marshal.load(file)
    $game_screen        = Marshal.load(file)
    $game_actors        = Marshal.load(file)
    $game_party         = Marshal.load(file)
    $game_troop         = Marshal.load(file)
    $game_map           = Marshal.load(file)
    $game_player        = Marshal.load(file)
    # If magic number is different from when saving
    # (if editing was added with editor)
    if $game_system.magic_number != $data_system.magic_number
      # Load map
      $game_map.setup($game_map.map_id)
      $game_player.center($game_player.x, $game_player.y)
    end
    # Refresh party members
    $game_party.refresh
  end
end
 
 
ADI 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 17
Skąd: Końskie
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013 19:18
Tak, znalazłem już to wcześniej ale i tak dzięki za chęci.

Pozdrawiam.
________________________
-- Jestem ADI --
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene