Zamknięty przez: Ayene Czw 22 Paź, 2009 21:43 |
Tilesety |
Autor |
Wiadomość |
nerr
Preferowany:
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:10
|
|
Tilesety
|
Witajcie ;).
Jak mam poprawnie zedytować tilesety, aby nic mi się nie poprzestawiało.
Zedytowałem tileset z wnętrzem chłopskiej chaty, zmieniając tylko i wyłącznie wysokość, a przy okazji (oprócz nowych rzeczy) dodały mi się przerwy między obrazkami (ściany - górna i prawa boczna + kilka innych).
Czy istnieje inny sposób na dodanie nowych obrazków do tileseta niż edytowanie całości w programie graficznym? |
|
|
|
SaE
Ranga RM:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 14 Paź 2007 Posty: 189
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:18
|
|
|
Musiałeś najwyraźniej zedytować od góry, czyli dodać nowe miejsce na górze, a nie byłoby problemu, gdybyś doklejał sobie co tam chcesz, ale tylko na dole (dodając wybraną ilość wolnego miejsca).
Nie znam innego sposobu na edycję tilesetów. Zawsze kilka nowych rzeczy możesz podoklejać sobie w zdarzeniach. |
________________________ Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^
|
|
|
|
nerr
Preferowany:
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:26
|
|
|
W zdarzeniach?
Obecnie zedytowałem tileseta, ale dodając coś tam, gdzie było wolne miejsce. Jest ok :P. |
|
|
|
MullenLDZ
Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:34
|
|
|
Tez mam pytanie związane z tilsetami.
Czytałem poradnik jak łączy sie tilsety i z tego co wyczytalem i co zrozumialem to, ze gdy robimy sobie np port i chce miec nowe "budynki" to musze podoklejac szablony tilsetow.
I czy tak się to robi podczas robienia miast, ze doklejamy sobie to co chcemy z nowymi obiektami w 1 tilset czy mozna np robic miasto z tilsetu portu a potem skorzystac z innego tylko chyba tak sie nie da...
Ja zrobilem sobie taki komplecik klik(kliknijcie kilka razy na zdjecie by je powiekszyc) i czy tym sposobem robi sie miasta z nowymi budynkami itp? :) |
|
|
|
nerr
Preferowany:
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:44
|
|
|
Z tego, co zdążyłem zrozumieć, to tak - jeśli chcesz korzystać z kilku tilsetów na raz, ale trzeba to dobrze posklejać. ;) |
|
|
|
SaE
Ranga RM:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 14 Paź 2007 Posty: 189
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 19:33
|
|
|
Może tak - jeden element w tilesecie, czyli kwadracik to 32x32px. Optymalna szerokość tilesetów to 256px (8 elementów po 32 px każdy) i jeżeli przykładowo wysokość obrazu wynosi 800px to znaczy, że dokładając kolejne elementy dodajemy najlepiej pustą przestrzeń o wielkości 32px i wielokrotności 32, np. 64, 96, itd. Najlepiej doklejać od dołu, czyli zostawić górę w spokoju.
A jeśli chodzi o wrzucanie elementów grafiki jako zdarzenia, to bardzo dobry sposób na wzbogacanie map niskim nakładem pracy (nie trzeba edytować tilesetów). Wystarczy wrzucić plik z grafą, np. wrzucić poniższy obrazek ze znakami do folderu Characters i ustawić jako zdarzenie.
(128x128) |
________________________ Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^
|
|
|
|
nerr
Preferowany:
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 20:11
|
|
|
Ale jeśli dam taki obrazek złożony z 12 innych, to który będzie się wyświetlać jako zdarzenie? Ten, który wybiorę? |
|
|
|
SaE
Ranga RM:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 14 Paź 2007 Posty: 189
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 20:43
|
|
|
No to patrząc na powyższy obrazek ze znakami, ma on wymiary 128x128 czyli znajduje się na nim 16 klatek (kwadracików) jeśli zrobisz sobie własny obrazek o tych samych wymiarach (128 na 128) to będziesz mógł wybrać dowolną część (w poziomie są 4 wiersze, w pionie 4 kolumny)
Jeżeli dałbyś obrazek o nierównych wymiarach, np. 96x128 wówczas miałbyś coś takiego:
Reasumując. Grafika w zdarzeniach musi być złożona z 16 części. Najlepiej aby w poziomie wymiary wynosiły 64 lub wielokrotność - 128, 256 itd.
i podobnie w pionie. Zobacz na przykłady zawarte w RTP, np.
A z podziałem na części wygląda to tak:
|
________________________ Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^
|
|
|
|
nerr
Preferowany:
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 8
|
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 21:11
|
|
|
Okej, pomocne :d.
Nie wiem czemu, ale moje zdarzenia "chowają się". Tak samo jak najwyższa warstwa, chociaż stoły są na środkowej.
|
|
|
|
SaE
Ranga RM:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 14 Paź 2007 Posty: 189
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2009 08:19
|
|
|
Bo stół ma ustawione pierwszeństwo. Wejdź w edycję tilesetów i kliknij na pierwszeństwo:
Jeżeli ustawisz, że tył stołu ma pierwszeństwo (*1) to wówczas podczas gry niezależnie od tego w której edycji dasz przedmioty stojący za stołem, będzie to wyglądało tak:
A jeżeli nie dasz pierwszeństwa - to tak:
Co do zdarzeń, zawsze możesz im ustawić "zawsze na wierchu" ^^ |
________________________ Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^
|
|
|
|
|