Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 22 Paź, 2009 21:43
Tilesety
Autor Wiadomość
nerr 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 8
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:10
Tilesety
Witajcie ;).

Jak mam poprawnie zedytować tilesety, aby nic mi się nie poprzestawiało.

Zedytowałem tileset z wnętrzem chłopskiej chaty, zmieniając tylko i wyłącznie wysokość, a przy okazji (oprócz nowych rzeczy) dodały mi się przerwy między obrazkami (ściany - górna i prawa boczna + kilka innych).

Czy istnieje inny sposób na dodanie nowych obrazków do tileseta niż edytowanie całości w programie graficznym?
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:18
Musiałeś najwyraźniej zedytować od góry, czyli dodać nowe miejsce na górze, a nie byłoby problemu, gdybyś doklejał sobie co tam chcesz, ale tylko na dole (dodając wybraną ilość wolnego miejsca).

Nie znam innego sposobu na edycję tilesetów. Zawsze kilka nowych rzeczy możesz podoklejać sobie w zdarzeniach.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
nerr 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 8
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:26
W zdarzeniach?

Obecnie zedytowałem tileseta, ale dodając coś tam, gdzie było wolne miejsce. Jest ok :P.
 
 
MullenLDZ 



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 8
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:34
Tez mam pytanie związane z tilsetami.

Czytałem poradnik jak łączy sie tilsety i z tego co wyczytalem i co zrozumialem to, ze gdy robimy sobie np port i chce miec nowe "budynki" to musze podoklejac szablony tilsetow.
I czy tak się to robi podczas robienia miast, ze doklejamy sobie to co chcemy z nowymi obiektami w 1 tilset czy mozna np robic miasto z tilsetu portu a potem skorzystac z innego tylko chyba tak sie nie da...

Ja zrobilem sobie taki komplecik klik(kliknijcie kilka razy na zdjecie by je powiekszyc) i czy tym sposobem robi sie miasta z nowymi budynkami itp? :)
 
 
nerr 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 8
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 18:44
Z tego, co zdążyłem zrozumieć, to tak - jeśli chcesz korzystać z kilku tilsetów na raz, ale trzeba to dobrze posklejać. ;)
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 19:33
Może tak - jeden element w tilesecie, czyli kwadracik to 32x32px. Optymalna szerokość tilesetów to 256px (8 elementów po 32 px każdy) i jeżeli przykładowo wysokość obrazu wynosi 800px to znaczy, że dokładając kolejne elementy dodajemy najlepiej pustą przestrzeń o wielkości 32px i wielokrotności 32, np. 64, 96, itd. Najlepiej doklejać od dołu, czyli zostawić górę w spokoju.

A jeśli chodzi o wrzucanie elementów grafiki jako zdarzenia, to bardzo dobry sposób na wzbogacanie map niskim nakładem pracy (nie trzeba edytować tilesetów). Wystarczy wrzucić plik z grafą, np. wrzucić poniższy obrazek ze znakami do folderu Characters i ustawić jako zdarzenie.


(128x128)
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
nerr 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 8
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 20:11
Ale jeśli dam taki obrazek złożony z 12 innych, to który będzie się wyświetlać jako zdarzenie? Ten, który wybiorę?
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 20:43
No to patrząc na powyższy obrazek ze znakami, ma on wymiary 128x128 czyli znajduje się na nim 16 klatek (kwadracików) jeśli zrobisz sobie własny obrazek o tych samych wymiarach (128 na 128) to będziesz mógł wybrać dowolną część (w poziomie są 4 wiersze, w pionie 4 kolumny)



Jeżeli dałbyś obrazek o nierównych wymiarach, np. 96x128 wówczas miałbyś coś takiego:



Reasumując. Grafika w zdarzeniach musi być złożona z 16 części. Najlepiej aby w poziomie wymiary wynosiły 64 lub wielokrotność - 128, 256 itd.
i podobnie w pionie. Zobacz na przykłady zawarte w RTP, np.



A z podziałem na części wygląda to tak:

________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
nerr 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 8
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 21:11
Okej, pomocne :d.

Nie wiem czemu, ale moje zdarzenia "chowają się". Tak samo jak najwyższa warstwa, chociaż stoły są na środkowej.
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2009 08:19
Bo stół ma ustawione pierwszeństwo. Wejdź w edycję tilesetów i kliknij na pierwszeństwo:



Jeżeli ustawisz, że tył stołu ma pierwszeństwo (*1) to wówczas podczas gry niezależnie od tego w której edycji dasz przedmioty stojący za stołem, będzie to wyglądało tak:



A jeżeli nie dasz pierwszeństwa - to tak:




Co do zdarzeń, zawsze możesz im ustawić "zawsze na wierchu" ^^
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene