Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Wrz 2009 Posty: 88 Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 11:20
Save Point w stylu Finala
Dzień Dobry
Dzisiaj dodam skrypt który umożliwi zapis gry w stylu Final Fantasy. Daje nam on również możliwość zhealowania drużyny za pomocą tentów.
Skrypt ten uruchamia się w evencie komendą:
Kod:
$scene = Scene_Savepoint.new
Print Screen:
Spoiler:
Spoiler:
Kod:
#===========================================
# Final Fantasy Styled Savepoint System
# for RMVX
# v1.0
# by Rubymatt tłum. Ozzma
#===========================================
class Scene_Savepoint < Scene_Base
def start
super
create_menu_background
create_command_window
end
def post_start
super
open_command_window
end
def terminate
super
dispose_command_window
dispose_menu_background
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
if Input.trigger?(Input::B)
Sound.play_cancel
$scene = Scene_Map.new
elsif Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
Sound.play_decision
$scene = Scene_File.new(true, false, true)
when 1
if $game_party.item_number($data_items[@tent]) < 1
Sound.play_buzzer
else
Sound.play_recovery
$game_party.lose_item($data_items[@tent], 1, false)
for actor in $game_party.members
actor.recover_all
end
@command_window.dispose
create_command_window
@command_window.index = 1
@command_window.update
end
when 2
Sound.play_cancel
$scene = Scene_Map.new
end
end
end
def update_menu_background
super
@menuback_sprite.tone.set(0, 0, 0, 0)
end
def create_command_window
#początek edycji ---------------------------------
@tent = 21 #tu zmieniasz ID tenta w bazie danych
#koniec edycji ----------------------------------
s1 = Vocab::save
s2 = "Tent (" + $game_party.item_number($data_items[@tent]).to_s + " left)"
s3 = Vocab::cancel
@command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3])
@command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
@command_window.y = (416 - @command_window.height) / 2
if $game_party.item_number($data_items[@tent]) < 1
@command_window.draw_item(1, false)
end
end
def dispose_command_window
@command_window.dispose
end
def open_command_window
@command_window.open
begin
@command_window.update
Graphics.update
end until @command_window.openness == 255
end
def close_command_window
@command_window.close
begin
@command_window.update
Graphics.update
end until @command_window.openness == 0
end
def dispose_command_window
@command_window.dispose
end
end
Ej ty chyba czytasz w moich myślach Miałem właśnie napisać żeby ktoś wrzucił taki skrypt, przyda się! Dzięki
Aha jeszcze jedno jak usunąć opcję zapisu z menu ? Z góry dzięki
Ok, opcja save jest przyciemniona co znaczy że nie może być użyta, ale nadal jest widoczna w menu. Mnie chodzi o to by została całkowicie usunięta z menu.
Przepraszam za moje fazy i wizje
Wystarczy skrypt który usuwa opcje Save w Menu-By Ozzma
Jeśli chcecie by tylko w pewnym punkcie dało się zapisać
zrubcie tak:np.
Pokaż wybór:
-Zapisz
-Wywołaj menu zapisu gry- I tak możecie to zrobić
-Nie teraz
Koniec warunku
Jeśli pomogłem dajcie pomógł, choć sam nie umiem dać opcji pomógł innemu
użytkownikowi :P
[ Dodano: Sro 28 Lip, 2010 15:44 ]
Albo po prostu po dotknięciu zdarzenia wyświetlało się menu zapisu gry
I'm Bad Men: Chyba nie rozumiesz o co chodzi w całym pomyśle tego skryptu.
A chodzi o to, aby stworzyć klimat w grze... Od kieeeedy tyyyylko pamiętam,
save w rpg'ach na ps'a był tylko i wyłącznie na specjalnych eventach. Ale to lubiło się.
No bo.. co to za uczucie, kiedy zbliżając się do Fou'Lou w Breath of Fire IV, zapisujemy co krok?
No właśnie..
Ten skrypt rządzi!
Mam pytanie 3 pytania odnośnie tego skryptu:
1. jak zmienić opcje Save, Tent (X left) i Cancel na język polski?
2. Jak ustawić ilość tentów?
3. I żeby dało się wywołać save menu na tzw. mapie świata, używając jakiegoś przycisku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum