Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Save Point w stylu Finala
Autor Wiadomość
Ozzma 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Wrz 2009
Posty: 88
Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 11:20
Save Point w stylu Finala
Dzień Dobry
Dzisiaj dodam skrypt który umożliwi zapis gry w stylu Final Fantasy. Daje nam on również możliwość zhealowania drużyny za pomocą tentów.

Skrypt ten uruchamia się w evencie komendą:

Kod:
$scene = Scene_Savepoint.new


Print Screen:
Spoiler:




Spoiler:

Kod:
#===========================================
#  Final Fantasy Styled Savepoint System
#               for RMVX
#                 v1.0
#             by  Rubymatt tłum. Ozzma
#===========================================

class Scene_Savepoint < Scene_Base
  def start
    super
    create_menu_background
    create_command_window
  end
  def post_start
    super
    open_command_window
  end
  def terminate
    super
    dispose_command_window
    dispose_menu_background
  end
  def update
    super
    update_menu_background
    @command_window.update
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      $scene = Scene_Map.new
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0 
        Sound.play_decision
        $scene = Scene_File.new(true, false, true)
      when 1
        if $game_party.item_number($data_items[@tent]) < 1         
          Sound.play_buzzer 
        else
          Sound.play_recovery
          $game_party.lose_item($data_items[@tent], 1, false)
          for actor in $game_party.members
            actor.recover_all
          end
          @command_window.dispose
          create_command_window
          @command_window.index = 1
          @command_window.update
        end
      when 2 
        Sound.play_cancel
        $scene = Scene_Map.new
      end
    end
  end
  def update_menu_background
    super
    @menuback_sprite.tone.set(0, 0, 0, 0)
  end
  def create_command_window
    #początek edycji ---------------------------------
    @tent = 21   #tu zmieniasz ID tenta w bazie danych
    #koniec edycji ----------------------------------
    s1 = Vocab::save
    s2 = "Tent (" + $game_party.item_number($data_items[@tent]).to_s + " left)"
    s3 = Vocab::cancel
    @command_window = Window_Command.new(172, [s1, s2, s3])
    @command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
    @command_window.y = (416 - @command_window.height) / 2
    if $game_party.item_number($data_items[@tent]) < 1         
      @command_window.draw_item(1, false)   
    end
  end
  def dispose_command_window
    @command_window.dispose
  end
  def open_command_window
    @command_window.open
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 255
  end
  def close_command_window
    @command_window.close
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 0
  end
  def dispose_command_window
    @command_window.dispose
  end
end



:cmok:

Skrypt dodany na prośbę użytkownika

save_point.txt
Pobierz Plik ściągnięto 525 raz(y) 2,54 KB

________________________
Ostatnio zmieniony przez Nhadala Czw 18 Lut, 2010 17:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Greed 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Tokio
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 13:54
Mnie przyda się na pewno, dzięki :-D

Jeśli można, czy nie dałoby się zrobić tak aby opcja "savu" całkowicie nie była widoczna
w menu głównym?
 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 16:07
Ej ty chyba czytasz w moich myślach :mrgreen: Miałem właśnie napisać żeby ktoś wrzucił taki skrypt, przyda się! Dzięki
Aha jeszcze jedno jak usunąć opcję zapisu z menu ? Z góry dzięki
________________________

 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 17:48
Chcesz zablokować przycisk czy go zupełnie usunąć?
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 17:55
Chcę usunąć opcję save żeby z savepoint tylko była możliwość zapisu gry
________________________

 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 18:03
No to skoro nie chcesz żeby ktoś mógł zapisać w każdym momencie gry, to ustawisz na trzeciej stronie Change Save Access na disable.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 18:17
Na trzeciej stronie? mogła byś troszkę jaśniej? :-o
________________________

 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 19:05
Spoiler:


Teraz jasne ;-)
Ostatnio zmieniony przez Nhadala Czw 18 Lut, 2010 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Greed 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Tokio
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 19:15
Ok, opcja save jest przyciemniona co znaczy że nie może być użyta, ale nadal jest widoczna w menu. Mnie chodzi o to by została całkowicie usunięta z menu.
 
 
 
Ozzma 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Wrz 2009
Posty: 88
Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009 20:25
Zapraszam tutaj -> http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2012
________________________
 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 11:11
To będzie tak jak we wszystkich seriach Grand Theft Auto ?!
(Tylko w wyznaczonym punkcie będzie można zapisać?!)

[ Dodano: Sro 28 Lip, 2010 13:16 ]
A by zrobić punkt z zapisem muszę wywołać jakiś skrypt ?!
:|
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 11:23
Ozzma napisał/a:
Skrypt ten uruchamia się w evencie komendą:

Kod:
$scene = Scene_Savepoint.new


Czytaj xD
 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 11:42
Przepraszam za moje fazy i wizje
Wystarczy skrypt który usuwa opcje Save w Menu-By Ozzma
Jeśli chcecie by tylko w pewnym punkcie dało się zapisać
zrubcie tak:np.
Pokaż wybór:
-Zapisz
-Wywołaj menu zapisu gry- I tak możecie to zrobić
-Nie teraz
Koniec warunku
Jeśli pomogłem dajcie pomógł, choć sam nie umiem dać opcji pomógł innemu
użytkownikowi :P

[ Dodano: Sro 28 Lip, 2010 15:44 ]
Albo po prostu po dotknięciu zdarzenia wyświetlało się menu zapisu gry
 
 
 
Vznyxn 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 4
Wysłany: Nie 07 Lis, 2010 06:52
I'm Bad Men: Chyba nie rozumiesz o co chodzi w całym pomyśle tego skryptu.
A chodzi o to, aby stworzyć klimat w grze... Od kieeeedy tyyyylko pamiętam,
save w rpg'ach na ps'a był tylko i wyłącznie na specjalnych eventach. Ale to lubiło się.
No bo.. co to za uczucie, kiedy zbliżając się do Fou'Lou w Breath of Fire IV, zapisujemy co krok?
No właśnie..
Ten skrypt rządzi! :-)
________________________
Jestem tutaj.. prawda...?
 
 
Seyfer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 14
Wysłany: Nie 13 Lut, 2011 17:09
Mam pytanie 3 pytania odnośnie tego skryptu:
1. jak zmienić opcje Save, Tent (X left) i Cancel na język polski?
2. Jak ustawić ilość tentów?
3. I żeby dało się wywołać save menu na tzw. mapie świata, używając jakiegoś przycisku?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene