Dziennik Misji VX |
Autor |
Wiadomość |
Szczurek
Preferowany:
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 15:44
|
|
|
Z tego, co mi wiadomo, to wersję mam dosyć nową, nie pamiętam, którą, no ale fakt, że nabyta została ze strony Enterbrain'u ok półtora miesiąca temu powinna Ci przybliżyć numer wersji, ja niestety nie pamiętam :) |
________________________ Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 18:50
|
|
|
W takim razie musisz mieć błąd w evencie. Najprawdopodobniej wywołujesz niepoprawnie skrypt. Nie wiem czemu nie zauważyłeś, ale jeżeli nie ma żadnej misji dostępnej, to wybór (komenda) w menu jest zaciemniona (nieaktywna), a przycisk wywołania okna na mapie - nie działa. Nie rozumiem zatem, na co Tobie było tworzenie równoległego eventa... nie ma znaczenia w VX-ie wersja Makera - gdybyś miał inną, nie wszedłbyś do mojego projektu.
Jeżeli jednak jesteś 100% pewny, że nie zrobiłeś błędu - wówczas możesz zawsze podrzucić swój nowy projekt z jedną mapą (tylko z powyższym skryptem) - sprawdzimy, co jest w nim nie tak... zawsze możesz zamieścić plik bez RTP na jakimś uploaderze. |
________________________
|
|
|
|
Szczurek
Preferowany:
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 19:33
|
|
|
Wiesz co i tu pojawia się kolejny problem - jeśli usunę bestiariusz i zmieniony status, to w menu faktycznie, bez dodania misji komenda jest przyciemniona, jednak nadal próba dodania powoduje wyskoczenie owego błędu.
Natomiast jeśli chodzi o wywoływanie przyciskiem, to nie ma różnicy - mogę wywołać menu, nawet, jeśli nie ma w nim żadnej misji, co powoduje oczywiście wywołanie pierwszego błędu, natomiast próba dodania misji do listy znów powoduje wywołanie drugiego, z wymienionych przeze mnie w poprzednich postach, błędu.
Mam natomiast nową hipotezę - ponoć niektóre skrypty wymagają wyboru "Nowa gra" po dodaniu, do działania. Do tej pory używałem "kontynuacji", żeby zaoszczędzić sobie oglądania za każdym razem intra do gry. Sprawdzę i napiszę, czy zadziałało :) |
________________________ Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY
|
|
|
|
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 12:02
|
|
|
A dało by się go przerobić na xp?? Bo jest i będzie mi potrzebny we wszystkich projektach. |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
hero1141
Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Pią 19 Lut, 2010 17:11
|
|
Problem
|
Mam problem. Jestem nowy też w tym i mam błąd pewien.
jak prubuje włączyć ten plik twój Game ( To co się przerabia tam) to wyskakuje że
"Projekt był robiony w starszej wersji makera i może zostać nieodtworzony" i mi sie nie otwiera.
Chyba że skąd mam ten skrypt wziąć? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
|
|
|
Nevermind
Preferowany:
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 14
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 22:55
|
|
|
Witam. To mój pierwszy post. Mam z tym skryptem problem. Ustawiłem pierwsze zadanie, na samym początku gry. Niestety, po uruchomieniu "Nowej Gry" i wysłuchaniu przemowy głównego bohatera, pojawia mi się błąd. Mianowicie: ????????? ArgumentError ???????? wrong number of arhuments(0 for 1). |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 22:57
|
|
|
Komunikat powinien dodatkowo zawierać nazwę skryptu, w którym jest błąd i linijkę. Z treści wynika, że program oczekuje jeszcze jednego argumentu, a Ty mu żadnego nie podajesz. Więcej nie wiem, gdyż za mało napisałeś |
________________________
|
|
|
|
Nevermind
Preferowany:
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 14
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 22:59
|
|
|
Ok postaram się nad tym pokombinować
Edit: Udało się. Opanowałem ten skrypt xD
[ Dodano: Sob 13 Mar, 2010 19:42 ]
Mam kolejny problem, w swojej grze stworzyłem pierwszą misję. Wszystko pięknie, fajnie ale w menu zniknęła mi zakładka "Misje". Co mam zrobić?
Już wiem, jaki jest problem. Ten skrypt nie działa ze skryptem, http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2068 zamieszczonym na tej stronie. Czy da się to jakoś zmienić? |
|
|
|
kamil26p2
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 2
|
Wysłany: Wto 16 Mar, 2010 20:45
|
|
Re: Dziennik Misji VX
|
Ayene mogła bys podać skrypt na to forum boe u mnie pisze jak chce włączyć edytor to pisze że projekt był robiony w starszej wersji rpigramu i może zostać nieodtworzony.... |
|
|
|
Area
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 7
|
Wysłany: Wto 16 Mar, 2010 20:48
|
|
|
kamil26p2, otwórz ten projekt notatnikiem i zmień wersję na swoją. |
|
|
|
Szczurek
Preferowany:
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 17:50
|
|
|
Mnie też już wszystko działa, trochę go przekombinowałem, ale teraz mam problem natury estetyczno-logicznej :) A mianowicie
Powinno być coś takiego:
Kod: | $game_party.quests[11].reveal_objective (0) |
Jednak okienko skryptu jest zbyt wąskie i wychodzi tak:
Kod: | $game_party.quests[11].reveal_objective
(0) |
I skrypt wywala błąd...
Więc usunąłem spację pomiędzy "objective" a "(0)" i nawet działa.
Mimo wszystko podejrzewam, że dojdę w końcu do takiej liczby, że ten numer już nie przejdzie (np. 100), czy jest więc zatem sposób, żeby tego uniknąć ? Nie wiem, jakoś bezpiecznie przenieść część skryptu do drugiej linijki, albo jakiś znaj spajający ? |
________________________ Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 17:53
|
|
|
Zrób tak:
Kod: | a=$game_party.quests[11]
a.reveal_objective(0) |
Przy wielkich liczbach będzie tak:
Kod: | a=$game_party.quests[11]
b=9999999999
a.reveal_objective(b) |
Pozdrawiam :). |
|
|
|
Szczurek
Preferowany:
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 18:47
|
|
|
Właśnie zastanawiałem się, czy tak nie zrobić, w sensie - przypisywać wielkim liczbom jakąś zmienną, proste i szprytne :D |
________________________ Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY
|
|
|
|
Dark lordek
Preferowany:
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 8
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010 17:34
|
|
|
Mi wszystko ładnie chodzi tylko mam pewien mały problem. :P Czy jest jakiś prosty sposób na przeliczanie tych ikonek? Obecnie trudno mi obliczać, bo mam tych ikonek conajmniej kilkanaście tysięcy. |
|
|
|
|