Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Żuk Wyścigowy
Autor Wiadomość
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
  Wysłany: Sro 02 Gru, 2009 09:45
Żuk Wyścigowy
To znowu ja i mój pomysł. pokaże wam jak zrobić "Żuka Wyścigowego" w RpG Makerze!!!!!!!!!!!!!!!
Zaczynamy.
Spoiler:


I. początek

1. Zmienne
Musimy ustawić sobie zmienne:
-Szybkość Żuka
-Głód Żuka
-Zmęczenie Żuka
oraz czwartą
-Żuk Przeciwnika

2. Teraz czas na typowe zdarzenie:
-Żuk: uruchamiane z Menu->Przedmioty/Items
Możecie zajrzeć do tutorialu "przedmioty uruchamiane z menu" także mojego autorstwa.
-Wyścig: uruchamiane w rozmowie z NPC.

II. Trenowanie i karmienie żuka.
W typowym zdarzeniu: "Żuk" (nie zapomnijcie ustawić przedmiotu, który je wywoła: idźcie do tutorialu "przedmioty uruchamiane z menu") ustawiamy wiadomość o treści:
\>Szybkość: \V[1]pkt
\>Głód: \V[2]/10pkt
\>Zmęczenie: \V[3]/10pkt
by uzyskać to:

[img][/img]

Skrót \> Chyba wiecie co oznacza (nie jest tutaj obowiązkowy)
Skrót \V[X] wyświetla wartość zmiennej X (zamiast X należy wpisać ID Zmiennej)

W moim przypadku jest to:
\V[1]-wyświetla wartość zmiennej "Szybkość Żuka"
\V[2]-wyświetla wartość zmiennej "Głód Żuka"
\V[3]-wyświetla wartość zmiennej "Zmęczenie Żuka"

Teraz w tym samym zdarzeniu dajemy polecenie "Pokaż wybór" o tej treści:
[img][/img]

-Opcja: Trenuj Żuka:
1. ustawiamy warunek: Zmienna "Szybkość Żuka" jest mniejsza od 30 (w ten sposób maksymalna szybkość naszego Żuka Wyścigowego" będzie wynosić 30pkt)
2............-jeżeli sie spełni: Ustawiamy wiadomość: "Twój Żuk jest maksymalnie szybki"
3............-jeżeli sie nie spełni: ustawiamy: Zmienna "Szybkość Żuka" + X, Zmienna "Głód Żuka" + Y, Zmienna "Zmęczenie Żuka" + Z
4. ustawiamy warunek: Zmienna "Głód Żuka" jest mniejsza od 10
5............-jeżeli sie spełni: ustawiamy kolejny warunek: Zmienna "Zmęczenie Żuka" jest mniejsza od 10
6.........................-jeżeli sie spełni: ustawiamy wiadomość: "twój Żuk zdechł z głodu i zmęczenia" oraz odejmujemy przedmiot "n" (zamiast "n" wpisujemy dowolną nazwę-jest to ten sam przedmiot, który wywołuje typowe zdarzenie "Żuk", jeśli nie wiecie o czym mówie/pisze idźcie do tutorialu "przedmioty uruchamiane z menu")
7..........................-jeżeli sie nie spełni: ustawiamy wiadomość: "twój Żuk zdechł z głodu" oraz odejmujemy przedmiot "n"
8............-jeżeli sie nie spełni (chodzi o warunek w pkt 4): ustawiamy kolejny warunek: Zmienna "Zmęczenie Żuka" jest mniejsza od 10
9..........................-jeżeli sie spełni: ustawiamy wiadomość: "twój Żuk zdechł z zmęczenia" oraz odejmujemy przedmiot "n"
10........................-jeżeli sie nie spełni: zostawiamy puste!
11. na koniec wywołujemy typowe zdarzenie "Żuk"

-opcja: Nakarm Żuka:
tutaj ustawiamy warunek: Przedmiot "x" (np: "zioła") jest w posiadaniu.
........-jeżeli sie spełni: zmniejszamy Zmienną "Głód Żuka" o ile chcemy i odejmujemy przedmiot "x" (np: "zioła")
........-jeżeli sie nie spełni: wiadomość "Nie masz jedzenia dla Żuka"
na koniec wywołujemy typowe zdarzenie "Żuk"

-opcja "zamknij pudełko"
.............tutaj nic nie robimy
zapytacie dlaczego opcja ta nosi taką nazwę?
Otóż mój przedmiot, który uruchamia typowe zdarzenie "Żuk" nosi nazwę "Pudełko z Żukiem"

koniec typowego zdarzenia "Żuk"


III. Typowe zdarzenie "wyścig"
ustawiamy warunek:
-Zmienna "szybkość Żuka" jest większa od zmiennej "Żuk Przeciwnika" (bez opcji "jeżeli sie nie spełni"!!!!!!!!!!!!)
...........-ustawiamy wiadomość: "Twój Żuk wygrał wyścig" i przełącznik "Wygrana" na "on"
ustawiamy warunek:
-Zmienna "szybkość Żuka" jest równa zmiennej "Żuk Przeciwnika" (bez opcji "jeżeli sie nie spełni"!!!!!!!!!!!!!!!)
...........-ustawiamy wiadomość: "Remis" i przełącznik "Remis" na "on"
ustawiamy warunek:
-Zmienna "szybkość Żuka" jest mniejsza od zmiennej "Żuk Przeciwnika" (bez opcji "jeżeli sie nie spełni"!!!!!!!!!!!)
...........-ustawiamy wiadomość: "Twój Żuk przegrał wyścig" i przełącznik "Przegrana" na "on"

IV. Ustawienie wyścigu z NPC
W rozmowie ustawiamy wiadomość:
"NPC
zrobimy wyścig zuków?"

warunek
tutaj ustawiamy warunek: Przedmiot "pudełko z Zukiem" jest w posiadaniu.
.........-jeżeli sie spełni:
.............-ustawiamy wybór: Tak/Nie
..................-jeśli "Tak": to ustawiamy zmienną "Żuk przeciwnika" na ile chcemy i wywołujemy typowe zdarzenie "Wyścig"
.......................-ustawiamy warunek: Przełącznik "Wygrana" jest "on"
..............................-ustawiamy wiadomość: "wygrałeś!!!!!!!!!!!!" i przełącznik "Wygrana" na "off", możemy także dodać pieniądze bohaterowi
.......................-ustawiamy warunek: Przełącznik "Remis" jest "on"
..............................-ustawiamy wiadomość: "remis" i przełącznik "Remis" na "off"
.......................-ustawiamy warunek: Przełącznik "Przegrana" jest "on"
..............................-ustawiamy wiadomość: "przegrałeś!!!!!!!!!!!!" i przełącznik "Przgrana" na "off", możemy także odjąć pieniądze bohaterowi
....................-jeśli "Nie": wiadomość "Nie mam czasu."
........-jeżeli sie nie spełni: wiadomość "Nie mam Żuka"

V. Na koniec

O kilku mniej istotnych rzeczach nie wspomniałem, mozecie troche pofantazjować (ale bez przesady), mozliwości jest duzo.
jeżeli nie rozumiecie tego tutorialu to przeczytajcie go jeszcze raz, mozecie też zadawać pytania.
Jak poprzednio czekam na ocene tutku i opinie mojego pomysłu "Żuk Wyścigowy".

[ Dodano: Sro 02 Gru, 2009 10:16 ]
Chciałem dodać, że pisząc ten titek niejednokrotnie użyłem ciągu spacji, by bardziej zobrazować cały proces tworzenia "Żuka Wyścigowego", niestety po wysłaniu posta zostały one usunięte, dlatego zmieniłem je na kropki.

np.
Jeżeli mamy wstawić jakiś warunek:
-wstaw warunek: (...)
.....jeżeli sie spełni to: (...)
.....jeżeli sie nie spełni to: (...)

A jeżeli w tym warunku ma być inny warunek to:
-wstaw warunek: (...)
.....jeżeli sie spełni to: wstaw warunek: (...)
...........jeżeli sie spełni to: (...)
...........jeżeli sie nie spełni to: (...)
.....jeżeli sie nie spełni to: wstaw warunek: (...)
...........jeżeli sie spełni to: (...)
...........jeżeli sie nie spełni to: (...)

Od autora (czyli odemnie :-) )

Celem napisania tego titku, było nakłonienie was do myślenia i wzbogacania możliwości RPG Makera poprzez stosowanie różnych kombinacji przełączników i zmiennych. Jeszcze wczoraj rano nie myślałem, że stworzenie "Żuka Wyścigowego" jest w ogóle możliwe!!!!!!!!!
Mam nadzieje, że mój pomysł natchnie was i że jutro, albo pojutrze to ja będę czytał Wasze tutoriale. Życzę powodzenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


[ Dodano: Sro 02 Gru, 2009 13:17 ]
Dlatego, że nikt nie odpisuje na mój post, to ja coś napisze.
Skąd pomysł na "Żuka Wyścigowego" (uwielbiam tę nazwę)?
Otóż tworze grę w której chciałem umieścić hazard, a przecież stawianie pieniędzy na żuka w zawodach to jest jakaś forma hazardu. Dodatkowo w mojej grze bohater będzie mógł się uzależnić od alkoholu i narkotyków. gdybyście chcieli wiedzieć jak to zrobić to mogę wam powiedzieć.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Sro 02 Gru, 2009 19:05
O rany stary respekt za tego tutka :D Napracowałeś się jak diabli i bardzo fajnie to wyszło. Da radę wszystko zrozumieć. Ocena 6/6. Pozdro.
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Czw 03 Gru, 2009 10:59
Właśnie pisze ostatni tutek "czas i misje na czas", wczoraj napisałem typowe zdarzenie "gra w kości", bohater będzie mógł grać w kości za pieniądze, jeśli jesteście zainteresowani to mogę napisać czwarty tutek. A jeśli nie to nie będę się męczył.
 
 
spino333 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 85
Skąd: Nie pamiętam
Wysłany: Sro 20 Sty, 2010 23:29
Jesteś super, ja tu rozmyslam jak zrobić króliki wyścigowe, a nagle ty mi spadasz z nieba z takim tutkiem :przytul:
________________________
_________________
_________________
Jak kraść to milinony...
Jak ruchać to księżniczki...
_________________
_________________
_________________
 
 
 
KillYou 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Czw 21 Sty, 2010 17:16
Przyda się jako jeden z celów głównych!
________________________
Pozdrawiam, bo nie chcę zawsze pisać powyżej - KillYou
PS Jeżeli nie rozumiesz (pomoc) co jest napisane powyżej, to wrzucę screeny :)
The Elect
Twórca: KillYou
Pomocnicy Pr0mes, Spino333, Janus, Kacperer
============================================================

============================================================
Tekst Podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków:500

Drogi użytkowniku, jeżeli czytasz te napisy to wejdź w moją galerię!
http://www.ultimateam.pl/...p?p=19178#19178

^_^
 
 
Pr0mes 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączyła: 22 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Z nikąd
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010 12:57
Dzięki KillYou, że o mnie nie zapomniałeś. :-D
________________________
Pr0mes właśnie odpowiedział powyżej ^^
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Sty, 2010 14:51
Hmm... Mysle ze to dziala na XP, jak tak to fajnie, a raczej tak. :-D
Graty za pomysl, i ocena 100/10.
Umiesc jak zrobic gre w kosci bo ta gre uwielbiam.
________________________
 
 
 
 
alintes 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 41
Skąd: Strzelin
Wysłany: Sob 30 Sty, 2010 14:30
Wow super ciekawe czy dziala to na xp, za pomysl 10/10, nalezy ci sie za prace. :-D
________________________
http://footballteam.pl/in...olecil=108205#v
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Sro 26 Maj, 2010 12:29
Przyda mi się tutorial, chyba wprowadzę to do mojej gry. Przekonfiguruję to sobie i będzie spoko :D
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sro 26 Maj, 2010 20:37
Teyan napisał/a:
wczoraj napisałem typowe zdarzenie "gra w kości",


To samo dałem dawno dawno temu na forum xD Ale pozdro i za tutek 10/1
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 17:52
Wszystko działa jak należy, wszystko jest zrozumiałe. Ja bym na takie coś nie wpadł :-) (serio)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene