Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Czas i misje na czas (jeszcze jest zegarek) |
Autor |
Wiadomość |
Teyan
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 48
|
Wysłany: Czw 03 Gru, 2009 11:19
|
|
Czas i misje na czas (jeszcze jest zegarek)
|
To znowu ja i mój tutorial.
Zanim przejde do rzeczy opowiem wam pewną wzruszającą historię pewnego chłopca.
Pewnego dnia, pewien przystojny i mądry chłopiec znalazł w sieci zwanej internetem program do tworzenia gier-RPG Maker. Lecz przystojny i mądry chłopiec nie rozumiał działania tego zaawansowanego programu, dlatego zarejestrował się na UltimaForum, gdzie Ayene i wielu innych forumowiczów pomogło mu zrozumieć zasady dziłania tego programu. Tak więc przystojny i mądry chłopiec mógł zacząć tworzyć własną grę. THE END
Po co ta historia?
Otóż, nie trudno sie domyślić, że ten "przystojny i mądry" chłopiec to ja. Chciałem w ten sposób podziękować wszystkim, zwłaszcza Ayene, za pomoc w zrozumieniu tego programu.
Naprawde, poważka Wielkie Dzięki!!!!!!!!!!!!!!
(Wiem, że pisałem nie na temat ale to było w dobrej myśli).
A teraz do tematu.
I. Kroki, minuty, godziny i dni.
Zaczynamy od typowego zdarzenia:
Mamy przed sobą okno Common Events/Typowych zdarzeń
-Po lewej jest lista wszystkich zdarzeń-wybieramy pierwsze wolne.
-Potem wpisujemy jego nazwe np: czas.
-Potem rozwijamy drugie, małe okienko-wybieramy trzecią opcje (równoległe zdarzenie)
-Teraz musimy wybrać przełącznik (trigger)-aby czas płynął, musimy w dowolnym punkcie na mapie wstawić zdarzenie, które zmieni ten przełącznik na "On"
A teraz rozpoczyna sie jazda:
1. Ustawiamy warunek zdarzenia (bez else/jeżeli sie nie spełni) naciśnięcie przycisku strzałki np: "strzałka w górę" (wchodzimy w "Ustaw Warunek" -> czwarta zakładka, drugie okienko od dołu).
jeżeli sie spełni to zmienna np: 0001Kroki +1 i tak do pozostałych strzałek też.
2. Kolejny warunek (bez else) jeżeli Zmienna "Kroki" = np 100 (gdy chcemy zmienić upływ czasu wystarczy zmienić ten warunek)
To zmienna np: Minuty +1 (później wam pokaże co zrobić żeby czas sie wyświetlał-tylko nie oczekujcie cudów!)
A zmienna Kroki = 0
UWAGA: Gdy poruszając sie w grze i przechodzimy 1 krok to Zmienna "Kroki" zmieni się o więcej niż jeden (chyba o ok 8pkt) Dlatego musimy przetestować upływ czasu w naszej grze!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3. Następny warunek (bez else) jeżeli Zmienna Minuty = 60 to Zmienna np: godziny + 1 i Zmienna minuty = 0
...UWAGA: MISJA NA CZAS (jeżeli macie misje na czas to w tym miejscu należy coś wpisać-szczegóły w rozdziale IV)
4. Jeszcze jeden warunek (bez else) jeżeli Zmienna Godziny = 24 to Zmienna np: Dni + 1 i Zmienna Godziny = 0
Koniec. Oto stworzyliśmy upływ czasu!
II. Pory dnia (czyli warunek we warunku we warunku we warunku we warunku, masakra!!!!!!!!!!!!!!!!)
Możemy to zrobić w tym samym typowym zdarzeniu:
Ustaw warunek: Zmienna Godziny mniejsza od 6 to:
...Zmiana barwy ekranu (możecie ustawić co chcecie)
...Zmienna Pora Dnia = 0 (noc)-ta zmienna nie jest obowiązkowa, ale możemy dzieki niej ustawić, że np: drzwi do domu handlarza będą zamknięte nocą, a dniem otwarte,
...Jeżeli sie nie spełni:
...Ustaw warunek: Zmienna Godziny mniejsza od 8 to:
......Zmiana barwy ekranu (możecie ustawić co chcecie)
......Zmienna Pora Dnia = 1 (rano)
......Jeżeli sie nie spełni to:
......Ustaw warunek: Zmienna Godziny mniejsza od 18 to:
.........Zmiana barwy ekranu (możecie ustawić co chcecie)
.........Zmienna Pora Dnia = 2 (południe)
.........Jeżeli sie nie spełni to:
.........Ustaw warunek: Zmienna Godziny mniejsza od 20 to:
............Zmiana barwy ekranu (możecie ustawić co chcecie)
............Zmienna Pora Dnia = 3 (wieczór)
............Jeżeli sie nie spełni to:
............Ustaw warunek (bez else): Zmienna Godziny mniejsza od 24 to:
...............Zmiana barwy ekranu (możecie ustawić co chcecie)
...............Zmienna Pora Dnia = 0 (noc)
Koniec. Oto stworzyliśmy pory dnia!
III. Zegarek
Idźcie do tutorialu "uruchamianie przedmiotów z menu" w typowym zdarzeniu, które wywoła przedmiot o nazwie np: "zegarek" wpiszcie to:
Wiadomość: "Jest godzina \V[ID zmiennej Godziny]:\V[ID zmiennej Minuty]
To \V[ID zmiennej Dni]. dzień gry."
IV. Misje na czas.
Ustawiamy zmienną i przełącznik np: Misja na czas.
Przełącznik "Misja na czas": Po otrzymaniu misji na czas w rozmowie z NPC musimy przestawić ten przełącznik na "On", w ten sposób czas "Misji na czas" rozpocznie odliczanie.
Musimy sie wrócic na początek tutku gdzie pisze: "UWAGA: MISJA NA CZAS" i wpisać warunek (bez else) we warunku, który tam sie znajduje:
jeżeli przełącznik Misja na czas jest On to:
zmienna misja na czas jest +1:
UWAGA: ta zmienna będzie sie zmieniała co godzinę (oczywiście wg czasu w grze, a nie w rzeczywistości),
Przykładowe zadanie:
Mamy zanieść paczke jednego gościa (np: NPC 1) do innego gościa (np: NPC 2):
W rozmowie z NPC 1, po zaakceptowaniu misji (wystaczy ustawić odpowiedni dialog)
Musimy użyć dwóch przełączników: Misja na czas (opisałem go wyżej) oraz "Misja na czas On" (zaraz nam sie przyda).
NPC 2:
w jego trści polecenia wpisujemy warunek:
Przełącznik "Misja na czas On" jest "On" to:
jeżeli się spełni to:
...warunek zmienna misja na czas jest mniejsza lub równa od (jezeli na misje bohater miał trzy dni wpisujemy 3x24=72, a jeżeli dwa dni to wpisujemy 2x24=48 itd...)
.....jeżeli się spełni to: (misja wykonana, musimy ustawić odpowiedni dialog)
.....jeżeli się nie spełni to: (misja NIE wykonana, musimy ustawić odpowiedni dialog)
jeżeli się nie spełni to: (chodzi o warunek 6 linijek tekstu wcześniej)
...nasz bohater nie podjął się jeszcze misji na czas, musimy ustawić odpowiedni dialog.
THE END
Od autora:
Istnieje skrypt dnia i nocy, ale nie umiem w nim ustawić misji na czas, z kolei moim sposobem nie można (albo można tylko jestem za głupi na to) ustawić, by potwory atakowały o określonej porze dnia. każda metoda ustawienia czasu w grze ma plusy i minusy - ROZWAŻCIE TO. |
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Ozzma
Preferowany:
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Wrz 2009 Posty: 88 Skąd: Stumilowy Las
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009 20:43
|
|
|
Bardzo dziękuję Super tutorial.
Cytat: | ustawić, by potwory atakowały o określonej porze dnia |
A nie można na mapie ustawić zdarzenia z warunkiem, że jeśli noc to atakuje potwór co ileś kroków a jeśli dzień to inny potwór |
________________________
|
|
|
|
Teyan
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 48
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009 21:21
|
|
|
Tak przyjacielu, masz racje, można tak ustawić. Można też zrobić, że bez odpowiedniej umiejętności (np: zbierania trofeów w postaci zmiennej) bohater nie będzie mógł wziąć wszystkich skór, pazurów, zębów i czego tam sobie jeszcze nie wymyślimy ze zabitego mobka. (w tym celu nie trzeba osobnym zdarzeniem wywoływać każdej bitki).
Podpowiedź jak to zrobić umieściłem w moim demie.
Oto link do tematu:
http://www.ultimateam.pl/...p?p=17247#17247 |
|
|
|
Siekacz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 44 Skąd: Rpg Maker VX
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 10:01
|
|
|
Mam
Cytat: | Istnieje skrypt dnia i nocy, ale nie umiem w nim ustawić misji na czas, z kolei moim sposobem nie można (albo można tylko jestem za głupi na to) ustawić, by potwory atakowały o określonej porze dnia. każda metoda ustawienia czasu w grze ma plusy i minusy - ROZWAŻCIE TO. | -
zamiast skryptu zrób jak w własnym systemie nocy i dnia tylko do każdej pory dodaj variables pora dni=x |
________________________ Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|