Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Bonus HP/MP z itemów
Autor Wiadomość
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Pon 14 Gru, 2009 10:23
Bonus HP/MP z itemów
Kolejny krótki i prosty w użyciu skrypt, który przetłumaczyłem. Możemy dzięki niemu zwiększać HP bohatera, który nosi dany przedmiot.

INSTRUKCJA:
wszystko w skrypcie.

DEMO i SCREENY:
niepotrzebne.
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
#  Itemy dodające HP/MP
#  Wersja: 1.0
#  Autor: modern algebra
#  Data: July 7, 2008
#  Tłumaczenie: Marcin (www.ultimateam.pl)
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  INSTRUKCJA:
#
#    Po prostu wpisz poniższy kod w notatkach/note danego przedmiotu:
#    Jeżeli chcesz dodać/odjąć HP:
#      \maxhp[x]  (x - liczba, o której wartość zmienia się HP, może być ujemna lub dodatnia)
#
#     Jeżeli chcesz dodać/odjąć MP:
#      \maxmp[x]  (x - liczba, o której wartość zmienia się MP, może być ujemna lub dodatnia)
#   
#==============================================================================

# Nie zmieniaj poniżej tego skryptu, chyba że wiesz co robisz (ja go nawet nie tłumaczyłem, myśle,
# że dla tych, którzy chcą zmienić ten skrypt angielskie wyjaśnienia będą bardziej zrozumiałe
# niż moje "transmówki").
#==============================================================================
# ** RPG::BaseItem
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Summary of Changes:
#    new methods - maxhp, maxmp
#==============================================================================

class RPG::BaseItem
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * MaxHP Bonus
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  def maxhp
    return $1.to_i if self.note[/\\maxhp\[(-*\d+)\]/i] != nil
    return 0
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * MaxMP Bonus
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  def maxmp
    return $1.to_i if self.note[/\\maxmp\[(-*\d+)\]/i] != nil
    return 0
  end
end

#==============================================================================
# ** Game_Actor
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#  Summary of Changes:
#    aliased method - setup, change_equip
#    new method - add_hpmp_bonuses
#==============================================================================

class Game_Actor
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Setup
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_levent_hpmpmax_upd_equipment_stup setup
  def setup (actor_id)
    # Run Original method
    modalg_levent_hpmpmax_upd_equipment_stup (actor_id)
    equips.each_index { |i| calc_hpmp_bonuses (equips[i]) }
    self.hp = self.maxhp
    self.mp = self.maxmp
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Change Equip
  #--------------------------------------------------------------------------
  #  Adds and subtracts maxhp upon equip
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  alias modalg_levnthn_maxhpmp_equip_change_9nej change_equip
  def change_equip (equip_type, item, test = false)
    calc_hpmp_bonuses (equips[equip_type], false)
    # Run Original Method
    modalg_levnthn_maxhpmp_equip_change_9nej (equip_type, item, test)
    calc_hpmp_bonuses (item)
    self.hp = [self.hp, self.maxhp].min
    self.mp = [self.mp, self.maxmp].min
  end
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  # * Add HPMP Bonuses
  #    item : the item in question
  #    sign : true => add, false => subtract
  #~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  def calc_hpmp_bonuses (item = nil, sign = true)
    return if item == nil
    hp = sign ? item.maxhp : -item.maxhp
    @maxhp_plus += hp
    mp = sign ? item.maxmp : -item.maxmp
    @maxmp_plus += mp
  end
end

 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011 15:30
Działa! Super szukałem czegoś takiego :)
 
 
 
Marson 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 3
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2011 12:25
Dobre, działa, ale przydał by się jeszcze +ZR +INT itp.
________________________

The shinobi who will continue to defend his Ninde even after having lost his consciouness
 
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011 19:59
A nie można ustawić agility plus i spirit plus dla ekwipunku? Coś mi się zdaje że nie jest potrzebny żaden skrypt ^^
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
kolkav5 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 76
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012 11:00
Super skrypt.
Jeden z najlepszych!
Bardzo go polecam!
Użyję go w swojej grze.
P R O. :papa:
________________________
Jeśli pomogłem daj "Pomógł"

Bardzo proszę oceniajcie http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=9314

Znowu Powracam!
 
 
BezimiennyKot1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Equestria
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012 11:02
Może się przydać... Użyję :-)
________________________
Pomogłem? Daj "Pomógł"


Spoiler:

 
 
Laura 




Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2012
Posty: 49
Wysłany: Wto 02 Paź, 2012 12:50
Dzięki za skrypt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene