Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dodawanie nowych skryptów [XP]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
  Wysłany: Sro 30 Gru, 2009 13:35
Dodawanie nowych skryptów [XP]
Przedstawiam Wam króciutki tutorial wyjaśniający, w jaki sposób można umieścić w RPG Makerze XP nowy skrypt. Krok po kroku:

Spoiler:

1. Otwieramy grę w RPG Maker XP

2. Na pasku zadań wyszukujemy Script Editor



3. Po prawej stronie znajduje się okno edycji, zaś po lewej - pogrupowana tematycznie lista skryptów.



4. Zjeżdżamy na sam dół listy (scrollbar)



5. W pustym miejscu pod Materials klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy Insert



6. W okienku Name wpisujemy nazwę skryptu (to tylko informacja dla autorów gry, żeby łatwo odnaleźć konkretny skrypt, gdy jest ich zbyt wiele)



7. Przechodzimy do okna edycji (okno po prawej stronie) i wpisujemy lub wklejamy treść skryptu. W Internecie można znaleźć wiele skryptów, które wystarczy po prostu wkleić w tym miejscu.



8. Po wpisaniu, zatwierdzamy zmiany przyciskiem Apply (jeśli nie chcemy zamykać okna Script Editor) lub wciskamy OK.



9. Po zamknięciu okna zapisujemy zmiany i odpalamy grę. Jeśli wklejony skrypt będzie zawierał błędy, kompilator najprawdopodobniej da nam znać już przy samym starcie gry. Zdarza się również, że informacja o błędzie wyskakuje przy uruchomieniu konkretnego skryptu, np. po modyfikacjach przy wejściu do menu. Wyświetlanie takiego komunikatu - co jest bardzo ważne - powoduje zamknięcie okna gry, dlatego zaleca się ostrożność w przerabianiu skryptów, zwłaszcza tych ze standardowego pakietu ;-)


Przykładowy komunikat o błędzie.


To by było na tyle. Mam nadzieję, że tutek się komuś przyda. W razie czego, odpowiem na dodatkowe pytania :-) Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
Bezel 




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 84
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010 16:25
Co było pierwsze kura czy jajko
a tak ogółem świetny poradnik ^^
________________________
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 10:55
Mam pytanie,
o co chodzi z pobieraniem dema?
podobno jak pobierzesz to musisz to otworzyć w RM'ie,
a jak ja to otwieram to piszę " niezgodność pomiędzy produktami itp.
jestem w miarę początkującym.
Znam troszkę ruby i na razie robię tylko edity skryptów.
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 12:00
Ja tak samo. Lecz przechodzę do tematu. Dodawanie skryptów w XP i VX niczym się nie różnią. :-) (serio)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 12:21
O co chodzi?! O to chodzi ;-) http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2352
________________________


 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 14:18
Jeżeli pisze wam "Niezgodność pomiędzy wersjami produktu" to znaczy, że otwieracie to za pomocą innego makera niż XP lub otwieracie za pomocą polskiej wersji rpg makera.

PAMIĘTAJCIE - ŻADEN SKRYPT WAM NIE PÓJDZIE W POLSKIM RPG MAKERZE!
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
sitax5 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 32
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010 09:17
A oco chodzi z konfiguracją w niektórych skryptach?
________________________
Kliknij albo giń!!!
http://www.glitery.pl/polecam,sitax5
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Pią 11 Cze, 2010 10:58
Np zmienianie według własnych upodobań czcionki, jej wielkości, grafiki itp. Jest w skrypcie np kilka linijek dzięki którym możesz sobie kilka rzeczy pozmieniać jak chcesz.
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 06:40
erienus, napewno żaden skrypt ? to jest raczej niemożliwe .
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010 11:09
No przesadzilem, kilka-kilkanascie pojdzie, ale na pewno z tych kilku skryptow dobrej gry nie zrobisz ;p np nie pojdzie ci zaden BS
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
Wulflimas 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Wyzima
Wysłany: Sob 03 Mar, 2012 19:12
Cytat:
,,PAMIĘTAJCIE - ŻADEN SKRYPT WAM NIE PÓJDZIE W POLSKIM RPG MAKERZE!''

Na polskim rzeczywiście nie działa wiele skryptów, ale nie wszystkie. Poza tym jest jakiś program który to poprawia, zapomniałem nazwy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene