Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 15 Wrz, 2012 00:02
Najczęstsze błędy początkujących twórców gier
Autor Wiadomość
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010 18:23
Ozzma napisał/a:
Mi się wydaje że do tych punktów można by dorzucić jeszcze taki, że początkujący robią całą bazę potworów łącznie z ostatecznym bossem. A potem jak przychodzi co do czego muszą zmieniać jego statystyki, bo przecież wszystko jest uzależnione od ekwipunku i poziomu bohatera.

Podobnie jak to pkt. 8

Ayene napisał/a:
Wiele osób mając problem ze skryptem (tak jak zauważyłeś) w pierwszej kolejności uważa, że skrypt jest wadliwy i należy to jak najszybciej napisać na forum. Jak przychodzi co do czego, wklejają skrypt nie tam gdzie trzeba, nie czytają instrukcji albo - co najgorzej - nie czytają jej ze zrozumieniem.

pkt. 5

Czyżby wszyscy czytali ten sam artykuł? XO Przecież nie mogli sami na to wpaść :/
 
 
HellKiller 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 11
Wysłany: Pon 05 Lip, 2010 13:41
Dla mnie wadą nie są minigry, dlaczego ? Nie mam kasy co robię ? Idę na ryby złowię kilka, usmażę jak się da i sprzedam lub zjem. Minigry mają być urozmaiceniem nie fundamentem gry. Wiele osób wypisuje cechy gry: łowienie ryb itd. To jest bajer bez którego powinno się dać ukończyć grę. Często minigry tworzą realność gry.

Tworzenie for, stron o swojej grze, jest głupotą dlaczego ? Bo po pierwsze nic się nie dzieje, na forum będziemy mieć samych fanów/świrów. Głupotą jest tworzenie stron dla jednej części, jeżeli ktoś zamierza tworzyć więcej gier, pisać skrypty, dawać grafiki czy melodyjki to niech zrobi ogólnie tematyczną.

RTP. Erienus przyczepił się RTP, ja osobiście korzystam z grafik RTP i RTP-podobnych i myślę że nie wychodzi mi najgorzej. Można za pomocą RTP zrobić ładne, klimatyczne mapy.
Każdy kojarzy te grafiki jako słabe i nie nadające się do poważnego projektu. Na stronach angielskich nie zauważyłem żeby jechali RTP, jedna osoba na 100 używa Inquisitora a u nas teraz się wszyscy rzucili na grafiki z gry Kaliban.

Co mnie wkurza, zapowiadanie gry jako Super Hiper najlepszego RPG lepszego od komercyjnych a nawet Demo nie wychodzi ! Tylko widzimy super piękną zapowiedź z screenami ładnymi. Domagałbym się żeby choć raz na miesiąc pisać w temacie czy jest nadal kontynuowany i stan prac. Dlaczego żeby nie robić nawet komuś nadziei.
Piszą po 200-400 wiadomości w 1-2 miesiące a nie potrafi napisać czy rzucił projekt czy nadal jest niby robiony. Do roboty !

Największy błąd ,który ja osobiście popełniłem ,czyli tworzenie ogromnej gry z setkami map, z setkami mieczami,zbrojami,tarczami, ekwipunkiem, czas gry 30 h.
Jeżeli się komuś wydaję że to jest proste to się myli. Przepraszam ale będę nawiązywał do swojego projektu/gry. Na początku wszystko ładnie pięknie do czasu. Masz zrobione jakieś 15 % gry ale nauczyłeś się lepie mappować, więc wszystkie mapy do przeróbki, to samo się powtarza gdy zrobiliśmy 25% i 40%, okazuję się że jest gra tak duża że co 2 miesiące trzeba mapping zmieniać. Następnie gdy robimy grę mamy tysiące problemów, które fajnie byłoby dołożyć do projektu. Fabuła okazuje się słaba na te 30 godzin, więc poprawianie, zaczyna się doklejanie zdarzeń, filmików, wątków. Następny problem zbalansowanie gry musimy uwzględnić jaki gracz może być gra musi być średnio-trudna.
Grę musimy całą przechodzić a w niej tona błędów.
Dlatego takie gry upadają i są małe szanse na skończenie gry.
Trzeba mieć bardzo silną wolę, być bardzo upartym. Ważne żeby się cieszyć tym co zrobić i nie zapominać że tylko zwykła gra zrobiona z własnej woli i z własnej chęci.
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Pon 05 Lip, 2010 15:03
HellKiller napisał/a:

Największy błąd ,który ja osobiście popełniłem ,czyli tworzenie ogromnej gry z setkami map, z setkami mieczami,zbrojami,tarczami, ekwipunkiem, czas gry 30 h.
Jeżeli się komuś wydaję że to jest proste to się myli. Przepraszam ale będę nawiązywał do swojego projektu/gry. Na początku wszystko ładnie pięknie do czasu. Masz zrobione jakieś 15 % gry ale nauczyłeś się lepie mappować, więc wszystkie mapy do przeróbki, to samo się powtarza gdy zrobiliśmy 25% i 40%, okazuję się że jest gra tak duża że co 2 miesiące trzeba mapping zmieniać. Następnie gdy robimy grę mamy tysiące problemów, które fajnie byłoby dołożyć do projektu. Fabuła okazuje się słaba na te 30 godzin, więc poprawianie, zaczyna się doklejanie zdarzeń, filmików, wątków. Następny problem zbalansowanie gry musimy uwzględnić jaki gracz może być gra musi być średnio-trudna.
Grę musimy całą przechodzić a w niej tona błędów.
Dlatego takie gry upadają i są małe szanse na skończenie gry.
Trzeba mieć bardzo silną wolę, być bardzo upartym. Ważne żeby się cieszyć tym co zrobić i nie zapominać że tylko zwykła gra zrobiona z własnej woli i z własnej chęci.

Niestety to jest prawdą. Myślę, że każdy to przechodzi i jest to niemożliwe do ominięcia, jeżeli chcemy mieć bardzo ładną i do picowaną grę. Sam właśnie przechodzę ten moment. Miałem już trochę zrobionych mapek, ale zacząłem robić grę na konkurs zamthira. Wychodziły mi tam bardzo ładne mapki, ale nie zdążyłem się wyrobić.
Grę rozwinąłem i przez miesiąc kontynuowałem. Gdy 2tyg. temu otworzyłem swój stary projekt, olśniło mnie, że ten mapping jest ohydny. Teraz robię wszystko od nowa i się cieszę, bo teraz to jakoś wygląda. Najważniejsze są chęci i nie można się poddawać. Na początku każdy źle mapuje. Dla przykładu mogę zarzucić moje przemiany mappingowe:
w połowie grudnia gdy zaczynałem robić swój projekt:
Spoiler:


ta sama lokacja kilka miesięcy temu:
Spoiler:


i jak teraz wygląda to miejsce:
Spoiler:


Dlatego się nie poddawać :D
 
 
noruj 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 121
Wysłany: Wto 06 Lip, 2010 12:47
Zaimponowałeś mi Hellkiler, to wszystko prawda co piszesz.
Myślę jednak, że gdy już mapy przyjmą taki wygląd, który będzie dosyć zadowalający to nie trzeba dalej się z tym pierdzielić. Nigdy człowiek nie dojdzie do perfekcji, bo zawsze " mogłoby być lepiej". Co do fabuły i wątków, to już jest niestety bardzo trudna sprawa.
Najlepszą metodą wg. mnie jest wymyślenie wszystkiego co będzie w grze, pozostawienie tego w szufladzie na miesiąc i przeczytanie tego, kiedy to już nie będzie świeże.
Czasem rzeczy wydają nam się zrozumiałe i logiczne(dlatego, że właśnie wszystko jest świeże), ale gdy minie jakiś odstęp czasu i przeczytamy fabułę coś może wydawać nam się niezrozumiałe i wtedy mamy obraz na grę jakbyśmy byli graczem, a nie twórcą.
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 06 Lis, 2010 13:59
Cytat:
1. Uzywanie grafik RTP

RTP nie jest złe! Tylko przy wielu grach (początkujących) jest po prostu źle użyte i wszyscy myślą że jest złe.
Ile jest dobrych gier z RTP? Mało. To nie dlatego że jest złe. Tylko że większość dobrych makerowców:

a) uległo tej opinii
b) używa tilesetów odpowiednich do ich gry
a następcą pkt. b jest to że jacyś makerowcy sądzą że RTP jest złe bo inni korzystają z innych. Więc tego nie powinno być w tym temacie.

Może jakiś makerowiec mnie wyśmieje ale powiem, że mam doświadczenie. Jestem na scenie około rok, doświadczenie większe mam od około 4 miesięcy, może więcej. Oczywiście RTP edytowane, bądź dodane TileE (w VX) bądź nowe tilesety to nadal RTP.
Pozdrawiam, jajco2
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Kodama 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 14 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Green Cat Forest
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010 10:19
Ja uważam że używanie rtp jest problemem nie tylko początkujących twórców. I nie zależnie od tego czy jest dobrze użyte czy źle czy jak. Jak widzę screeny z gier z rtp to nawet te piękne z iluminacją, ze świetnie zrobioną mapą budzą we mnie niechęć bo znów widzę to samo drzewo, znów widzę to samo wnętrze. Uważam, że nowi twórcy powinni najpierw zanim wejdą na jakieś forum i zanim zobaczą cudze screeny, rozrysować sobie albo rozpisać jak chcą, żeby wyglądała ich gra. A potem dopiero dopasowywać do tego skrypty, grafiki. A nie na odwrót. Wchodzą na forum, widzą jak wyglądają screeny z istniejących już, przeciętnych gier i już samo to ogranicza ich wyobraźnie. Póki nie mają oni odniesienia do innych prac, są zdani jedynie na swoją wyobraźnię. I wtedy powstają naprawdę super pomysły. Świeże i nowe rozwiązania.

No i oczywiście problemem jest kolejność. Najpierw ktoś wymyśla, że chce zrobić grę, a potem kombinuje o czym. Śmieszą mnie komentarze w stylu "Chcę zrobić grę! Mam na nią świetny pomysł! Nie wiem jeszcze o czym będzie, ale będzie świetna". W takim razie na co można mieć pomysł, jeżeli nie na fabułę, skoro grafikę i tak weźmie się z czegoś istniejącego.
________________________

 
 
 
Nemma12 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 19
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011 18:30
Co do mnie ja jestem nowy i nie dodałem mini gry ale może w przyszłości, co jeszcze...
aaa potfory dodaje po kolei z tworzeniem gry jak chciałem dodac skrypt to nie obwiniałem twórcy ani programi obwiniałem to ze nie wiem gdzie dodac XD
________________________



 
 
szaman 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: Z Domu
Wysłany: Pon 14 Lut, 2011 13:52
Ja robię gry od 3 lat odkąd pojechałem do kuzyna na wakacje i mnie tym zafascynował!

Brakowało mu pomysłów i dzięki mnie zaczął tworzyć nową grę którą nazwał "fakre"
Jednak zaczeła się robić bez sensu poniewarz nie spisał fabuły! A wiele początkujących nie myśli o fabule tylko myśli na czym gra będzie polegać i co w niej będzie takiego ciekawego. Np.gdy zaczyna robić grę i patrzy na chary myśląc: "Ten na przykład będzie moim największym wrogiem!" jednak nie znając zakończenia i małego doświadczenia nie potrafią tej gry skończyć! A gdy robią mapy to zaczyna się im nudzić bo zaczyna im się powoli wydawać ,że gra jest bez sensu i kończą projekt jakąś nagłą śmiercią bohatera żeby nie wyjść na pośmiewisko. A maping jest tylko bogaty na początku gry jednak gdy zaczynają się nudzić mapy stają się mało bogate!

Drugie co doświadczyłem jest wybieranie grafik! Gdyż wybrałem wiele grafik postaci, batlersów i map i zrobiłem z nich wielki śmietnik gdyż wiele z nich nie pasowało do mojej gry i musiałem wiele z nich usuwać gdyż dalej nie mogłem z tyloma grafami pracować bo opuźniały by wyjście mojej gry!

Trzecim takim spostrzeżeniem są przełączniki! Dowiedziałem się o nich dopiero od kuzyna.
Zrobiłem itemkę ale postać która ją dawała nie mogła przestać mi jej rozdawać!
Na szczęście mam kuzyna który mi pomaga ale jest jeszcze wiele nie doświadczonych makerowców którzy nie umieją jeszcze wielu rzeczy!

:faja: :-)
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Pon 14 Lut, 2011 16:43
Ja zacząłem robić gry na RPG Maker chyba kilka miesięcy temu.Mój pierwszy(poprawnie działający)Maker by to RPG ME.Potem pobrałem VX i miałem problem.
Antywirus był włączony i nie mogłem tworzyć gier :-( .Teraz odnistalowałem go ( :!: :?: :shock: :mrgreen: ) i wszystko działa.Pozatym trzeba pomagać tym co nie kumajom. ;-)
 
 
szaman 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: Z Domu
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011 11:08
Ja mam RPG Makera Me! I wcale mnie nie zawodzi! Na start najbardziej polecił bym jego!
Chociaż robiłem na RPG Makerze xp to potem licencja mi zgasła i koniec zabawy.
Jednak rpg maker xp ma już swój poziom trudności w obsłudze (zarówno jak vx) ponieważ używa się w nim skryptów a nie wszystkim chce się je tworzyć lub szukać w internecie na forach!
A skoro RPG Maker Me jest po polsku nauczyłem się z niego wiele więcej niż nauczył mnie
kuzyn (wspomniałem o nim w poprzednim poście) na angielskim RPG Makerze Xp i 2k3.
:-) :faja:
 
 
Xevo 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: no ide
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 17:51
Tworzą byle jak mapy i nie myślą o tym
aby gra miała ekstra klimat.
________________________

Best game ever!    
http://signup.leagueofleg...a947f1268417346
 
 
 
 
szaman 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: Z Domu
Wysłany: Wto 01 Mar, 2011 08:45
To też jest prawda! Ja zrobiłem taką grę bez klimatu no i wiocha!
 
 
AI-RPG


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 152
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 17:27
Dobry temat. Błędy w temacie tworzenia gier rpgmaker:

nazywanie osób tworzących gry typu naruto itp. i inne fanowskie - początkującymi twórcami. Jak można uznawać fana gry, który jest osobą rozpoczynającą używanie rpgmakera początkującym twórcą skoro nie da się go określić twórcą - gdyż to od czego zaczyna to powielanie...


Jeśli ktoś już jest początkującym twórcą czyli robi własną grę z głowy i wyobraźni wg. swoich pomysłów na fabułę/postaci - to największymi jego błędami są:

1Robienie gry kilka lat/miesięcy. Zakładanie, że to tyle będzie trwać. Taka sytuacja jest przegrana dla takiej osoby. Niczego się nie nauczy, a długie gry zwykle zdążą się szybko znudzić nim gracz się rozkręci. (Powinniście robić gry w częściach - jedna na 20 minut gry max) Jeśli się przyłożycie każdy będzie czekał niecierpliwie na każdą kolejną część jeśli zrobicie długą grę przestoje i nudne/trudne etapy zniechęcą grających do skończenia. Lepiej żeby przynajmniej poznali następne party gry i się nacieszyli niż rzucili wszystko - prawda ?

2Przeliczanie wszystkiego na ilość procentową/map/ilości zrobionej fabuły/postaci/muzyki itp. Skoro grę prowadzi fabuła to tak naprawdę nie określisz w procentach ile masz muzyki i innych elementów wykonanych na potrzeby gry, bo zawsze ich liczba nie jest ustalona nawet jak masz gotową fabułę, bo wpływają na to inne czynniki. Takie statystyki są śmieszne...Można mieć procent ukończenia gry, o początku do końca, ale ile ukończyłeś pozostałych składowych nigdy nie wiesz dokładnie. Grę robi się od pierwszej minuty do ostatniej...Od początku do końca.

3Uznawanie za błąd robienie gry w rtp. (Jak ktoś nie umie robić gier to nieważne z czego je zrobi i tak będzie kiepsko. Proste. Także w rtp da się robić dobre gry - wystarczy robić dobre i ciekawe dialogi)

4Uznawanie, iż lepsza grafika nadrobi pozostałe braki. (Nie nadrobi. Jeśli gra będzie nudna i tak pójdzie do kosza. )

5Dużo w treści (lokacji, stworów, wojen) nic z tego. To nie wiele daje i robi nudny bajzel lekko mówiąc.( Przy fabule utrzymuje intryga - postaci możesz mieć tyle, że na palcach ręki policzysz w całej grze, wtedy się łatwiej z nimi zżyć graczowi (postaci napotkanych i głównych w ogóle wszystkiego co spotkamy w grze i z tym pogadamy) Robienie bajzlu fabularnego lepszej fabuły nie robi, ale większą papkę i znużenie. Lepiej mniej, a lepiej.

Moja rada na wszystkie problemy.

Robić grę w epizodach każdy max 15-20 minut grania. Lepiej wiele takich epizodów niż jedna duża gra wyrzucana przez graczy do kosza na pewnym etapie. Dzięki temu zawsze można liczyć, że kolejny epizod będzie lepszy i się czegoś nauczyć. W przeciwnym wypadku do kosza poleci całość nawet jak dalej było lepiej. Znużony gracz = stracony gracz. To rada do wszystkich nie tylko początkujących.
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 18:35
Moim zdaniem największym problemem jest to, że Dostanie taki jeden rpg maker'a i myśli, że zrobi drugiego FF 7 ;]
________________________



 
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011 20:57
CrasheR napisał/a:
Moim zdaniem największym problemem jest to, że Dostanie taki jeden rpg maker'a i myśli, że zrobi drugiego FF 7 ;]


Zgadzam się :->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene