Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Yoroiookami
Nie 22 Sie, 2010 11:37
Rozszerzenie ekranu tytułowego
Autor Wiadomość
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
  Wysłany: Sob 06 Lut, 2010 14:25
Rozszerzenie ekranu tytułowego
Witam. Na forum www.rmxp.pl znalazłem tutka, który dodaje dodatkowe opcje do ekranu tytułowego. Np. Autorów, Samouczek.

Autorzy:
Spoiler:


1.W Edytorzy skryptów szukamy Scene_Title.

2.Szukamy linijki 37. Widzimy coś takiego
Kod:
    s1 = "Nowa gra"
    s2 = "Wczytaj"
    s3 = "Koniec"

Ten fragment zamieniamy na ten
Kod:
    s1 = "Nowa gra"
    s2 = "Wczytaj"
    s3 = "Autorzy"
    s4 = "Koniec"


3.Niżej jest taka linijka.
Kod:
@command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3])

Zmieniamy ją na to.
Kod:
@command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3, s4])


4.Następnie szukamy linijki 100.
Widzimy takie coś.
Kod:
      when 0
        command_new_game
      when 1
        command_continue
      when 2
        command_shutdown

Zamieniamy to na to.
Kod:
      when 0
        command_new_game
      when 1
        command_continue
      when 2
        command_autorzy
      when 3
        command_shutdown


5.Zjeżdżamy na sam dół i pod przedostatnim end wciskamy ENTER i tworzymy komendę_autorzy.
Na początku piszemy:
Kod:
def command_autorzy

Teraz napiszemy co się stanie jeśli wybierzemy tą Opcję.
Kod:
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    $scene = Scene_Autorzy.new


6.Pierwsza linijka wywołuje dźwięk wyboru(można go zmienić w Data Base -> System). Druga linijka wywołuje Scene_Autorzy, czyli scene(strone) z listą autorów. Ale jeśli przetestujemy grę wyskoczy nam Error ponieważ nie mamy Scene_Autorzy. Do roboty....

7.Tworzymy nad Main nową klasę i nazywamy ją Scene_Autorzy. Teraz w polu do pisania skryptu piszemy:
Kod:
class Scene_Autorzy
  def main
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("Autorzy")
    $game_system.bgm_play($data_system.title_bgm)
    Audio.me_stop
    Audio.bgs_stop
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @sprite.bitmap.dispose
    @sprite.dispose
  end

  def update
    if Input.trigger?(Input::B)
    $scene = Scene_Title.new
      end
    end
  end


I jeszcze najważniejsza rzecz co do tej części... Ta linijka: @sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("Autorzy") ustawia tło strony, biorąc je z pliku "Autorzy" w folderze "Pictures". Wymiary obrazka to 640x480. I w tym obrazku wypisujemy autorów lub wszystko co chcemy.



Samouczek

Spoiler:


Robimy to samo co w Autorach pkt. 1-4. Oczywiście zamiast autorzy piszemy samouczek.

5.Teraz zjeżdżamy na sam dół i pod przedostatnim end wciskamy ENTER i wklejamy to.
Kod:
  def command_samouczek
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    Audio.bgm_stop
    Graphics.frame_count = 0
    $game_temp          = Game_Temp.new
    $game_system        = Game_System.new
    $game_switches      = Game_Switches.new
    $game_variables     = Game_Variables.new
    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new
    $game_screen        = Game_Screen.new
    $game_actors        = Game_Actors.new
    $game_party         = Game_Party.new
    $game_troop         = Game_Troop.new
    $game_map           = Game_Map.new
    $game_player        = Game_Player.new
    $game_party.setup_starting_members
    $game_map.setup("002")
    $game_player.moveto(7, 7)
    $game_player.refresh
    $game_map.autoplay
    $game_map.update
    $scene = Scene_Map.new
  end
end


6.Przypatrzmy się tym dwóm linijkom.
Kod:
    $game_map.setup("002")
    $game_player.moveto(7, 7)

W 1 linijce cyferki w nawiasie oznaczają ID mapy. (Jeśli nie wiesz jakie ID ma dana mapa to kliknij na nią prawym przyciskiem i wybierz Właściwości - tam gdzie się ustawia TileSet dla mapy. Nazwa okna mapy zawiera informację o ID mapy).
W 2 linijce w nawiasie liczby odpowiadają za ustawienie bohatera na mapie - są to współrzędne. Pierwsza liczba to współrzędna x(szerokość), a druga liczba to y(wysokość). Współrzędne ustala się za pomocą kratek (jedna kratka to 32px). Jeżeli nie wiesz jakie współrzędne ma mieć postać pojawiająca się na tej mapie to w Warstwie Zdarzeń kliknij na dowolny punkt na mapie i w prawym, dolnym rogu na pasku znajduje się informacja o współrzędnych postaci.
Teraz już wystarczy zrobić Samouczka za pomocą zdarzeń na mapie i gotowe.



Mam nadzieję, że wykorzystacie tego tutka w swojej grze.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 10:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 09 Lut, 2010 09:52
Bardzo przydatny tutorial. Brakowało czegoś podobnego na forum. Skoro przyszedł taki moment, że sami zaglądacie do skryptów, to pójdę Twoim śladem i również zacznę robić tego typu tutki. Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 14:45
Tylko że ja niemam folderu pictures -_-
________________________

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 15:40
Na pewno masz folder Pictures. W swoim projekcie wejdź w Graphics i tam się on znajduje. A jeśli go nie masz, to go po prostu stwórz.
________________________


 
 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 17:00
Umnie pisze brakuje pliku Graphics/Pictures/Autorzy Graphics mam Pictures mam Autorzy mam taki folder i w folderze obrazek i niedziała pomocy :cry:
________________________

 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 17:06
Musi to być tak: Graphics/Pictures a plik graficzny musi się w tym folderze nazywać Autorzy. Jak nie zrozumiesz to prześlę demko.
________________________
 
 
 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 17:35
Dobra prześlij demko
________________________

 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 17:48
Heh... Szkoda że nie mogę dać załącznika, ale cóż. Obrazek możesz zastąpić innym ale o wymiarach 640x480 i o takiej samej nazwie. Jeśli chcesz to do swojego projektu to skopiuj Scene_Title oraz Scene_Autorzy.

Link do demka http://www.speedyshare.co...rzenie_menu.rar
________________________
 
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 20:27
Widzę, że skorzystacie z tego tutka. :-) Cieszę się, że się cieszycie. :mrgreen:
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 20:27
czeliosss - zapomniałeś o jednym "end" na dole:
Kod:
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    $scene = Scene_Autorzy.new


To tylko trzy literki, przez nie kilka razy na nowo wypisywałem ten skrypcik, bo wywalało mi błąd...
Najlepiej jak to gdzieś dopiszesz, bo totalny łoś się nie połapie.
----------------------------

Gra mi się wyłącza gdy tylko klikam "Autorzy", dlaczego? o_o
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 21:32
Musiałeś źle zrobić pkt. 4. Nie zmieniłeś command_shutdown na command_autorzy.
________________________


 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 21:48
Rzeczywiście, działa. :)
Dzięki.
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 17:40
a da ktoś skrypt żeby to zrobić w vx ? :<
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Nie 11 Kwi, 2010 08:57
no właśnie , przydałby sie ....
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 28 Lip, 2010 23:55
Może ktoś tutaj podać jak zrobić to dla 4 opcji? Bo zrobiłem coś, nie wywala błędów, jednak nie dochodzi do ostatniej opcji, nie można jej wybrać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene