Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Pią 26 Lut, 2010 14:15
Okno w Ruby
Autor Wiadomość
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 14:39
Czy trzeba coś zmienić w main?? Bo wyskakuje mi następujący błąd:
????? 'Main' ? 20 ??? NoMethodError ??????
undefined method 'main' for #<Window_okno:0x46fd170>

Prosze o pomoc i jeszcze jedno jak ma wyglądać linijka:
self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "$game_variables[0001]", 1)
bo mi tekst nachodzi na tekst prosze także tu o pomoc i gdy skończe skrypt umieszcze na tym forum :-P
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 14:56
1. Musiałeś coś źle napisałeś w klasie def main w swoim oknie.

2.Żeby tekst nie nachodził musisz go odpowiednio ustawić (x i y)
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 15:08
Jeszcze jedno pytanie czemu wyświetla mi się to:
$game_variables[0001]- Kod do wyświetlania zmiennej
linijka wygląda tak:
self.contents.draw_text(50, 50, 278, 32, "$game_variables[0001]", 1)
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 17:39
Nie nie, $game_variables[1] to zmienna typu liczbowego. Ty potrzebujesz łańcucha znaków, napisu, czyli stringa. Żeby to przekonwertować używa się dopisku .to_s :) - czyli 'to string', tj. 'na napis'.
Kod:
self.contents.draw_text(50, 50, 278, 32, $game_variables[0001].to_s, 1)
 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010 20:49
time mógłbyś dodać jak zrobić okno wywoływane przyciskiem ;p
________________________
Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł".
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010 22:01
Poczytaj posty Ayene na pierwszej stronie; wyjaśniła tam wszystko
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 10:16
i tak dla mnie to ciemna magia . Mój pierwszy skrypt :
Spoiler:

Kod:
#Skrypt by Radek02
#Zastosowanie : żadne
#Używając go , umieśc mnie w credtisach
:lol2:

________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
erienus 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 300
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010 17:15
radek ruby moze poza htmlem jest najprostszym jezykiem programowania ;d co nie zmienia faktu, ze trzeba pracy by sie tego nauczyc
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro 07 Lip, 2010 19:27
radek02 taki skrypt to ja też już napisałem
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
sitax5 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 32
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 10:52
Melvin napisał/a:
AAAA!!!!!!! Time!!!! Kozak jesteś!!!
Przyda się. :mrgreen:

5/6

Dałbym 6/6 ale nie napisałeś co zrobić, aby zniknęło.
(Wywoływanie przyciskiem)

[ Dodano: Wto 09 Mar, 2010 12:12 ]
Dobra wiem jak podporządkować to danemu klawiszowi.(Np. F5)
W Scene_Map
Cytat:
if Input.trigger?(Input::F5)
$massage_window = Window_Okno.new
end

A pod którą linijką wkleić ten kod?
A jak zrobić, żeby je zamknąć i żeby jak już się to otworzy, to można otwierać ze 100 razy i się te okienka na siebie nakładają...?
________________________
Kliknij albo giń!!!
http://www.glitery.pl/polecam,sitax5
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 21:04
Zauważyłem to już wcześniej i bardzo mnie irytuje to, że zgarniasz nagrody, pochwały i ludzie piszą, że to dzięki tobie stworzyli swoje pierwsze okienko w rgss, bo każdy myśli że to ty napisałeś ten tutorial i jesteś fajny, a prawda jest taka, że ten tutorial napisał arev 3 lata temu >>>KLICK<<<. Ty po prostu skopiowałeś, wkleiłeś, troszeczkę prze-edytowałeś. Mogłeś napisać że Arev napisał ten tutorial i jemu dziękujcie.
Tak samo wszystko co jest w temacie "Przydatne zmienne globalne/komendy "draw"" - przekopiowałeś słowo w słowo z tutoriala, który napisał Dan 1,5 roku temu nawet o nim nie wspominając. >>>KLICK<<< - gdzieś w połowie to wszystko opisał.
To na tyle :)))
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 19:08
Time , wtopa .... to gratuluję Gatozowi za wyjawienie prawdy . Na forum ostatnio ogólnie zaczyna byc dziwnie ...
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:46
Mam problem, robię tak jak trzeba i ZONK! Wyskakuje syntaxerror line: 2...
________________________
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:50
Pokaż, co masz w pierwszej i drugiej linijce skryptu.
 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:54
Kod:
class Window_okno < Window Base
  def initialize(50,50,220,240)
________________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene