Przesunięty przez: Ayene Pią 26 Lut, 2010 14:15 |
Okno w Ruby |
Autor |
Wiadomość |
Flanagan
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 181 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 14:39
|
|
|
Czy trzeba coś zmienić w main?? Bo wyskakuje mi następujący błąd:
????? 'Main' ? 20 ??? NoMethodError ??????
undefined method 'main' for #<Window_okno:0x46fd170>
Prosze o pomoc i jeszcze jedno jak ma wyglądać linijka:
self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "$game_variables[0001]", 1)
bo mi tekst nachodzi na tekst prosze także tu o pomoc i gdy skończe skrypt umieszcze na tym forum |
|
|
|
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 14:56
|
|
|
1. Musiałeś coś źle napisałeś w klasie def main w swoim oknie.
2.Żeby tekst nie nachodził musisz go odpowiednio ustawić (x i y) |
________________________ Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/
|
|
|
|
Flanagan
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 181 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 15:08
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie czemu wyświetla mi się to:
$game_variables[0001]- Kod do wyświetlania zmiennej
linijka wygląda tak:
self.contents.draw_text(50, 50, 278, 32, "$game_variables[0001]", 1) |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010 17:39
|
|
|
Nie nie, $game_variables[1] to zmienna typu liczbowego. Ty potrzebujesz łańcucha znaków, napisu, czyli stringa. Żeby to przekonwertować używa się dopisku .to_s :) - czyli 'to string', tj. 'na napis'.
Kod: | self.contents.draw_text(50, 50, 278, 32, $game_variables[0001].to_s, 1) |
|
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010 20:49
|
|
|
time mógłbyś dodać jak zrobić okno wywoływane przyciskiem ;p |
________________________ Kolekcjonuję "Pomógł". Jeżeli ci pomogłem i chcesz wzbogacić moją kolekcję, kliknij "Pomógł". |
|
|
|
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 25 Maj, 2010 22:01
|
|
|
Poczytaj posty Ayene na pierwszej stronie; wyjaśniła tam wszystko |
________________________ Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/
|
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010 10:16
|
|
|
i tak dla mnie to ciemna magia . Mój pierwszy skrypt :
|
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
erienus
Preferowany:
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 300
|
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010 17:15
|
|
|
radek ruby moze poza htmlem jest najprostszym jezykiem programowania ;d co nie zmienia faktu, ze trzeba pracy by sie tego nauczyc |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro 07 Lip, 2010 19:27
|
|
|
radek02 taki skrypt to ja też już napisałem |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
sitax5
Preferowany:
Dołączył: 08 Cze 2010 Posty: 32
|
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 10:52
|
|
|
Melvin napisał/a: | AAAA!!!!!!! Time!!!! Kozak jesteś!!!
Przyda się.
5/6
Dałbym 6/6 ale nie napisałeś co zrobić, aby zniknęło.
(Wywoływanie przyciskiem)
[ Dodano: Wto 09 Mar, 2010 12:12 ]
Dobra wiem jak podporządkować to danemu klawiszowi.(Np. F5)
W Scene_Map
Cytat: | if Input.trigger?(Input::F5)
$massage_window = Window_Okno.new
end |
A pod którą linijką wkleić ten kod?
A jak zrobić, żeby je zamknąć i żeby jak już się to otworzy, to można otwierać ze 100 razy i się te okienka na siebie nakładają...? |
|
________________________ Kliknij albo giń!!!
http://www.glitery.pl/polecam,sitax5 |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
Wysłany: Sro 21 Lip, 2010 21:04
|
|
|
Zauważyłem to już wcześniej i bardzo mnie irytuje to, że zgarniasz nagrody, pochwały i ludzie piszą, że to dzięki tobie stworzyli swoje pierwsze okienko w rgss, bo każdy myśli że to ty napisałeś ten tutorial i jesteś fajny, a prawda jest taka, że ten tutorial napisał arev 3 lata temu >>>KLICK<<<. Ty po prostu skopiowałeś, wkleiłeś, troszeczkę prze-edytowałeś. Mogłeś napisać że Arev napisał ten tutorial i jemu dziękujcie.
Tak samo wszystko co jest w temacie "Przydatne zmienne globalne/komendy "draw"" - przekopiowałeś słowo w słowo z tutoriala, który napisał Dan 1,5 roku temu nawet o nim nie wspominając. >>>KLICK<<< - gdzieś w połowie to wszystko opisał.
To na tyle :))) |
________________________
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177
http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308
http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767 |
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 19:08
|
|
|
Time , wtopa .... to gratuluję Gatozowi za wyjawienie prawdy . Na forum ostatnio ogólnie zaczyna byc dziwnie ... |
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
|
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:46
|
|
|
Mam problem, robię tak jak trzeba i ZONK! Wyskakuje syntaxerror line: 2... |
________________________
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:50
|
|
|
Pokaż, co masz w pierwszej i drugiej linijce skryptu. |
|
|
|
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
|
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 15:54
|
|
|
Kod: | class Window_okno < Window Base
def initialize(50,50,220,240) |
|
________________________
|
|
|
|
|